Gå til innhold

Hvilke spill er dette (90-talls)?

Kelsier

Anbefalte innlegg

Kom til å tenke på mine gamle pc-spillfavoritter, men husker nesten ikke navnet på noen av dem. Kanskje det er noen andre som husker?

Tror mesteparten var MS-DOS spill, med noen unntak.

Spill 1: Man spilte en skotsk fyr som reiste rundt i verden og tok bilder. Husker ikke noe særlig mer enn dette, bortsett fra at man fikk oppdragene på faks, tror jeg. Det het noe sånt som McScotty eller noe.

Spill 2: Jeg lurer på om det het Det magiske jordbæret, men jeg finner ingen bilder eller lignende. Man skulle hvertfall finne et jordbær.

Spill 3: Et slags tidsmaskinspill, hvor man reiste til oldtidens Egypt og sånn, med en gammel mann som ledsaget. Spillet var på norsk.

Spill 4: Lurer på om dette var et norsk spill, man gikk rundt i et spøkelseshus (?) og løste matteoppgaver. Så var det noe med et loft hvor man skulle gjenopplive noen Frankenstein-style.

Spill 5 er et ordspill hvor man samler bokstaver og heller slim på noen geleklumper som ikke kan lese. Dette fant jeg ut at heter Word Rescue på engelsk, hvis noen andre minnes det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

I Ducktales The Quest for Gold er det noen brett hvor man tar bilder. Skrue er jo skotsk

Anonymous poster hash: 65842...98c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1 høres ut som Mario is missing el hva det hette. Det er med Luigi i hovedrollen. Men er vel neppe det siden du husker en skotte :)

Anonymous poster hash: 5d3a3...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Spill nummer 2 spilte jeg også! Heter det magiske jordbæret. Haha husker fortsatt hva de sier i begynnelsen: "Hvis du vil tilbake til det magiske landet, til det samme stedet som du var sist, må du åpne kofferten og velge stedet med å bruke pilen!". Handlet ikke det noe om en gutt som heter Petter'n som skulle ha et magi-show, men så var magien borte eller noe? Og så ble han sendt til det magiske landet for å finne noen magiske gjenstander som han kunne bruke. Men av en eller annen grunn ble han til et jordbær da han kom dit. Han så helt lik ut som et annet jordbær (det magiske) som hadde flydd rundt i landet og laget kvalm så alle inbyggerne var sinte på han og ville ikke hjelpe Petter'n (fordi han så helt lik ut). Så var jobben din som Petter'n å fly rundt i landet og gjøre opp for all ugangen jordbæret hadde gjort slik at de kunne hjelpe deg med magiske gjenstander.

Hvorfor husker jeg dette forsatt? :fnise:

http://www.amazon.co.uk/STRAWBERRY-MAGIC/dp/B009Q9A7MC

Her kan du se noen bilder (men er vanskelig å finne noe om dette spillet ellers altså!)
http://server10.old-games.org/g/displayimage.php?album=120&pid=1177#top_display_media

Og det siste der spilte jeg også! På en demo-cd fra Apogee! Tror det heter word rescue ja. Fantes tilsvarende i matte også vet jeg! Good times!

Dette!

Endret av tratrins
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spill 3(!!) og 4 husker jeg jeg spilte MYE.. Har lett etter navnet på dem lenge, må vel ta en ny runde nå! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1: Where in the world is Carmen Sandiego?

3: Sofies verden?

Begge disse svarene forutsetter at du husker ganske feil på vesentlige punkter, men det er lov å prøve seg, eller hva? :)

Anonymous poster hash: cb611...dea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Passer ikke heeelt med beskrivelsen, men kan dette være spill 4?

Spilte hvertfall dette mye selv.

Anonymous poster hash: 98e20...d43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer ikke heeelt med beskrivelsen, men kan dette være spill 4?

Spilte hvertfall dette mye selv.

Anonymous poster hash: 98e20...d43

Åh, dette hadde jeg glemt at vi spilte hos nabobarna! Nostalgii!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spill 5 er et ordspill hvor man samler bokstaver og heller slim på noen geleklumper som ikke kan lese. Dette fant jeg ut at heter Word Rescue på engelsk, hvis noen andre minnes det.

Oi! Dette husker jeg var favorittspillet mitt på barneskolen. Har faktisk lett etter spillet selv, men aldri kom på hva det het. Men nå fant jeg det ut. Tusen hjertelig! :blomst: Men vil tro det ikke er like gøy når man er 21 år gammel. :laugh:

Endret av kenpet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...

Spill 3 er Gyldendals Tidsmaskinen

https://www.bokkilden.no/barneboeker/tidsmaskinen/produkt.do?produktId=104218

Har spillet hjemme, men har dessverre ikke screenshots akkurat nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.7.2014 den 17.04, kenpet skrev:

Oi! Dette husker jeg var favorittspillet mitt på barneskolen. Har faktisk lett etter spillet selv, men aldri kom på hva det het. Men nå fant jeg det ut. Tusen hjertelig! :blomst: Men vil tro det ikke er like gøy når man er 21 år gammel. :laugh:

Jeg er 27 år og elsker å spille gamle spill fra Super Nintendo så er godt mulig du vil like det nå 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nr 4 Hugo's House of Horrors ? Men dette er engelsk spill. Måtte skrive hva man skulle gjøre. Var bl.a. en gal professor der og et monster. Ingen matteoppgaver som jeg husker, men andre oppgaver, ting man skulle løse/finne. 

Anonymkode: 955a0...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...