FantasDick Skrevet 12. juni 2014 #1 Skrevet 12. juni 2014 Har ei jente på 13 - begynner altså på ungdomsskolen til høsten, og jeg har lyst å fornye garderoben hennes litt. Hun er liten, både slank og litt lav, så sliter med å finne klær som passer. Hun passer vel omtrent str.146 på eks H&M nå. De kule klærne er for store og de som passer er for barnslige.. Hvor handler dere?
Sunbeam Skrevet 12. juni 2014 #2 Skrevet 12. juni 2014 Gå på Divided på H&M - det er ungdomsavdelingen deres, og samtlige klær er små i størrelsen 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #3 Skrevet 12. juni 2014 Hva med WOW? Føler de har mye likt som bikbok, bare i mindre strl. Anonymous poster hash: 67f1a...320 2
FantasDick Skrevet 12. juni 2014 Forfatter #4 Skrevet 12. juni 2014 Gå på Divided på H&M - det er ungdomsavdelingen deres, og samtlige klær er små i størrelsen Det blir for stort, dessverre. Jeg bruker XS på Divided selv. Hva med WOW? Føler de har mye likt som bikbok, bare i mindre strl. Anonymous poster hash: 67f1a...320 Ja, WOW hadde jeg helt glemt av! Har vært der et par ganger og har alltid funnet noe til henne der. Tusen takk! Kom gjerne med flere tips!
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #5 Skrevet 12. juni 2014 OT, men der det vanlig at foreldrene handler klær til ungene når de er så gamle? Jeg tenker ikke på hvem som betaler klærne, men på å tråle butikker for å finne noe som passer. Det måtte jeg gjøre selv da jeg var mye yngre enn det. Anonymous poster hash: 9708f...96a 5
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #6 Skrevet 12. juni 2014 Bikbok har størrelser som er utrolig små, i tillegg går de gjerne ned til xxs. Så der burde du finne klær som passer og er kule:) Anonymous poster hash: d911d...90d 1
FantasDick Skrevet 12. juni 2014 Forfatter #7 Skrevet 12. juni 2014 OT, men der det vanlig at foreldrene handler klær til ungene når de er så gamle? Jeg tenker ikke på hvem som betaler klærne, men på å tråle butikker for å finne noe som passer. Det måtte jeg gjøre selv da jeg var mye yngre enn det. Anonymous poster hash: 9708f...96a Det er sikkert ikke vanlig blant de fleste 13-åringer, men noen har litt ekstra bagasje. --- Synes egentlig ikke BikBok er så små i størrelsene, jeg bruker XXS-XS og mine klær er for store for henne. Hun er veldig liten, altså. 2
skruf Skrevet 12. juni 2014 #8 Skrevet 12. juni 2014 Her har jeg handlet mye på WOW til den spinkle og litt lave tenåringen min. Bik Bok ble altfor stort da hun var 13, selv de aller minste størrelsene. WOW har jeans som er ekstra smale i livet også, utrolig greit å finne noe som passer uten å må snøre igjen med belte
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #11 Skrevet 12. juni 2014 Bik Bok har ikke xxs, kun XS. Og klærne er normale i strl.Anonymous poster hash: 8c298...d1d 4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #12 Skrevet 12. juni 2014 Barneavdelingen på cubus? Anonymous poster hash: 728ae...4a5
Gjest Belle âme Skrevet 12. juni 2014 #13 Skrevet 12. juni 2014 Litt voksne klær? Er ikkje ein av dem, men mange i 8.klasse her blir så sjukt baksnakka pga ekstremt barnslige klær.
Puserjenta Skrevet 12. juni 2014 #14 Skrevet 12. juni 2014 Hva med next? Er fra uk, så man må passe på frakta. Men den er bare på 25kr. Klærne kommer med dhl etter et par dager.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #15 Skrevet 12. juni 2014 Litt voksne klær? Er ikkje ein av dem, men mange i 8.klasse her blir så sjukt baksnakka pga ekstremt barnslige klær. Sier mest om de som baksnakker. Anonymous poster hash: 242fb...995
maria b Skrevet 13. juni 2014 #16 Skrevet 13. juni 2014 Hva med young match? Datteren min var veldig glad i klær derfra da hun var yngre.
outkast Skrevet 13. juni 2014 #17 Skrevet 13. juni 2014 Tror ikke WOW funker etter barneskolealder, i hvertfall ikke her i gården. Kan jo hende klærne der har forandret seg siden jeg var der. H&M, Bik Bok? Vet at Abercrombie & Fitch er et veldig populært merke i den alderen.
FantasDick Skrevet 13. juni 2014 Forfatter #18 Skrevet 13. juni 2014 Tusen takk for tips! Skal sjekke ut Next og Young Match. Litt tilleggsinformasjon; hun passer absolutt ikke klær i voksenstørrelser, så det utgår. Hun er ikke opptatt av merker/hva hun har på seg, vi bor veldig landlig til så det er heller ikke så mange andre i klassen som bryr seg heller. Problemet mitt er at jeg ikke finner klær som passer, samt at det som passer er way to barnslig. Vi har ingen klesbutikker her, så må enten ta en tur il nærmeste by, eller handle på nett.
FrøkenBaker Skrevet 13. juni 2014 #19 Skrevet 13. juni 2014 (endret) Hvis dere drar inn til Oslo kan dere se på monki, tror jeg det heter, og sjekk nettsiden asos, de har petite-seksjon med masse i XXXS. Zalando har også masse i strørrelse 30/XXXS hvis du går inn under kategorien på klær og krysser av størrelse. Endret 13. juni 2014 av FrøkenBaker
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #20 Skrevet 13. juni 2014 Hvordan kan barneklær være "way too barnslig" for en som er alt for liten for en 13 åring? De fleste barneklær i for "store barn" er jo slett ikke spesielt barnslige. Og voksenklær finnes som oftest i latterlig små størrelser. Se f.eks på klær fra asia på ebay. Ekstremt små! Anonymous poster hash: af317...207
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå