Gå til innhold

Barnevernet har tatt nevøene mine...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnene til søsteren min har blitt tatt av barnevernet. Får jeg noen gang se barna igjen? :trist: Får jeg besøke dem?

Anonymous poster hash: cb4ad...2a8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er opp til barnevernet og fylkesnemnda å bestemme. Mest sannsynlig er det kun foreldrene, og søsken, som får samvær.

Anonymous poster hash: b7d7a...552
AnonymBruker
Skrevet

Det er opp til barnevernet og fylkesnemnda å bestemme. Mest sannsynlig er det kun foreldrene, og søsken, som får samvær.

Anonymous poster hash: b7d7a...552

Ok, jeg håper jeg får samvær med dem. Barna har blitt tatt fra begge foreldre....så jeg tviler på at hun får samvær, men hvem vet.

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde vel sine grunner

Ja, det hadde de, men det skyldes ikke meg så jeg håper å kunne være i livet deres. :( De er så unge...stakkars.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det hadde de, men det skyldes ikke meg så jeg håper å kunne være i livet deres. :( De er så unge...stakkars.

Kanskje du kan søke om å bli fostermor?

Anonymous poster hash: af2b0...058

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kan søke om å bli fostermor?

Anonymous poster hash: af2b0...058

Jeg er for ung. I begynnelsen av 20-årene og med liten inntekt. Dessuten trenger barna stabilitet og to gode rollemodeller. Håper så innerst at de får det :trist::hjerte:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at barnevernet er positive til kontakt med biologisk familie, så lenge det ikke er noen fare for at du kidnapper dem.

Anonymous poster hash: ca2af...194
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at barnevernet er positive til kontakt med biologisk familie, så lenge det ikke er noen fare for at du kidnapper dem.

Anonymous poster hash: ca2af...194

Jeg tror de tror at søsteren min står i fare for å gjøre det av forskjellige årsaker, men jeg håper de lar meg se dem.

Jeg er heller ikke i kontakt med søsteren min (vi kranglet for litt siden) og nå skylder hun på hele familien for at dette har skjedd. Hvordan kan jeg finne ut om jeg kan ha kontakt med barna? Bare ringe barnevernet?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen råd å komme med, men vil bare ønske deg og nevøene dine lykke til, håper ting roer seg og ordner seg til slutt for alle.

Anonymous poster hash: e5028...f87
AnonymBruker
Skrevet

Du kan i alle fall søke om å få samvær, og kan få det innvilget med tilsyn hvis barnevernet tror det er fare for kidnapping eller dårlig påvirkning.

Det kan være at det vil ta tid siden de ofte vil at barna skal få ro til å tilpasse seg i en ny familie, men vanligvis oppmuntres kontakt med biologisk familie.

Ta kontakt med barnevernet og spør. Der vil du få vite hvordan de stiller seg til samvær i akkurat denne saken, og de setter pris på å få vite at familien er interessert i å opprettholde kontakten.

Anonymous poster hash: 9230b...336
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Som barnevernspedagog kan jeg si at i en slik prosess like etter en omsorgsovertakelse er det normalt at kun foreldre og nærmeste familie får se barna, men så sikt så får du det, de er ikke "borte" på den måten. Etterhvert som man får oversikt over situasjonen vil barnevernet gjerne sette ned et ressursmøte der du kan delta, der man gjerne med øvrig familie diskuterer hvordan barnet kan støttes fremover. Det er heller ikke noe i veien for å ta kontakt med barnevernskontoret og presentere deg og hvem du er og at du vil treffe dem, det vurderes gang til gang!

Anonymous poster hash: 3bf7d...c45
  • Liker 3
Gjest Nikki09
Skrevet

Ta kontakt med barnevernstjenesten der de bor, forklar hvem du er for barna og at du veldig gjerne vil ha kontakt med de. I de aller fleste tilfeller så får biologisk familie ha samvær med barna såfremt det ikke er noen fare forbundet med det. Lillebroren min ble tvangsflyttet, og som ab over her nevner så ble jeg og øvrig familie kalt inn til et møte hvor de bare spurte litt omkring vårt forhold og hva de kunne gjøre for å opprettholde det best mulig for oss alle. Etter en ukes tid så vedtok de at jeg skulle ha fastsatt samvær med lillebroren min to ganger i uken, men at vi kunne treffes og prates på telefonen utover det, alt ettersom det passet for oss begge. De er ofte nøye på å ikke skape mer omveltninger i livet til barna enn hva som er strengt tatt nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...