AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #1 Skrevet 12. juni 2014 Jeg tok hull i ørene hos frisøren for 5 og en halv uker siden (på mandag er det 6 uker siden) siden mine forrige hull grodde. Jeg vurderer å bytte nå, men man skal egentlig vente i 6 uker. Er det alikevell fare for infeksjon eller fare hvis jeg bytter nå? Har perledobber fra Glitter som er nikkelfritt jeg vurderer å bytte til. Kan noen fortelle meg alt om hva man må gjøre de første månedene, hvordan man bytter (disse øredobbene er umulig å få av) og hvilke øredobber man kan/ikke kan bruke etc? Takk! Anonymous poster hash: d19be...e5c
Sunbeam Skrevet 12. juni 2014 #2 Skrevet 12. juni 2014 Jeg fikk beskjed om 5 uker da jeg tok mine hull Jeg hadde et par hull hvor jeg venta akkurat 5 uker og bytta til noen jeg også kjøpte i sølv på Glitter, og det gikk kjempebra. Men så hadde jeg et til par med hull, og selv om jeg renset dem så glemte jeg faktisk å bytte dem etter 5 uker, så jeg tror det gikk tilnærmet typ to måneder før jeg husket det... og det gikk ikke bra i det hele tatt. Det ene hullet grodde igjen med en gang (sov en natt uten dobb i), mens det andre blir regelmessig irritert og gror fort hvis ikke jeg har dobb i - og det er nå 4 måneder siden jeg tok ut frisørdobbene. Så for meg virker det som om det er lurere å ta de ut litt for tidlig enn litt for sent, altså. Men 5 og en halv uke skal gå kjempebra
Bibbiftw Skrevet 12. juni 2014 #3 Skrevet 12. juni 2014 Jeg fikk beskjed om 5 uker da jeg tok mine hull Jeg hadde et par hull hvor jeg venta akkurat 5 uker og bytta til noen jeg også kjøpte i sølv på Glitter, og det gikk kjempebra. Men så hadde jeg et til par med hull, og selv om jeg renset dem så glemte jeg faktisk å bytte dem etter 5 uker, så jeg tror det gikk tilnærmet typ to måneder før jeg husket det... og det gikk ikke bra i det hele tatt. Det ene hullet grodde igjen med en gang (sov en natt uten dobb i), mens det andre blir regelmessig irritert og gror fort hvis ikke jeg har dobb i - og det er nå 4 måneder siden jeg tok ut frisørdobbene. Så for meg virker det som om det er lurere å ta de ut litt for tidlig enn litt for sent, altså. Men 5 og en halv uke skal gå kjempebra Tusen hjertelig takk! :D Da tar jeg de ut nå!
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #4 Skrevet 12. juni 2014 Sitter her og kvir meg litt og blir litt småredd. Disse dobbene vil ikke ut uansett hva og kom litt blodvæske og gørr ut ut :s Er dette normalt? Anonymous poster hash: d19be...e5c
magicpie Skrevet 12. juni 2014 #5 Skrevet 12. juni 2014 Om du skal bytte, så sett i hvert fall de nye øredobbene i med en gang du tar ut de gamle! Jeg husker at da jeg fikk meg hull i ørene og skulle bytte fra de første øredobbene, så tok jeg de ut på kvelden og hadde tenkt til å sette i de nye på morgenen. Men det hadde allerede begynt å gro igjen i løpet av natta, så jeg måtte "stikke opp" hullene igjen selv, au...
gohege Skrevet 12. juni 2014 #6 Skrevet 12. juni 2014 (endret) Sitter her og kvir meg litt og blir litt småredd. Disse dobbene vil ikke ut uansett hva og kom litt blodvæske og gørr ut ut :s Er dette normalt? Anonymous poster hash: d19be...e5c Om gørret er grønn/gult på farge høres ut som at du har fått en infeksjon i hullet. Blodvæsken kan kanskje komme av at du riftet opp litt av huden rundt hullet? Uansett, når jeg hadde en kjip infeksjon i hullet mitt i navlen, fikk jeg råd om å ta på litt bacimycin (en krem i en gul pakning på apoteket) rundt hullet. Dette er infeksjonshemmende, og det funket faktisk! Var også nøye med å rense hullet to ganger om dagen. Om jeg var deg ville jeg unngått å bytte øredobber til gørret er borte (:s), og passe på å "snurre" øredobbene rundt seg selv slik at de ikke gror helt fast gjennom dagen. Samtidig være nøye med å rense morgen og kveld. Masse lykke til! Endret 12. juni 2014 av gohege
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #7 Skrevet 12. juni 2014 Om gørret er grønn/gult på farge høres ut som at du har fått en infeksjon i hullet. Blodvæsken kan kanskje komme av at du riftet opp litt av huden rundt hullet? Uansett, når jeg hadde en kjip infeksjon i hullet mitt i navlen, fikk jeg råd om å ta på litt bacimycin (en krem i en gul pakning på apoteket) rundt hullet. Dette er infeksjonshemmende, og det funket faktisk! Var også nøye med å rense hullet to ganger om dagen. Om jeg var deg ville jeg unngått å bytte øredobber til gørret er borte (:s), og passe på å "snurre" øredobbene rundt seg selv slik at de ikke gror helt fast gjennom dagen. Samtidig være nøye med å rense morgen og kveld. Masse lykke til! Er ikke grønt nei, men er litt gult. Men det har kommet litt gult gørr disse ukene jeg har hatt hull, tho. Har aldri hatt noe vondt, så tror ikke det er infeksjon? Er heller ikke rødt, varmt eller hovent. Så jeg håper da at gørret bare er normalt? Men takktakk! Har ikke muligheten til å dra til apoteket men prøver å rense med saltvann. Ååååh, har så lyst til å få byttet de, dritlei av å gå rundt med disse dobbene Anonymous poster hash: d19be...e5c
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #8 Skrevet 12. juni 2014 Dytter opp emnet... Anonymous poster hash: d19be...e5c
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #9 Skrevet 12. juni 2014 Nå har jeg tatt ut øredobbene! Det gikk veldig fint og har ikke noe vondt, men kom litt blodvæske men går helt fint nå Anonymous poster hash: d19be...e5c
gohege Skrevet 12. juni 2014 #10 Skrevet 12. juni 2014 Såbra! kan hende at du kan prøve å bytte dem men ville bytt tilbake om det hadde kommet noe mer blodvæske, om det kommer grønn/gul guffe ut, eller at det blir rødt, varmt eller ubehag
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #11 Skrevet 12. juni 2014 Såbra! kan hende at du kan prøve å bytte dem men ville bytt tilbake om det hadde kommet noe mer blodvæske, om det kommer grønn/gul guffe ut, eller at det blir rødt, varmt eller ubehag Tusen takk! Skal gjøre det. Er ikke rødt eller noe ubehag, eneste er at det er litt ekkelt å ta inn øredobbene, av og til kjennes det ut som de ikke glir helt inn Anonymous poster hash: d19be...e5c
Sunbeam Skrevet 12. juni 2014 #12 Skrevet 12. juni 2014 Jeg blødde masse da jeg tok ut frisørdobbene. Da jeg tok andre sett med hull spurte jeg samme frisør om dette, og hun sa det var veldig normalt - det er tagger på frisørdobbene som gjør at de sitter kjempegodt, og når du tar dem ut så er det fort gjort at du må være litt hardhendt og derfor får en ørliten rift i hullet. Var heller ikke farlig, små sår blør ofte mye.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #13 Skrevet 12. juni 2014 Jeg blødde masse da jeg tok ut frisørdobbene. Da jeg tok andre sett med hull spurte jeg samme frisør om dette, og hun sa det var veldig normalt - det er tagger på frisørdobbene som gjør at de sitter kjempegodt, og når du tar dem ut så er det fort gjort at du må være litt hardhendt og derfor får en ørliten rift i hullet. Var heller ikke farlig, små sår blør ofte mye. Åh, var godt å høre! Var veldig lite blod heldigvis, men kom jo såklart noe og når jeg tar ut øredobbene jeg har i nå er det pittelitt blod på stangene, men er ikke noe vondt eller rødt eller noe. Men er det normalt at i begynnelsen pleier ikke øredobbene å bare "gli" inn i hullet liksom? Anonymous poster hash: d19be...e5c
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #14 Skrevet 14. juni 2014 Dumt spørsmål, men hullene ser så langt fint ut og alt er bra med de. Men, jeg KAN ta ut dobbene og dusje og sette de i med en gang uten at de gror igjen? Aner jo ikke hvor fort de kan gro :o Anonymous poster hash: d19be...e5c
rosadilla Skrevet 14. juni 2014 #15 Skrevet 14. juni 2014 Skulle jeg isåfall byttet ville jeg tatt i nye øredobber med en gang, og om det er før frisøren sa ville jeg fortsette å være like nøye med å rense osv som tidligere.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #16 Skrevet 15. juni 2014 Idag når jeg byttet øredobber var det ene øret litt sårt og begynte å blø litt. Er dette normalt? Anonymous poster hash: d19be...e5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå