Gå til innhold

Hva er ditt favoritt sengetøy-stoff?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker veldig godt "damask" og bomullssateng. Det er glatt og behagelig. Hater flanell og pokyester-sateng.

Men jeg har nå fått en gammeldags favoritt.. Krepp! Av alle ting. Synes ikke det ser så pent ut, men kjøpte kreppet sengetøy til 99 kroner settet på KID nå nylig. Likte fargene. Og jeg har falt pladask, dette blir definitivt obligatorisk på sommerdynene våre, for det er så svalt og deilig, og føles veldig lite klamt og "klebete", ikke at vanlig bomullssengetøy gjør det, men varme sommernetter så kleber liksom alt. Men ikke krepp! :)

Hva er din favoritt? Både stoff og merke!

Anonymous poster hash: 47408...1c3
  • Liker 1
Skrevet

Har ingen favorittmerker men her er det krepp om sommeren og flanell om vinteren =D Er jo bare såååå deilig :rolleyes:

Gjest Regnstorm
Skrevet

Jeg bruker krepp om sommeren, flanell om vinteren.

Har ikke noe favorittmerke, kjøper det jeg snubler over på Kid/Princess/whatnot, eller bruker det jeg får til jul.

Skrevet

Krepp eller sateng om sommeren, om vinteren flanell eller sateng.

Skrevet (endret)

Veldig glad i lin og litt finere bomull, det holder seg godt vask etter vask :)

Sateng er digg i varmere strøk.

Endret av Rægs
AnonymBruker
Skrevet

Krepp eller sateng om sommeren, om vinteren flanell eller sateng.

Samme her. Som i bomullsateng og ikke silkesateng, regner med det var det du også mente.

Men nå har jeg problemer med å finne god nok kvalitet på krepp. Synes ikke de på Kid til 99 kroner er svale, snarere tvert i mot. De puster jo ingenting, og kreppene går ut etter et par vask føler jeg.

Noen som har tips til litt bra krepp som ikke er altfor dyrt?

Anonymous poster hash: 01603...19c

Skrevet

Krepp, gjerne hele året :)

Skrevet

Jeg elsker å kjøpe sengetøy, prøver så godt jeg kan å begrense meg. Mine favoritter er damask, bomullsateng og krepp (i den rekkefølgen).

Får litt hotellfølelse av damask, og jeg liker at det er slitesterkt, solid og relativt behagelig.

Det mest behagelige sengesettet jeg har er et i bomullssateng fra Missoni, det er en fantastisk luksus å sove i. Det er imidlertid ikke like slitesterkt som damasksengesettene mine, og jeg ville nok aldri betalt fullpris for det.

Jeg har ingen kreppsett selv, men pleier å sove i krepp når jeg er på besøk hos foreldrene mine eller bestemor. For meg er kreppsengesett veldig nostalgisk, og det er nok derfor jeg ikke eier noen selv - de hører liksom hjemme i barndomshjemmet mitt, og det blir helt rart å dra dem ut av den nostalgiske sfæren og inn i min egen leilighet. Ja, jeg er rar.

Skrevet

Krepp er så luftig og deilig :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker veldig godt "damask" og bomullssateng. Det er glatt og behagelig. Hater flanell og pokyester-sateng.

Men jeg har nå fått en gammeldags favoritt.. Krepp! Av alle ting. Synes ikke det ser så pent ut, men kjøpte kreppet sengetøy til 99 kroner settet på KID nå nylig. Likte fargene. Og jeg har falt pladask, dette blir definitivt obligatorisk på sommerdynene våre, for det er så svalt og deilig, og føles veldig lite klamt og "klebete", ikke at vanlig bomullssengetøy gjør det, men varme sommernetter så kleber liksom alt. Men ikke krepp! :)

Hva er din favoritt? Både stoff og merke!

Anonymous poster hash: 47408...1c3

Ingen som bruker ull?

http://ullkilden.no/sengesett-sengetoy/

Anonymous poster hash: 14cb5...3f7

Gjest Sitronmelisse
Skrevet

Hm, krepp er noe jeg forbinder med slaskete billig sengetøy. Alltid unngått det. Men burde kanskje gi det en sjanse. Ellers har jeg prøvd bomullssateng, men blir ingen fan. For tykt. Så akkurat nå går det i bomull. Jeg vil ha det litt stivt, jeg da. Sånn det er når sengetøyet er nypålagt.

Ellers er jeg på utkikk etter glatte laken til rammemadrassen - men hvor finner man det? Nuppete stretch-laken som krøller seg er så uff nå ....

Skrevet

Jeg blir så varm om natta så ender opp med plysj pledd på sommeren :fnise:
Ellers går det i bomull på vinteren :) (hva slags type aner jeg ikke....o_o)

Skrevet

Krepp for meg! Det er så deilig utenpå en tynn dundyne om sommeren!

Skrevet

Krepp er deilig om sommeren og om vinteren er det kun flannell som gjelder (jeg fryser konstant fra september til mai).

Annonse
Skrevet

Ååååh, krepp :) Nostalgisk og deilig luftig!!

Skrevet

Lin.

Elsker dog krepp, det er svalt og nostalgi!

Damask om vinteren

Gjest Lille-pus
Skrevet

Må bare melde meg på med flertallet her ja:

Sateng tett fulgt av damask, begge vevd av bomull.

Krepp er luftig, men jeg har det ikke selv. Vokste opp med kreppsengetøy, så jeg er kanskje litt 'mett' av krepp.

Kanskje jeg må se om jeg ikke finner krepp til dobbeldyne? Tajkk for en super idè, TS

Skrevet

Samme her. Som i bomullsateng og ikke silkesateng, regner med det var det du også mente.

Men nå har jeg problemer med å finne god nok kvalitet på krepp. Synes ikke de på Kid til 99 kroner er svale, snarere tvert i mot. De puster jo ingenting, og kreppene går ut etter et par vask føler jeg.

Noen som har tips til litt bra krepp som ikke er altfor dyrt?

Anonymous poster hash: 01603...19c

Var bomullsateng jeg mente ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...