Gjest observatøren Skrevet 19. juni 2004 #1 Skrevet 19. juni 2004 Brenneprogram. Jo de fulgte med noe som heter sonic mydvd. jeg antar det er et brenneprogram. Først innstallerte jeg noe som heter power dvd. Det tror jeg bare var et avspillingsprogram. Jeg fant ikke noe mulighet for å brenne. Men altså det er mange ting jeg lurer på. Det brenneprogrammet virker som det bare tar dvd og ikke musikk cder. Da jeg koblet til brenneren min, skjedde det noe rart. Jeg fikk beskjed om at en høyhastighets usb var koblet inn i en ikke høyhastighets usb. Hva betyr dette, er det trøbbel?
Gjest Anonymous Skrevet 19. juni 2004 #2 Skrevet 19. juni 2004 Da jeg koblet til brenneren min' date=' skjedde det noe rart. Jeg fikk beskjed om at en høyhastighets usb var koblet inn i en ikke høyhastighets usb. Hva betyr dette, er det trøbbel?[/quote'] Det betyr at du har en USB 2.0-brenner som nå går i USB 1.1-hastighet, noe som i praksis vil si sneglefart (vel 1 megabyte i sekundet). Sjekk om maskinen har noen andre USB-kontakter; nyere maskiner kommer vanligvis med både USB 1.1- og USB 2.0-tilkoblinger. Men de er ikke alltid merket...
Gjest observatøren Skrevet 19. juni 2004 #3 Skrevet 19. juni 2004 Søren, maskinen min er ganske ny... Fra 2003, men jeg fikk beskjed om at det ikke fantes noen høyhastighets usb på maskinen. Jeg har bare to porter ut fra det jeg kan se, og begge får opp samme meldning. (bærbar pc) Antar jeg må avfinne meg med at brenneren bruker laaaang tid på å brenne?
Gjest Anonymous Skrevet 19. juni 2004 #4 Skrevet 19. juni 2004 Søren, maskinen min er ganske ny... Fra 2003, men jeg fikk beskjed om at det ikke fantes noen høyhastighets usb på maskinen. Jeg har bare to porter ut fra det jeg kan se, og begge får opp samme meldning. (bærbar pc) Antar jeg må avfinne meg med at brenneren bruker laaaang tid på å brenne? Enten det, eller kjøpe et kort til rundt 300 kroner med USB-porter. Som f.eks. dette.
Gjest observatøren Skrevet 19. juni 2004 #5 Skrevet 19. juni 2004 Jasså? Så det er altså mulig å innstallere kort på bærbare pcer? Er ikke det ganske vanskelig? Man må vel få proffer til å gjøre det vel?
Gjest observatøren Skrevet 19. juni 2004 #6 Skrevet 19. juni 2004 Forresten kjenner du til adaptecs duoconnect? Hva er det for noe?
Gjest Anonymous Skrevet 19. juni 2004 #7 Skrevet 19. juni 2004 Jasså? Så det er altså mulig å innstallere kort på bærbare pcer? Er ikke det ganske vanskelig? Man må vel få proffer til å gjøre det vel? Sorry, fikk ikke med meg at det var snakk om en bærbar. I såfall vil dette kortet gjøre susen. Og det installerer man selv; man bare plugger det inn i PCMCIA/PC Card-porten som finnes på alle bærbare PCer (såvidt jeg vet). Forresten kjenner du til adaptecs duoconnect? Hva er det for noe? DuoConnect er et kort til bærbare som gir både USB 2.0-porter og FireWire-porter (sistnevnte går også under navnene IEEE 1394 og I-Link). Siden det har begge typer porter, er det en del dyrere enn et rent USB 2.0-kort. Jeg vet ikke hvem som fører Adaptec DuoConnect (de har det ikke hos Komplett, merkelig nok), men her er et eMagic-kort som gjør det samme. Regner med at Adaptec-kortet koster tilsvarende eller mer.
Gjest observatøren. Skrevet 19. juni 2004 #8 Skrevet 19. juni 2004 Takk for behjelpeligheten. Nå har det imidlertid oppstått et annet problem. Etter at jeg har brent cden i dvd shrink (det tok forøvrig mer enn en time) så nekter nero å kopiere filene. Jeg får bare opp meldingen at den ikke støtter formatet. Hva kan være galt? Jeg gjorde det som stod her dvdshrink
Gjest observatøren Skrevet 19. juni 2004 #9 Skrevet 19. juni 2004 Må også sies at jeg bare har freeware versjonen av nero, kansje det er problemet?
Gjest observatøren Skrevet 19. juni 2004 #10 Skrevet 19. juni 2004 Hm ikke lett dette her! Nå har jeg omsider kommet så langt at jeg får opp det vinduet klar for å brenne. Nå får jeg imidlertid beskjed om at det kreves en cd-R/RW for å fullføre. Jeg har imidlertid en dvd+r og en dvd-r ingen av de funker. Hva i alle dager betyr dette da? Hva er forskjellen på pluss og minus egentlig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå