Rosin91 Skrevet 12. juni 2014 #1 Skrevet 12. juni 2014 Er det noen her som har erfaringer og eller har prøvd 5.2 dietten? har vert hos lege og ernærings fysiolog som anbefaler at jeg skal prøve denne om jeg vill ned i vekt. erfaringer ?
Sunbeam Skrevet 12. juni 2014 #2 Skrevet 12. juni 2014 Jeg har lest om samme diett selv, og vet om noen som har trivdes og hatt suksess med den. Desverre kan jeg ikke bruke den selv, ettersom jobben min gjør at jeg ikke kommer til å klare de 2 dagene... Lykke til hvertfall
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #3 Skrevet 12. juni 2014 Det spørs. Det fungerer nok på noen mennesker, men ikke alle. Andre må finne en annen måte. Jeg, for min del, har det best på lavkarbo, der jeg kutter ut ris, potet, hvetemel og sukker, og får et stabilt blodsukker ved kun å spise frukt, grønt, bær, fett og protein. Dessverre er det mange som misforstår og kutter ut grønsaker, frukt og bær ... noe som er det sunneste og mest livsviktige! Og fett og protein er også livsviktig. Anonymous poster hash: 2a015...804 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #4 Skrevet 12. juni 2014 Prøvde den i 4-5 uker, og syntes egentlig at det var helt greit. Overkommelig. Var rett og slett ikke viljesterk nok til det. Merket ikke så stor forskjell på hverken humør eller kropp heller, så da sluttet jeg. Ville anbefalt å drikke shakes (Nutrilett, allevo, osv)/spise suppe eller noe sånt på diettdagene. Tror jeg ville vart mye lengre selv om jeg hadde tenkt på det litt tidligere. Anonymous poster hash: d3411...ffc
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #5 Skrevet 12. juni 2014 Jeg holder på med den nå etter at en kollega har gått ned en del med den. Synes det er enkelt. Spiser 500 kalorier to dager i uken, og de andre dagene spiser jeg rundt 1200 kalorier. (Litt mer fredag og lørdag) Summen per uke blir altså lavere enn tidligere, så jeg regner med at det vil gi meg et greit vekttap etter hvert. Synes ikke det er problematisk med fastedagene; jeg sprer maten ut på frokost/lunsj, middag og kvelds, så er ikke uoverkommelig selv om jeg selvsagt blir sulten. Anonymous poster hash: bde17...c69
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #6 Skrevet 12. juni 2014 Jeg holder på med den nå etter at en kollega har gått ned en del med den. Synes det er enkelt. Spiser 500 kalorier to dager i uken, og de andre dagene spiser jeg rundt 1200 kalorier. (Litt mer fredag og lørdag) Summen per uke blir altså lavere enn tidligere, så jeg regner med at det vil gi meg et greit vekttap etter hvert. Synes ikke det er problematisk med fastedagene; jeg sprer maten ut på frokost/lunsj, middag og kvelds, så er ikke uoverkommelig selv om jeg selvsagt blir sulten. Anonymous poster hash: bde17...c69 På 500 kcal-dagen din. Hva spiser du i løpet av en dag da? Anonymous poster hash: 4407d...76e
Alice123 Skrevet 12. juni 2014 #7 Skrevet 12. juni 2014 Jeg holder på med den nå etter at en kollega har gått ned en del med den.Synes det er enkelt. Spiser 500 kalorier to dager i uken, og de andre dagene spiser jeg rundt 1200 kalorier. (Litt mer fredag og lørdag) Summen per uke blir altså lavere enn tidligere, så jeg regner med at det vil gi meg et greit vekttap etter hvert.Synes ikke det er problematisk med fastedagene; jeg sprer maten ut på frokost/lunsj, middag og kvelds, så er ikke uoverkommelig selv om jeg selvsagt blir sulten. Anonymous poster hash: bde17...c69 Er ikke 1200 fryktelig lite når du i tillegg spiser 500 to dager i uka?? 2
Purple Diamond Skrevet 12. juni 2014 #8 Skrevet 12. juni 2014 Er ikke 1200 fryktelig lite når du i tillegg spiser 500 to dager i uka?? Enig! Jeg blir sulten bare av å tenke på det. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #9 Skrevet 13. juni 2014 Ville anbefalt å drikke shakes (Nutrilett, allevo, osv)/spise suppe eller noe sånt på diettdagene. Tror jeg ville vart mye lengre selv om jeg hadde tenkt på det litt tidligere.Anonymous poster hash: d3411...ffc Vil heller si ett stykke laks til lunch og en kyllingfilet istedet for shakes.Anonymous poster hash: 65fce...081
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #10 Skrevet 13. juni 2014 Jeg har bare prøvd den i tre uker. Så dro jeg på ferie og all diett gikk til helvete Jeg syntes faktisk det var ganske overkommelig, ikke noe ekstrem diett. Lastet ned appen Myfitnesspal for å telle kaloriene. Kjøpte også en kjøkkenvekt for å veie maten jeg spiste hjemme. Spiste 500 kcal to dager (litt tilfeldig valgte etter hvilke dager som passet den uka), og resten skal man jo kunne spise helt vanlig, men siden jeg først telte kalorier og var i diettmodus så lå jeg kanskje på rundt 14-1500 i snitt. Noen dager nede i 1200, andre dager skeier man ut pga en fest eller noe. Aldri over 1800. Fordelte 500 kcal over 3 måltider, en liten porsjon havregrøt laget på vann til frokost, og til lunsj og middag ble det enten supper eller et måltid bestående av 100-150g protein som f.eks. en kyllingfilet, med masse grønt/salat og ofte søtpotet til, da jeg har hatt dilla på det. Kuttet kveldsmat, drakk kanskje en kopp te og noen ganger spiste jeg kalorifri gelé. Følte meg bare litt sulten midt på dagen, mellom lunsj og middag. Spiste middag ganske sent, utsatte den så lenge jeg kunne sånn at jeg holdt meg mett til leggetid og ikke gikk på en smell med kveldsmat. Man må rett og slett bli litt vant med sultfølelse, kjenne på at det ikke er så ille og at man faktisk ikke svimer av. For motivasjonens del så tenkte jeg på sultfølelse som et tegn på at nå forbrenner kroppen fett, for det er ikke noe mat å ta av, og så på det som noe positivt. Gikk ned 0,5-1 kg i uka. Kom 1 kg på igjen i ferieuka hvor jeg spiste mer enn vanlig og drakk bøttevis med øl. Er forøvrig normaltvektig, og under middels aktiv (går ganske mye, men trener ikke). Anonymous poster hash: 8cef8...c99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå