Sphynx Skrevet 12. juni 2014 #1 Skrevet 12. juni 2014 Sorry, dette ble litt langt. Såh. Jeg har et vennepar som er gift. Mannen røyka siden før de ble sammen og de har vært sammen i rundt 10 år. Det er vel et år siden de gifta seg, og han slutta å røyket et år før bryllupet-ish. Og ja, hun røyker ikke og hun har aldri røkt heller. Jeg har røyket tidligere, men gjør det ikke nå lengre, også har jeg selv en mann som holder på å slutte, men han tar seg en fest røyk i ny og ne. Og det er helt greit, fordi jeg ikke vil blande meg inn i hvordan han skal gjøre det. Meeeeen over til problemstillinga; Siden før bryllupet har jeg sett mannen hennes røyke på fest, fordi jeg ofte selv er ute å tar meg en festrøyk, eller er med mannen min som gjør det samme. Også tenker jeg at det er jo bare en festrøyk som han holder skjult for dama, og det er jo bare litt morsomt? Synes bare det er litt rart at han i det heletatt holder det skjult, men then again, så har ikke hun noe forståelse for det og hun missliker det og synes det er kjempedyrt. Og jeg ser den altså. Men nå har det blitt til at han røyker fast, bak hennes rygg. Og han sa til meg 'Please ikke si det til henne.....' hvor jeg svarte at jeg ikke ville blande meg opp i det hele. Og jeg vil helt egentlig ikke det. Men så har venninna mi begynt å få teften i noe. Hun vet at min kjære holder på å slutte og sier støtt og stadig at ''Nei han er ikke så flink som Morten (Mannen hennes heter Morten), Morten klarte å slutte med en gang og har ikke røyka siden, vel jo han hadde et slipp før bryllupet på en fest, men ikke siden'' Og jeg sitter der og tenker Yeaaah Right for meg selv. Også når vi er ute å spiser sier Morten til min mann at ''Jeg blir med deg ut om du skal ta en røyk *hint hint*''. Når min mann egentlig ikke har tenkt å gå ut for en sigg en gang, fordi han slutter, men så blir det jo til at de går ut så Morten kan røyke. Da sitter venninna mi der og ser på meg med et sjokkert blikk ''Jeg kan ikke troooooo at du lar han gå ut!? Han er ikke like viljesterk om Morten neeeei.'' Oh jesus. Jeg veit ikke hva jeg skal si, fordi jeg blir litt sur når hun driver å snur på det, men så veit jo ikke hun hva mannen hennes gjør heller da. Her om dagen skulle de ut og handle hvor han skulle betale. De har et ganske strengt økonomisk budsjett -som hun har kontroll over-, fordi de ikke tjener så mye og hun studerer i tillegg. Men så hadde han ikke nok penger på konto til å handle for. Og hun blir jo sjokka, fordi i hennes system skulle han ha over 3000 der! (Og hva tror dere han hadde brukt penger på da, hmmmm?) Vel han har jo drevet å kjøpt sigg som bare faen. Hun skal jo selvfølgelig sjekke dette opp i nettbanken hannes og det er mye sånn 110 og 150 osv beløp hos blant annet Narvesen. Og hun kan ikke fatte hva han handler på Narvesen!? Og hun sitter å klør seg i hodet over dette og forteller det til meg. Når hun spørr han sier han bare ''I dont know'' og klør seg selv i hodet.... Jeg har så lyst til å bare fortelle henne det, fordi det gjør meg så jævlig irritert (hun snaker om det konstant, flere ganger om dagen og snakker om hvor lite flink min kjære er, og det er det som gjør meg mest irritert) Men så har jeg ikke lyst til å blande meg inn i det hele (Selv om jeg allerede er en stor del av det). Har heller ikke lyst til å sladre på Morten, men jeg synes jo synd i henne som er den dumme og naive som ikke skjønner hva som foregår. Når jeg sier 'Er du sikker på at han ikke røyker da?'' -''Nei det kan han umulig gjøre, nei han er jo så flink og desuten ville jeg lukta det''. Hun mistenker han faktisk for å kjøpe røyk til kompiser eller mat til narkomane. Burde jeg si noe, eller skal jeg bare svelge unna alt 'maset' og være med på leken at ''hmm hva kan det være han bruker penger pååååå'' osv? Vil jo ikke at hun skal finne ut om det etter en stund også få vite at jeg ikke har sakt noe heller....
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #2 Skrevet 12. juni 2014 La de være. Hun velger selv hva hun vil tro. Du får ingen medalje av å blande deg inn og vise mistillt til mannen hun har valgt. Anonymous poster hash: 13511...0b0 2
Sphynx Skrevet 12. juni 2014 Forfatter #3 Skrevet 12. juni 2014 La de være. Hun velger selv hva hun vil tro. Du får ingen medalje av å blande deg inn og vise mistillt til mannen hun har valgt. Anonymous poster hash: 13511...0b0 Men etter en stund så finner hun ut av det også spørr hun hvorfor jeg ikke har sakt noe til henne og at hun har følt seg dum når jeg har skjult det for henne.......
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #4 Skrevet 12. juni 2014 Hvordan kan hun IKKE merke at mannen kommer inn igjen med røykånde? Det merket jeg på lang avstand da min bedre halvdel kom hjem med røykeånde etter å ha vært på kjøretur med kompiser. Anonymous poster hash: 0e36d...8bd 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #5 Skrevet 12. juni 2014 Hun mangler ihvertfall luktesans den damen der, det er umulig å ikke kjenne lukt av hår og klær på dem som røyker. Så dette synes jeg høres veldig rart ut Anonymous poster hash: 11a48...cc9
Sphynx Skrevet 12. juni 2014 Forfatter #6 Skrevet 12. juni 2014 Hun mangler ihvertfall luktesans den damen der, det er umulig å ikke kjenne lukt av hår og klær på dem som røyker. Så dette synes jeg høres veldig rart ut Anonymous poster hash: 11a48...cc9 Jeg stiller meg selv samme spørsmålet. Men han sier jo at han står med mange andre som røyker. Også bruker han vel mye penger på pastiller også... hehe. Tror rett og slett at love makes blind, hun velger å ikke tro det, kanskje?
Timza Skrevet 12. juni 2014 #7 Skrevet 12. juni 2014 Du har uansett gått for langt med å ikke si det om du nå skulle finne på å snu deg. Blir jo bare rabalder både fra han Morten fordi du sa det, samt dama pga du lot henne være i tåka i såpass lang tid. Er nok bare enklere å si i ettertid at du lovet mannen hennes å ikke si noe når det blir oppdaget, for det blir det jo. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #8 Skrevet 12. juni 2014 Jeg stiller meg selv samme spørsmålet. Men han sier jo at han står med mange andre som røyker. Også bruker han vel mye penger på pastiller også... hehe. Tror rett og slett at love makes blind, hun velger å ikke tro det, kanskje? Den samme unnskyldningen brukte mannen min. De har rett i at lukta setter seg i klær og hår, men røykånde får man ikke. Mannen min brukte også pastiller, men en fislete liten fishermans friend klarer ikke dekke over den drageånden. Anonymous poster hash: 0e36d...8bd 2
Sphynx Skrevet 12. juni 2014 Forfatter #9 Skrevet 12. juni 2014 Du har uansett gått for langt med å ikke si det om du nå skulle finne på å snu deg. Blir jo bare rabalder både fra han Morten fordi du sa det, samt dama pga du lot henne være i tåka i såpass lang tid. Er nok bare enklere å si i ettertid at du lovet mannen hennes å ikke si noe når det blir oppdaget, for det blir det jo. Tjah. Det gir mening. Har også vurdert å ta Morten for en alvorsprat og si at de må ordne opp i det hele uten meg. Han veit nok hvor vanskelig det er for å holde det skjult for henne, særlig siden vi hele tiden er med hverandre.
Timza Skrevet 12. juni 2014 #10 Skrevet 12. juni 2014 Tjah. Det gir mening. Har også vurdert å ta Morten for en alvorsprat og si at de må ordne opp i det hele uten meg. Han veit nok hvor vanskelig det er for å holde det skjult for henne, særlig siden vi hele tiden er med hverandre. Ja, du kan jo hjelpe til med en liten dytt for å få det over. Si at det er gått for langt, at du føler at du går bak din venns rygg osv. samt at han må love å beskytte deg når det blir avslørt. hehe.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #11 Skrevet 12. juni 2014 Også når vi er ute å spiser sier Morten til min mann at ''Jeg blir med deg ut om du skal ta en røyk *hint hint*''. Når min mann egentlig ikke har tenkt å gå ut for en sigg en gang, fordi han slutter, men så blir det jo til at de går ut så Morten kan røyke. Kanskje du da kan konspirere med mannen din og be ham om ikke å gå ut? Det kan jo bli riktig så underholdende for både deg og din mann å se stakkars Morten vri seg i nikotinabstinens. Anonymous poster hash: 0e36d...8bd 2
Sphynx Skrevet 12. juni 2014 Forfatter #12 Skrevet 12. juni 2014 Ja, du kan jo hjelpe til med en liten dytt for å få det over. Si at det er gått for langt, at du føler at du går bak din venns rygg osv. samt at han må love å beskytte deg når det blir avslørt. hehe. Haha! Tror virkelig jeg må gjøre dette For jeg er ganske lei av det hele.
Timza Skrevet 12. juni 2014 #13 Skrevet 12. juni 2014 Kanskje du da kan konspirere med mannen din og be ham om ikke å gå ut? Det kan jo bli riktig så underholdende for både deg og din mann å se stakkars Morten vri seg i nikotinabstinens. Anonymous poster hash: 0e36d...8bd Haha, DET hadde jeg gjort. Få mannen med på det, nå som du er blitt dratt med og er den eneste "slemme" uskyldige parten her. Få han til å si at han har sluttet og slikt, ta opp det med Morten om at det er så digg å endelig være røykfri osv. 2
Sphynx Skrevet 12. juni 2014 Forfatter #14 Skrevet 12. juni 2014 Kanskje du da kan konspirere med mannen din og be ham om ikke å gå ut? Det kan jo bli riktig så underholdende for både deg og din mann å se stakkars Morten vri seg i nikotinabstinens. Anonymous poster hash: 0e36d...8bd HAAAAH, Jah, det høres litt morro ut igrunn. Det er jo trossalt Morten sin feil at vi er dratt med oppi dette, så han burde smake sin egen medisin litt ;P
Sphynx Skrevet 12. juni 2014 Forfatter #15 Skrevet 12. juni 2014 Haha, DET hadde jeg gjort. Få mannen med på det, nå som du er blitt dratt med og er den eneste "slemme" uskyldige parten her. Få han til å si at han har sluttet og slikt, ta opp det med Morten om at det er så digg å endelig være røykfri osv. Haha, jaaaaah
Gjest Sprettballen Skrevet 12. juni 2014 #16 Skrevet 12. juni 2014 Det er helt utrolig at det går an, for både lukt og "smak" sitter jo i lenge etter en røyk. Hun må enten mangle lukt- og smakssans, eller være utrolig naiv.
Timza Skrevet 12. juni 2014 #17 Skrevet 12. juni 2014 Haha, jaaaaah Evil twist nede: Det er helt utrolig at det går an, for både lukt og "smak" sitter jo i lenge etter en røyk. Hun må enten mangle lukt- og smakssans, eller være utrolig naiv. Hadde jo vært en morsom tvist om hun har funnet ut av det og at Morten har delt det at han ba TS ikke si noe, og nå tester de sammen hvor langt de kan gå før hun sprekker og sladrer. 1
Sphynx Skrevet 12. juni 2014 Forfatter #18 Skrevet 12. juni 2014 Evil twist nede: Hadde jo vært en morsom tvist om hun har funnet ut av det og at Morten har delt det at han ba TS ikke si noe, og nå tester de sammen hvor langt de kan gå før hun sprekker og sladrer. Ååååh nei, ikke gjør meg paranoid nååååå da hehe
Timza Skrevet 12. juni 2014 #19 Skrevet 12. juni 2014 Ååååh nei, ikke gjør meg paranoid nååååå da hehe Det betyr jo bare krig. Enda en god grunn til å få med mannen din med på leken. Hvem røper seg først? ^^
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #20 Skrevet 12. juni 2014 Reneste Hotell Cæsar dette her Anonymous poster hash: 0e36d...8bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå