Gå til innhold

Dusj og trening

Fremhevede innlegg

Gjest Ethereal
Skrevet

Dere som trener mer enn tre ganger pr uke, hva slags dusjsåpe og bodylotion bruker dere? Jeg er til tider ganske tørr i huden (ikke akkurat nå), og bruker stort sett Sanex dusjsåpe, eller Dr. Greve. L'Oreal Nutrilift er den beste bodylotionen.

(akkurat tatt dagens andre dusj, pga trening :-?)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg trener ca 5 ganger i uken. Bruker alle mulige dusjsåper, mest de billige, ettersom det er de som blir kjøpt inn her i huset.

Og smører aldri inn hele kroppen.. Kun ansiktet.

Skrevet
Jeg trener ca 5 ganger i uken. Bruker alle mulige dusjsåper, mest de billige, ettersom det er de som blir kjøpt inn her i huset.

Og smører aldri inn hele kroppen.. Kun ansiktet.

Var meg som skrev dette :)

Gjest Ethereal
Skrevet

Hvis jeg ikke hadde smurt, hadde det vært MEG som hadde åpnet KLØE-tråd :wink:

Skrevet

Jeg bare lurer, hvorfor dusjer du om morgenen hvis du vet du skal trene senere og dusje da? :klø: Det beste middelet mot tørr hud må da være å dusje mindre.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg spiser udos choice, drikekr masse vann og bruker lano :D funker for min supertørre hud :D

Skrevet
Hvis jeg ikke hadde smurt' date=' hadde det vært MEG som hadde åpnet KLØE-tråd :wink:[/quote']

:ler:

Men jeg dusjer sjelden mer en én gang om dagen da. Vet jeg at jeg skal trene senere på dagen, dusjer jeg ikke om morgenen, bare vasker meg litt.

Gjest Ethereal
Skrevet
Jeg bare lurer' date= hvorfor dusjer du om morgenen hvis du vet du skal trene senere og dusje da? :klø: Det beste middelet mot tørr hud må da være å dusje mindre.

Jeg gjør ikke bestandig det, men noen ganger skal jeg ikke trene før utpå kvelden, og skal være på jobb hele dagen. Om morgenen ser jeg ut som et bustetroll. I tillegg kan jeg svette endel i nakke og hår om natta.

Men generelt prøver jeg å begrense meg til én gang daglig, men dusjen om morgenen er fristende...

Skrevet

Hm, jeg dusjer aldri om morgenen jeg, det blir helt feil for meg... :oops: Men, det var ikke det som var spørsmålet her... Jeg trener, og jeg bruker intensive care eller lano dusjsåpe. Bruker fuktighetskrem bare midt på vinteren, da blir jeg tørr av kulden, og midt på sommern ved å være mye ute i sola, og da bruker jeg en hvilken som helst bodylotion...

Gjest Poirot
Skrevet

Vanligvis bruker jeg Lano eller Aromatherapy fra Palmolive. Men akkurat nå bruker jeg en 2 litersflaske med rød shampo jeg fikk av min bror til jul...

Jeg er så gnien, serru!

(bruker imidlertid kun såpe under armene, tar ikke ny såpe for å vaske armer, mage osv.)

Skrevet

Jeg får også veldig tørr hud når jeg dusjer ofte. Spesielt på vinteren da. En venninne som har eksem ga meg det rådet at jeg ikke skulle bruke så varmt vann, for varmt vann tørker ut huden mer enn lunkent. Det virker!

I tillegg bruker jeg dusjolje som jeg kjøper på apoteket i de tørreste periodene.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har vell ganske normal hud ,bruker ikke bodylotion hver gang MEN sanex tørker veldig ut huden kjøper ikke den igjen. Vaselin intensiv care er bedre synes jeg også bodylotionen.

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg synes Sanex er omtrent den beste når det gjelder å ikke tørke ut huden, så man reagerer nok ulikt. Samboeren min som har veldig tørr hud og eksem, bruker også Sanex, siden det er det eneste som ikke får han til å klø seg til blods etter dusjen.

Skrevet

Det finnes mye bra på apoteket uten parfyme, både når det gjelder dusjsåpe og hudkrem.

Du kunne jo prøve det? :)

Skrevet

jeg bruker ingen fast type såpe. Pleier stort sett å bruke hår-sjampo på hele kroppen jeg.. :P

Skrevet

Bruker aloe vera såpe fra Forever Living products, den er veldig fin og lukter utrolig godt! Men dyr da... Så bruker ikke mye om gangen, noe jeg har tendens til å gjøre med de billigere merkene.

Smører meg med babyolje etterpå, det holder godt på fuktigheten samt er lett å smøre ut. :)

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg prøvde babyolje, men ble bare tørrere, merkelig nok. Men kombinasjonen av aloe vera og babyolje inneholder sikkert både fuktighet pluss fett.

Jeg har begynt å ta Omega 3, 6, 9-tilskudd, og har hørt at det i tillegg til alt annet kan hjelpe mot tørr hud. Så prøver jeg å ikke dusje så varmt (vanskelig, elsker VARMT! vann).

Skrevet

Trener ganske mye jevnt over, og dusjer minst en gang pr dag.

Prøver å ikke dusje oftere pga tørr hud, og perioder med litt psoriasis.

Bruker så kaldt vann jeg greier, som regel lunkent, og vasker meg med forskjellige milde og billige dusj-såper.

"Flotter" meg litt innimellom med Ph-eucerin (er det riktig navn mon tro?) dusj-olje fra apoteket. Den er SKIKKELIG BRA!

Av og til smører jeg meg inn med babyolje på våt hud i dusjen, og "dusjer grovt av" det overflødige i full fart. Er også effektivt.

I tillegg tar jeg trankapsler hver dag, og merker at huden blir litt sterkere av det.

Drikker dessuten mye vann.

Etter dusj smører jeg med HTH bodlotion (som inneholder karbamid som virker kløstillende).

Innimellom bruker jeg bodybutter fra Body shop, f.eks HEMP, den gir god fukt men er ikke så kløstillende.

Skrevet

Trener og dusjer jeg hver dag bruker jeg såpe maks annen hver dag..

Gjest Niniel
Skrevet

Jeg bruker Eucerin Washlotion med karbamid. Den kan brukes som shampo også, hvis du har tørr eller kløende hodebunn. Veldig praktisk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...