Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker ikke at dette skal bli en agressiv debatt hvor vi dømmer hverandre for at man har tatt forskjellige valg.

Jeg har igjen fått kontakt med eksen og sitter med litt usikkerhet angående å ta ham tilbake. Det har aldri vært noen utroskap e.l inni bilde, men vi har vært frem/tilbake flere ganger.

Samtidig har jeg vanskelig for å se for meg jeg kommer til å ende opp med noen andre til slutt.

Hvorfor slo du og kjæresten opp, og hva gjorde at dere tok hverandre tilbake? Hvordan har det vært siden? Hva har dere jobbet med for å få det til å fungere? Var det et riktig valg? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer til å følge med på tråden, da jeg og eksen er i ferd med å få kontakt igjen.

Det er nok fortsatt følelser inn i bildet fra begges side, men jeg er slettes ikke sikker på at vi får det til å funke igjen...

Anonymous poster hash: 386da...e8d
Skrevet

Kommer til å følge med på tråden, da jeg og eksen er i ferd med å få kontakt igjen.

Det er nok fortsatt følelser inn i bildet fra begges side, men jeg er slettes ikke sikker på at vi får det til å funke igjen...

Anonymous poster hash: 386da...e8d

Sånn har vi det også. Men samtidig så tenker jeg at vi har prøvd så alt for mange ganger uten at det har funket.

Men fellesnevneren har vært at han alltid har feiga ut etter en stund. Vi har en helt forskjellig tilnærmingsprosess til det hele, som ofte skaper kompikasjoner.

Håper å høre noen solskinnshistorier og gode råd her inne :)

Nå har vi ikke snakket på fem måneder før jeg fikk en melding i går, og jeg sitter med en litt rar følelse i magen for å være helt ærlig :)

Skrevet

Han var ekstremt egosentrisk og veldig lite villig til å ta hensyn til at vi tross alt var to om ting og ikke bare han. Jeg var hele tiden den som skulle vise hensyn og ikke han. Bortsett fra det var han en kjempekar og jeg har aldri hatt det så morro med noen som med han og det var det som gjorde at jeg forsøkte igjen. Det og hans forsikringer om at han hadde forandret seg for han var fullt ut klar over problemet. Det tok 4 mnd så var jeg ute igjen. Etter det mistet jeg litt troen på dette med å forsøke igjen for det er jo tross alt en grunn til at det ble slutt første gang. Og hvis denne årsaken bunner ut i at man på en eller annen måte kolliderer med hverandres personligheter så er det svært liten sjanse for at man fungerer sammen på nytt selv om man har hatt en pause fra hverandre. Da skal man være ekstremt bevisst sine egne vaner og holdninger og det kan kanskje gå for en stund men neppe i lengden.

Skrevet

Han var ekstremt egosentrisk og veldig lite villig til å ta hensyn til at vi tross alt var to om ting og ikke bare han. Jeg var hele tiden den som skulle vise hensyn og ikke han. Bortsett fra det var han en kjempekar og jeg har aldri hatt det så morro med noen som med han og det var det som gjorde at jeg forsøkte igjen. Det og hans forsikringer om at han hadde forandret seg for han var fullt ut klar over problemet. Det tok 4 mnd så var jeg ute igjen. Etter det mistet jeg litt troen på dette med å forsøke igjen for det er jo tross alt en grunn til at det ble slutt første gang. Og hvis denne årsaken bunner ut i at man på en eller annen måte kolliderer med hverandres personligheter så er det svært liten sjanse for at man fungerer sammen på nytt selv om man har hatt en pause fra hverandre. Da skal man være ekstremt bevisst sine egne vaner og holdninger og det kan kanskje gå for en stund men neppe i lengden.

Jeg har det litt på samme måten som du hadde.

Vi er utrolig like i personligheten, snakker bra sammen, liker de samme tingene, har samme humor osv. Vi har prøvd igjen flere ganger, men hans ekstreme egoisme ødelegger som oftest forholdet gang på gang.

Vi har hatt flere pauser (en på 7 mnd, en på 2, en på 1, en på 5 (nå),,), så jeg er usikker på hvordan det ville funket denne gangen.

Samtidig er han i en helt annen livssituasjon nå enn han var for fem måneder siden.

Vanskelig det her :)

Skrevet

Jeg har det litt på samme måten som du hadde.

Vi er utrolig like i personligheten, snakker bra sammen, liker de samme tingene, har samme humor osv. Vi har prøvd igjen flere ganger, men hans ekstreme egoisme ødelegger som oftest forholdet gang på gang.

Vi har hatt flere pauser (en på 7 mnd, en på 2, en på 1, en på 5 (nå),,), så jeg er usikker på hvordan det ville funket denne gangen.

Samtidig er han i en helt annen livssituasjon nå enn han var for fem måneder siden.

Vanskelig det her :)

Hvor morro hadde det ikke vært om vi satt og snakka om samme typen nå :fnise:

Skrevet

Hvor morro hadde det ikke vært om vi satt og snakka om samme typen nå :fnise:

Hm... Er forbokstaven N? ;)

Neida... Men da skjønner du virkelig hva jeg mener! haha

Hadde jeg ikke hatt en sånn indre magefølelse om at han en dag kommer til å skjerpe seg så hadde jeg aaaldri giddet det her! Makan til ustabilt menneske :fnise:

Gjest Vevila
Skrevet

Vi slo opp da jeg var deprimert og stengte ham ute. Han følte seg avvist og responderte med å trekke seg tilbake selv. Vi ble sammen etter et halvår igjen, og har det veldig fint sammen. Vi er blitt mye flinkere til å snakke sammen, og forstå hvorfor den andre reagerer som den gjør. Vi er veldig forskjellige, men har kommet langt med åpenhet og forståelse. :)

Skrevet

Vi slo opp da jeg var deprimert og stengte ham ute. Han følte seg avvist og responderte med å trekke seg tilbake selv. Vi ble sammen etter et halvår igjen, og har det veldig fint sammen. Vi er blitt mye flinkere til å snakke sammen, og forstå hvorfor den andre reagerer som den gjør. Vi er veldig forskjellige, men har kommet langt med åpenhet og forståelse. :)

Så bra det ordnet seg for dere :blomst: Blir glad av å høre sånt :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Godt å høre, dette gir meg håp om meg og eksen :) Vi hadde begge problemer da vi gikk inn i forholdet første gangen, men jeg håper at vi kan prøve igjen og ha bedre kommunikasjon

Anonymous poster hash: c7e64...f6a

• Liker 1
Skrevet

Vi har allitd vært i et avstandsforhold, noe som var veldig vondt i begynnelsen. Tror ingen av oss var forberedt på at det kunne ta laang tid før vi så hverandre, og dette medførte mye krangling. Det ødela ganske mye. Så vi slo opp, men vi snakket fortsatt sammen nesten hver dag. For vi elsket jo hverandre, og ville være med hverandre.

Problemet var bare avstanden og at vi ikke hadde mulighet til å se hverandre så ofte som vi ville. Vi ble begge i dårlig humør av det, var nok det som gjorde at vi kranglet så mye. Etter noen måneder møttes vi igjen og vi prøvde på nytt. Nå er det ikke lenge til han får fagbrev slik at han flytter nærmere, og det er det som holder liv i forholdet vårt nå. Vi krangler ikke som før. Tror det er fordi vi er vant til avstanden nå, men mest av alt er det nok fordi vi vet at vi kommer til å se hverandre så mye vi vil om under et halvt år.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...