AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #1 Skrevet 12. juni 2014 Min kjære og jeg har nettopp flyttet sammen. Vi har kjøpt oss en fantastisk fin leilighet og er lykkelige som få. Vi har vært kjærester i godt over to år, og trives veldig godt i hverandres selskap! Men, vi har et lite problem som vi har funnet ut av først nå som vi har flyttet sammen. Vi sover rett og slett veldig dårlig sammen. Begge har vært singel lenge, og lagt seg til sovevaner - som er stikk motsatte av hverandre. Og gammel vane er forferdelig vanskelig å snu har vi funnet ut. Det ender alltid med at en av oss ligger våken hele natten, og blir sur og grinete dagen etter. Det går gjerne ut over både jobb og det som er. Derfor har vi endt opp med å bare sove hver for oss. Begge sover godt, og vi er begge i godt humør på dagtid. Men jeg synes jo det er forferdelig trist at vi ikke kan sove med hverandre. Jeg savner jo veldig den tiden man kan kose med hverandre, snakke sammen for så å sovne i hverandres armer. Ikke minst så er det veldig kjedelig når vi reiser bort sammen, på besøk til familie eller hotell, det skaper alltid problemer for oss. Jeg er rett og slett veldig rådvill her. Er dette et veldig dårlig tegn, eller er det greit? Noen som har noen gode råd kanskje? Hadde satt så utrolig stor pris på det!! Anonymous poster hash: 91b0c...bab
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #2 Skrevet 12. juni 2014 Hvis dere begynner samboerskapet med å sove fra hverandre, kommer dere i hvert fall ikke til å klare å sove sammen på sikt. Ikke at det er et problem, jeg vet om flere samboende og gifte par som sover hver for seg. Så lenge dere begge er fornøyde med det, kan dere jo fortsette slik. Det trenger ikke være et dårlig tegn. For meg ville det vært viktig å prøve alt for å klare å sove sammen, fordi det er noe jeg setter veldig pris på. Hva er det som skaper problemer for dere? Kan dere bruke noen hjelpemidler som vil gjøre det lettere i en overgangsfase? Anonymous poster hash: 2be9b...891 1
Jens Skrevet 12. juni 2014 #3 Skrevet 12. juni 2014 Akkurat som de gamle vanene deres kan dere lage nye vaner. Jeg har ekstremt problemer med å sovne om kvelden og måtte faktisk bruke innsovingstabletter det første halve året med min mann, da jeg hadde vært singel de 5 siste årene før jeg møtte ham, og derfor også blitt vandt med å sove alene. Jeg bruker fortsatt den dag i dag(vi har nå vært sammen i 11 år)sov i ro, og noen gang øyemaske, men ellers er nå kroppen min helt vandt til å sove ved siden av ham:-) Dere må jo ikke ha dobbeltdyne og sove i t-skje...... Lykke til!
Timza Skrevet 12. juni 2014 #4 Skrevet 12. juni 2014 Start med mindre steg. Sov hver for dere i hverdagen hvor dere skal opp og på jobb dagen derpå, og sov sammen i helgene. 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #5 Skrevet 12. juni 2014 For å gi konkrete råd her er det jo litt viktig at du opplyser om hvilke vaner det er som kolliderer. Anonymous poster hash: f01a4...4ef 2
MissStiles Skrevet 12. juni 2014 #6 Skrevet 12. juni 2014 Vi hadde det også sånn den første perioden vi bodde sammen. Jeg var ofte den sov dårligst av oss to. Begge hadde vært single ganske lenge og var vant til å sove alene i en stor seng. Husker ikke hvor lang tid det tok før vi ble vant til det. Men det ble noen netter på sofaen av og til. Man må bare ta en natt av gangen. Ikke bra at man ikke får til å sove sammen når man først har flyttet sammen. Men har dere ikke overnattet hos hverandre? Hvordan har det gått?
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #7 Skrevet 12. juni 2014 Vi har overnattet hos hverandre ja, men ikke over lengre perioder. Da har det jo vært greit nok, og vi har liksom ikke tenkt over at det var et problem før vi opplevde det hver eneste natt. tenkte liksom at det kanskje var et problem, mer at det bare var en tilfeldig dårlig natt.. Hovedproblemet er nok mengde lys på rommet og temperatur. Jeg trenger det iskaldt for å sove, han fryser lett. Jeg vil ha det bekmørkt, han vil gjerne ha det litt lysere. Jeg bruker maske til vanlig, er det lyst i rommet så hjelper det ikke særlig. Mest siden jeg er veldig urolig når jeg sover, så den faller rett og slett av. Har litt vansker for å sovne igjen om jeg våkner også, og blir da liggende oppe leenge. Det at jeg er så urolig når jeg sover er også et lite problem for min kjære, som da blir vekt fordi jeg sparker borti ham for eks. ts Anonymous poster hash: 91b0c...bab
nattsvermer Skrevet 12. juni 2014 #8 Skrevet 12. juni 2014 Vi sover dårlig sammen i perioder, og da sover vi bare sammen i helgene. Når vi flytter sammen, har vi planer om å ha sovesofa eller lignende i et annet rom, både til gjester og i tilfelle den ene er veldig urolig og vekker den andre. Tror det kommer til å funke bra for oss.
blondien Skrevet 12. juni 2014 #9 Skrevet 12. juni 2014 det går over etterhvert, bare vent :-) dere må bare bli vandt til å sove sammen
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #10 Skrevet 12. juni 2014 Kroppen tåler en støyt, så dere kan begge endre vanene deres litt. Jeg ville gått inn for at du venner deg til å sove med bare litt kjølig og ikke iskaldt, og at han manner seg opp og lærer å sovne i mørket. Anonymous poster hash: 99246...7c6 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #11 Skrevet 12. juni 2014 Akkurat som de gamle vanene deres kan dere lage nye vaner. Jeg har ekstremt problemer med å sovne om kvelden og måtte faktisk bruke innsovingstabletter det første halve året med min mann, da jeg hadde vært singel de 5 siste årene før jeg møtte ham, og derfor også blitt vandt med å sove alene. Jeg bruker fortsatt den dag i dag(vi har nå vært sammen i 11 år)sov i ro, og noen gang øyemaske, men ellers er nå kroppen min helt vandt til å sove ved siden av ham:-) Dere må jo ikke ha dobbeltdyne og sove i t-skje...... Lykke til! Haha sove i t-skje! Søteste kommentaren her i dag!Anonymous poster hash: d166e...5d0
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #12 Skrevet 12. juni 2014 Nå som det uansett er veldig varmt ute så vil det jo ikke bli iskaldt på soverommet. Du sover vel i samme temp om du sover med han eller uten han. Jeg er vant til å sove i ca 18 grader hele livet, men har endret det i fjor, nå sover jeg med vinduet åpent hele året (omtrent), og det blir jo gradvis kaldere og gradvis varmere, så jeg merker ikke så voldsom forskjell på søvnen på 5 grader og 15 grader. I forhold til mørket, synes det høres rart ut å ikke få sove hvis det er for mørkt Men vi har alle våre greier. Dere får nok bare prøve å møtes på halvveien. Det tar vel en måneds tid før dere merker at dere har endret vaner vil jeg tro. Jeg har vært singel i 7 år nå, og sliter med søvn generelt, så jeg gruer meg til evt samboer. Jeg sover utrolig dårlig sammen med andre den første tiden. Men man må bare over den bøygen. Anonymous poster hash: 7db2b...3f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå