AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #1 Skrevet 12. juni 2014 Hei jenter! Jeg har PCOS og har vært klar over dette i noen år da det ligger i familien. Har ikke veldig store "plager" pga dette, men uregelmessig syklus, ingen eggløsning, cyster og 5 kg for mye er det jeg kommer på i farten. Trener en del og fikk tips om ulike kosttilskudd noen jenter tar for bedre resultat mtp treningen. Ett av dem er Estro Clear poliquin. Er det noen av dere som har erfaring med dette? Er det positivt eller negativ å ta østrogentilskudd når man har PCOS? Takk for hjelp Jente 25Anonymous poster hash: 1642f...5df
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #2 Skrevet 12. juni 2014 Om du vil gå ned ville jeg holdt meg langt unna østrogen i alle fall. Østrogen lagres i fettet og fører til at kroppen tviholder på unødvendig fett. Overvekt i forbindelse med PCOS er i de fleste tilfeller forbundet med for høy produksjon av østrogen. Om du ikke går på p-piller eller aller helst mini-piller med progesteron for å balansere hormonnivået ville jeg heller anbefalt det både for å få kotroll på syklus og for å lettere kunne gi slipp på de ekstra kiloene. Anonymous poster hash: 7b5f9...9b6
Gjest Gjest_Lindiana Skrevet 12. juni 2014 #3 Skrevet 12. juni 2014 (endret) Østrogen lagres i fettet og får cellene til å fordoble seg, i forbindelse med trening kan de også øke dannelsen av muskelceller, men det vil først og fremst få fettellene til å fordoble seg. Om du vil ned i vekt er det derfor ikke å anbefale å ta østrogentilskudd. Som AnonymBruker over skriver så er PCOS og overvekt forbundet med at du allerede har en forhøyet produksjon og lagring av østrogen. Du burde snakke med helsesøster/lege om å få mini-piller med progesteron for å få en mer normal hormonbalanse og hjelp til å få en fast menstruasjonssyklus. Med et jevnere nivå av progesteron og østrogen vil det også være lettere for deg å bli kvitt overvekt og symptomene som er knyttet til PCOS. Endret 12. juni 2014 av Lindiana
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå