Gå til innhold

Hvordan gikk du ned i vekt? (metode og resultater)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken metode brukte du for å gå ned i vekt? (Hvilken type diett, livsstilsendring, trening)

Hvor mye gikk du ned og over hvor lang tid?

Hvor nøye fulgte du metoden din? (Overdrev du, eller fulgte du opplegget litt slapt?)

Hva var utgangspunktet ditt? (Høyde/vekt)

Går du ned i vekt fremdeles, eller har du holdt ønsket vekt over en periode? Hvilken endringer har du måtte gjøre for å holde vekta?

Jeg går på PSMF. Trener styrke 3 ganger i uka.

Har gått ned 7 kilo på over 3 uker. (3-4 av disse er nok vann og "vomfyll" :-p )

Har spist litt mindre enn jeg burde noen dager (matlysten forsvinner), og for mye på oppkarbingsdagene jeg har en gang i uka.

Utgangspunktet mitt var 83 kg fordelt på 164 cm.

Har tenkt å gå på denne dietten ut juni, for å så bytte til en annen med mer normal kost og mer trening.

Er veldig nysgjerrig på hvilke andre metoder folk bruker og hvor effektive/ueffektive de var. :-)

Anonymous poster hash: eb4be...975

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vektnedgang: 18 kg i løpet av ca 10 måneder. (15 av disse kg var overvekt)

Metode: Kuttet ut brus, saft, snop + Fettforbrennende utholdenhetstrening daglig. Jeg spiste regelmesig og passet på å få i meg det som kroppen trengte før under og etter trening.

Det er ikke anbefalt å gå ned så mye over så kort tid.

Anonymous poster hash: 21233...58b
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiste mye mindre. Jeg er ikke særlig aktiv, og vil si at jeg er/var under 1200 kalorier om dagen. Gått ned ganske mye, selv om det egentlig ikke var planen.

Anonymous poster hash: b02cc...db0
Skrevet

161 cm.

Var 59 kg for et år siden.

Er mellom 50-51 kg i dag.

Jeg kutta ut hvitt brød, cola, godis, bakevarer og alt slikt i ukedagene, og unner meg bare dette i helgene nå. Og det var det :)

Skrevet

Hva var utgangspunktet ditt? (Høyde/Vekt)

75 kg, 159 cm

Hvilken metode brukte du for å gå ned i vekt? (Hvilken type diett, livsstilsendring, trening)

De første 15 kiloene gikk jeg på lavkarbo, trente ikke noe særlig.

Så klarte jeg å gå ned 12 kg til ved at jeg omtrent ikke spiste (dårlig ide.. var så mye på farten at jeg rett og slett glemte det, trente ikke.

Så gikk jeg opp 14 kilo mens jeg bodde i utlandet.

Deretter endret jeg livsstil og spiser sunt og trener 6 dager i uken (begynte med maten, så trening). Det er det mest effektive. Kroppen ser mye bedre ut nå, mye stammere. Veier nå 55 kg.

Gikk ned 27 kilo totalt. Gått opp 7 kilo av det igjen nå :) Ser fin ut ved denne vekten.

Hvor nøye fulgte du metoden din? (Overdrev du, eller fulgte du opplegget litt slapt?)

Det gikk litt i bølgedaler. Nå spiser jeg sunt, men for det meste hva jeg vil. Treningen er jeg nøye på.

Går du ned i vekt fremdeles, eller har du holdt ønsket vekt over en periode?

Har holdt ønsket vekt i 6-7 mnd nå :)

Hvilken endringer har du måtte gjøre for å holde vekta?

Holde meg fysisk aktiv. Og lever etter reglen "spis sunt hjemme, kos deg borte". :)

• Liker 1
Skrevet

(nå) 71kg 165cm - (før) 83kg

Først så begynte jeg å trene, kuttet ut godteri, brus og take away.
Dette fungerte ikke, fordi jeg spiste for mye karbohydrater etc. Jeg trodde feks. at yoghurt, juice, brød osv. var sunt og for meg så betydde sunt = vekttap.
Jeg gikk ikke ned de første månedene. Jeg fikk ulovlige slankepiller fra stemoren min, de pillene gjorde at jeg ikke var sulten, jeg spiste 2 brødskiver hver dag, og vekten sank, gikk ned til 76 kilo, men pillene gikk slutt og jeg måtte lese om dietter osv. Jeg startet da med lavkarbo, null trening. Jeg hadde noen pauser fra lavkarboen også, men jeg har brukt 1,5 år for å gå ned 12kg. Nå har jeg startet med å trene og spise litte granne karbo.

Målet mitt er 60kg :)

Skrevet

Utgangspunkt: 175 cm og 118kg, gått ned over 40 til nå (usikker på akkurat da jeg veier meg veldig sjelden). Kan si jeg har gått fra en XXL til en M i klær.

Jeg med trening (mest saltimer) 2-3 ganger i uka og byttet ut maten med sunnere alternativer. De to siste årene har jeg gått på Silje mariela sine fat attack programmer, noe som vil si hard styrketrening og moderat kaloriunderskudd. Funket som bare det. Jeg er nazi når jeg er hjemme, følger kaloriene og treningsprogrammet. Men jeg må da leve også, så blir noen turer på byen, mat hos andre (der jeg ikke tenker) og ferier osv. I tillegg tar jeg meg pauser fra å være nazi når jeg føler jeg mister all motivasjon.

Ja, jeg går fortsatt ned i vekt, men er relativt fornøyd med det jeg har fått til til nå. Viktig å være fornøyd underveis når man holder på i flere år.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

163 cm - fra 63 kg til 57 kg på fire måneder.

Spist nok kalorier hver dag. Men passet på hvor kaloriene kommer fra. Ergo veldig mye grønnsaker (brokkoli, blomkål, salater og diverse kål, gulerøtter mm) og rent kjøtt/fisk. Ikke brukt noen ferdigsauser eller krydderblandinger. Lager derfor all krydderblanding mm selv. Serverer sjeldent maten med ris/pasta/potet, men bruker veldig gjerne bønner, linser og kikerter (så billig og så bra). Spist mye egg og om jeg skal spise brød, så skal det være 100 % fullkorn. Litt frukt. Som du ser så er all maten veldig mettende og proteinrik. Siden maten metter godt, så får jeg aldri det der suget etter snop og små måltider.

Trente saltimer 3-4 dager i uka før. Trener mest tung styrke nå, og litt kardio.

Vekta har ikke endret seg så mye iforhold til selve kroppen. Fått en smal og stram kropp.

Anonymous poster hash: b811d...57b
Skrevet

Hei!

Jeg har faktisk ikke gjort noe særlig for å gå ned i vekt, men har gått ned hele 5 kg etter å lagt om livsstilen til en vegansk diett! :fnise::laugh: Det anbefales veldig! Får i meg så mye mer grønnsaker, frukt og andre sunnheter! Så det anbefales å ihvertfall forsøke det :) Jeg har aldri følt meg bedre :danse: Lykke til!

Skrevet

Dette har forresten skjedd på kun 2,5 mnd! :laugh:

AnonymBruker
Skrevet

5:2. Har gått ned 10 kg siden 1. januar.

Anonymous poster hash: 33159...8e3
AnonymBruker
Skrevet

La om kostholdet litt og talte kalorier og fulgte opp med moderat trening

Gikk ned 20kg på et års tid.

Gikk nå opp og ned i perioder selvsagt, slurvet gjerne mer rundt eksamenstider og slikt:P Andre perioder kunne jeg telle kalorier helt nazi.

Startet på 80kg, nå er jeg 60kg, og jeg er 170cm.
Går du ned i vekt fremdeles, eller har du holdt ønsket vekt over en periode? Hvilken endringer har du måtte gjøre for å holde vekta?

Har holdt vekta i 2-3mnd ca. og tenkte å ta en pause på å gå ned, heller holde ting ved like, også vekta, og så ta av meg 5kg til. 55kg høres så lite ut i mitt hode, men kanskje det er for at jeg har vært så tung så lenge. Men med mindre jeg har blit helt føkka i hodet på turen ned i vekt så har jeg en god del å ta av fremdeles, magen står lengre ut en puppene og de er forholdsvis store. Men har nå normal BMI og fettprosent! :)

Anonymous poster hash: a421e...8f7

Anonymous poster hash: a421e...8f7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kuttet det meste av brød, hvetebakst, fet og sukkerholdig mat, og sluttet å småspise etter skoletid før middag. Jeg spiste også havregrøt til frokost rundt 8/10 dager (som jeg fortsatt gjør) og spiste ca 150 kcal til frokost, 350 kcal til lunsj, og rundt 800 kcal til middag. I tillegg til dette ble det ofte 200-300 kcal ekstra. Dessuten begynte jeg å ha sex nesten hver dag da jeg fikk kjæreste hehe :) Har dessuten trent mer, og jeg har trent styrke! Har tidligere ikke lykkes i vektnedgang med cardio, men med en kombinasjon funket det overraskende bra!

Jeg gikk ned 10 kg på et snaut halvår. Men så skal det også sies at jeg bare veide 65 kg da jeg begynte, og også kun er 165 cm høy.

Relativt strengt regime i hverdagene, og så slappere i helgene. Spiste fortsatt taco osv, men byttet ut kjøttdeig med karbonadedeig/kyllingkjøttdeig og vanlig ost med lettost for eksempel.

165 cm og 65 kg

Går du ned i vekt fremdeles, eller har du holdt ønsket vekt over en periode? Hvilken endringer har du måtte gjøre for å holde vekta? Skulle fortsatt gjerne gått ned et par kilo i fett, men lever stort sett som jeg føler for. Jeg spiser noe godt hvis det virkelig frister, men generelt har jeg blitt så vant med å spise sunnere og føler meg også bedre da :)

Anonymous poster hash: 57025...392
Skrevet

Hvilken metode brukte du for å gå ned i vekt? Kuttet sjokolade og godteri, byttet brødskive med knekkebrød, kuttet majones, smør og andre typiske kalorityver, og minsket porsjonene ganske kraftig. Teller sporadisk kalorier på myfitnesspal. Gikk mye tur i starten (mammapermisjon), og begynte å trene regelmessig for et år siden. Da hovedsakelig spinning. Nå trener jeg spinning én gang i uken og prøver å få til 2 styrketreninger i tillegg. Jeg sykler også til jobb 4 av 6 uker.

Hvor mye gikk du ned og over hvor lang tid? Fra baby ble født i januar-13 til nå: 25 kg, men fra pre-gravidvekt har jeg gått ned 12 kg.

Hvor nøye fulgte du metoden din? I starten fulgte jeg den ikke i det hele tatt. Spiste sjokolade som en helt, ''bare i helgene'', som for meg var fra fredag til søndag. Jeg fant fort ut at jeg måtte kutte den helt ut om dette skulle ha noen effekt. Jeg er ikke manisk på kaloritellingen og kan fint spise McD eller Dolly innimellom. I dag har jeg for eksempel spist et gigantisk pizzahorn til lunsj, sikkert 700 kalorier, kun fordi det er fredag. :nigo:

Hva var utgangspunktet ditt? 75 kg, 167 cm (evt. 88 kg med baby innabords)

Går du ned i vekt fremdeles, eller har du holdt ønsket vekt over en periode? Jeg går fremdeles sakte, men sikkert nedover. Det går litt oppover også, som etter bursdagshelgen min og tonnevis med kake. :P Jeg vil prøve å komme meg under 60. :)

Skrevet (endret)

Hvilken metode brukte du for å gå ned i vekt?

Kuttet ut godteri, potetgull og dobbele porsjoner til middag. Kjøpte BMX sykkel.

Gikk ned 34kg på 18 månder.

Hvor nøye fulgte du metoden din?

Til å begynne med var det tungt og håpløst. Fikk blodsmak i munnen hver gang jeg syklet og trodde rett og slett jeg aldri kunne bli slank og veltrent igjen. I dag går det bedre og jeg sykler fra 10 til 30km daglig. Jeg bor på landet og har ikke bil, så jeg sykler til butikken (5km) med ryggsekk når jeg skal handle.

Det er i grunnen ikke det at jeg følger metoden så nøye. Jeg sluttet å forsøke å gå ned i vekt for nesten et år siden, men jo bedre form jeg kom i jo mer gøy ble det å sykle, så jeg sykler bare mer og mer, og jeg gjør det ene og alene fordi det er gøy. Hadde det ikke vært moro å trene hadde jeg aldri i verden klart eller giddet det.

Hva var utgangspunktet ditt?

95kg/182cm

Planen var å stoppe når jeg nådde 70kg, men før jeg viste ordet av det var jeg nede på 61kg. Jeg jobber nå hardt for å legge på meg ca. 8kg. For et par uker siden begynte jeg på en diet som daglig består av 1 pk. bacon, 2 egg, 1 liter Litago sjokolademelk, 1 liter Pære Cultura, 2-3 smulteringer med sjokoladetrekk, masse ost og grovbrød + middag (pizza, hamburger, pommes frittes, whatever) men jeg har ennå ikke klart å legge på meg noe :vetikke:

Endret av Ms.Mx
AnonymBruker
Skrevet

Clean eating, gikk ned 26 kg på 4 måneder. Gikk faktisk ned 9 kg første uken. Mye var vann å sånt, kroppen ble renset av at jeg byttet til clean eating.

I tillegg til clean eating-livsstil, så trente jeg 3 ganger i uka og gikk turer hver dag. Er nå på idealvekta mi og har for første gang klart å holde meg her. Driver fortsatt med clean eating, det er min nye livsstil.

Anonymous poster hash: 64172...d1e
Skrevet

Kuttet ut alt av snop unntatt lørdag kveld. Det inkluderte kaker, kjeks, nøtter, chips, saft. (drakk jus i helgene). Trente ikke i det hele tatt. Spiste normale porsjoner mat til hvert måltid. Gikk aldri sulten.

9 kg på 3 mnd

Var slavisk. Vet at dersom jeg ikke er viljesterk nok så er det rett tilbake til gamle vaner..

170cm og 73 kg.

Jeg ville i grunn bare ta av litt fett, og har nådd målet mitt. Jeg ser at for å ikke gå videre ned i vekt så må jeg spise litt mer mat. Prøver å heller gjøre det enn å tillate meg mer drittmat.

Har holdt vekten stabil i 4 mnd. Har fortsatt strenge regler for inntak av snop/chips, mens kaker o.l er lov dersom det er en anledning.

Jeg hadde trodd at jeg måtte trene i tillegg for å kunne ta av en såpass stor %del av kroppsvekten min, men resultatet mitt sier i grunn mye om hvor mye kcal det er i snop,kaker,chips mm.

AnonymBruker
Skrevet

Leste: Endelig slank! - av A. Carr.

Resultat: Gikk ned 15 kilo på 2 måneder.

Noe av rådene implementerer jeg fortsatt. Noe er jeg frelst til. Andre har jeg vært mer fri på.

Hva gikk det ut på?

Anonymous poster hash: 9e3e6...577

AnonymBruker
Skrevet

Gjorde en livsstilsendring til LCHF. Har gått ned 20 kilo og holdt meg der.

Anonymous poster hash: a85c9...ff7
  • Liker 1
Gjest Peanut
Skrevet (endret)

Start:

168 cm høy

67 kg

Slutt:

54- 55 kg

Lengde på vektnedgang: ca 2 år.

Har holdt vekt (54- 55 kg) i 3 år.

Trening:

Lange gåturer.

Kuttet ut:

Ris, pasta, poteter, brød, fet mat, fastfood, sukkerholdig drikke

Spiser kun havregryn med melk og bær til frokost. Kan av og til nå ta et brødstykke eller en potet. Spiser likevel ikke nok til at jeg går opp i vekt. Har vurdert å gå ned enda litt til, men vil ikke bikke undervekt. >_<

Endret av Peanut

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...