AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #1 Skrevet 12. juni 2014 Når jeg våkner om morgenen liker jeg å våkne litt før jeg må snakke. Når jeg står opp om morgenen går jeg ned på kjøkkenet og lager meg en kopp kaffe med steamet melk. Da er allerede au pairen vår på kjøkkenet da hun har laget frokost og matpakker til barna. Når jeg kommer ned på kjøkkenet hadde jeg likt om hun gikk ut av rommet og lot meg pusle rundt kaffemaskinen alene, men vet ikke hvordan jeg skal si det til henne? Noen tips? Anonymous poster hash: 5867a...b9f Anonymous poster hash: 5867a...b9f
Gjest AnneShirley Skrevet 12. juni 2014 #2 Skrevet 12. juni 2014 Du vil at alle skal gå ut av rommet når du kommer til kjøkkenet om morgenen? Barna også? Dersom du trenger tid i ro med kaffemaskinen om morgenen, så kanskje du bør skaffe deg en kaffemaskin på et annet rom. Alle som bor i huset må nesten få være på kjøkkenet om morgenen. 44
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #3 Skrevet 12. juni 2014 Stå opp før au pairen. Anonymous poster hash: b4438...c87 26
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #4 Skrevet 12. juni 2014 Du får forklare at du er morragretten, og hvordan det fungerer. Det er ikke alle som er det HELDIGVIS. Anonymous poster hash: 91e21...324
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #7 Skrevet 12. juni 2014 Og det var veldig viktig at kaffen blir laget med steamet melk Tror ikke noe på denne tråden. Anonymous poster hash: 03358...8db 25
Pysa Skrevet 12. juni 2014 #8 Skrevet 12. juni 2014 Du får ansette en til au pair som kan passe på den første au pairen mens du er på kjøkkenet. 17
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #9 Skrevet 12. juni 2014 Du kan jo si: "Ta deg en liten pause. Det fortjener du!" Anonymous poster hash: eed5b...42a 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #10 Skrevet 12. juni 2014 Når jeg våkner om morgenen liker jeg å våkne litt før jeg må snakke. Når jeg står opp om morgenen går jeg ned på kjøkkenet og lager meg en kopp kaffe med steamet melk. Da er allerede au pairen vår på kjøkkenet da hun har laget frokost og matpakker til barna. Når jeg kommer ned på kjøkkenet hadde jeg likt om hun gikk ut av rommet og lot meg pusle rundt kaffemaskinen alene, men vet ikke hvordan jeg skal si det til henne? Noen tips? Anonymous poster hash: 5867a...b9f Anonymous poster hash: 5867a...b9f Gi au pairen sparken, gjør jobben sjøl og ta deg en kaffe etterpå... Anonymous poster hash: feaa1...b91 16
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #11 Skrevet 12. juni 2014 Når jeg våkner om morgenen liker jeg å våkne litt før jeg må snakke. Når jeg står opp om morgenen går jeg ned på kjøkkenet og lager meg en kopp kaffe med steamet melk. Da er allerede au pairen vår på kjøkkenet da hun har laget frokost og matpakker til barna. Når jeg kommer ned på kjøkkenet hadde jeg likt om hun gikk ut av rommet og lot meg pusle rundt kaffemaskinen alene, men vet ikke hvordan jeg skal si det til henne? Noen tips? Anonymous poster hash: 5867a...b9f Anonymous poster hash: 5867a...b9f Det hørtes veldig spesielt ut, og jeg ville ikke hatt det slik. Står du opp til fast tid hver dag? Kan du evt på forhånd fortelle om at mellom kl xx og xx trenger du å være alene på kjøkkenet, og at hun kl xx kan komme inn til deg? Anonymous poster hash: 45d30...e19
Ciara Skrevet 12. juni 2014 #12 Skrevet 12. juni 2014 Hun hjelper deg og barna dine med å lage frokost. Herlighet så kleint det ville bli hvis hun skulle måtte gå ut bare fordi du vil pusle ved kaffemaskinen din selv. Sorry, men her synes jeg du bare skal ta deg sammen, du er et voksent menneske. Dette er prisen du betaler for å ha au pair. 16
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #13 Skrevet 12. juni 2014 Hun MÅ jo nesten være der om hun skal lage mat til DINE barn. Lag deg kaffe og sett deg i et annet rom mens du drikker den. Anonymous poster hash: 56665...b21 10
Berit Skrevet 12. juni 2014 #14 Skrevet 12. juni 2014 (endret) Du kan jo si: "Ta deg en liten pause. Det fortjener du!" Anonymous poster hash: eed5b...42a Ja, det synes jeg var en god idè. Så hvis hun svarer at det føler hun ikke for, så kan du smile til henne og si at du føler for å være litt alene på kjøkkenet om morgenen for å våkne. Endret 12. juni 2014 av Berit 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #15 Skrevet 12. juni 2014 Hva gjor hun på kjokkenet etter at hun har sendt barna av gårde? Hvis hun ikke har noe å ta seg til kan du bare si at hun kan ta seg en pause. Uansett, det å ha hushjelp og/eller au pair betyr jo at folk går rundt i huset og man ikke har samme muligheten til alenetid. Det er hovedgrunnen til at jeg antakelig ikke vil ha det når jeg får barn. Evt. bare hushjelp en gang i uken eller noe. Jeg er veldig avhengig av å kunne ta en kopp kaffe om morgenen eller et glass vin om kvelden alene eller bare å jobbe hjemmefra uten andre som lager lyder så jeg er ikke en person som kan ansette fremmede for å jobbe i huset på fulltid. Anonymous poster hash: f99ee...5c2
Rosa Sitron Skrevet 12. juni 2014 #16 Skrevet 12. juni 2014 Da jeg så tittelen tenkte jeg at Au pairen var litt for ivrig sosialt om morgenen, men situasjonen du beskriver må du nesten bare godta. Eller så får du lage matpakkene. 8
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #17 Skrevet 12. juni 2014 Du får la henne sove lenge, og smøre frokost og matpakkene selv Anonymous poster hash: a274b...4b1 6
Berit Skrevet 12. juni 2014 #18 Skrevet 12. juni 2014 Lag deg kaffe og sett deg i et annet rom mens du drikker den. Anonymous poster hash: 56665...b21 Det kan du jo godt?
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #19 Skrevet 12. juni 2014 Hun MÅ jo nesten være der om hun skal lage mat til DINE barn. Lag deg kaffe og sett deg i et annet rom mens du drikker den. Anonymous poster hash: 56665...b21 Enig Jeg tenkte å foreslå noe lignende. Til TS: Evt ta med kaffen på terassen/ i hagen med avisen el.l. og evt si fra om at du tar noen minutter alene, og at du kommer inn etterpå og spiser frokost sammen med de andre Anonymous poster hash: 45d30...e19 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #20 Skrevet 12. juni 2014 Hvordan er egentlig reglene rundt å ha au pair? Vi har en stor hybel som er fullt utstyrt. Da kunne både hun og oss fåt tid for seg selv når hun har fri. Er det lov? Eller MÅ hun bo i huset sammen med oss? Anonymous poster hash: 56665...b21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå