AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #1 Del Skrevet 12. juni 2014 Jeg har en katt på ca 5 år og er utrolig glad i den, men probleme er at den mjauer HELE tiden. Med en gang den kommer inn etter å ha vært ute begynner den å mjaue, uansett hvor mye mat, kos eller oppmerksomhet den får. Og jeg har en lillebror på 1 år, så nå har mamma sagt at hvis jeg ikke får katten til å være stille (det er bare min katt) så må vi gi den bort. Det går dessuten utover alle sin søvn... jeg trenger noen tips til hvordan jeg kan få han til å slutte.Anonymous poster hash: 22e57...6ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berit Skrevet 12. juni 2014 #2 Del Skrevet 12. juni 2014 Er han kastrert? Det har mye å si. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #3 Del Skrevet 12. juni 2014 Er han kastrert? Det har mye å si. Ja det er hanAnonymous poster hash: 22e57...6ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nattsvermer Skrevet 12. juni 2014 #4 Del Skrevet 12. juni 2014 Er det pratemjauing eller virker det som om han er misfornøyd? Og har han alltid vært sånn? Har han steder han har mulighet til å komme seg vekk og være helt i fred? Kan jo hende at han f.eks ikke er fornøyd med å være innen rekkevidde av små hender som drar i haler og putter fingre i ører. Jeg har uansett lyst til å nevne at siden du har en lillebror på 1 år er du antagelig ganske ung, dvs under 18. I såfall er det ikke bare din katt (selv om du liker han best og han foretrekker deg). Foreldrene dine har til syvende og sist det fulle ansvaret for dyret. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #5 Del Skrevet 12. juni 2014 Jeg synes faktisk at moren din skal ta seg en bolle! Katter mjauer, deal with it. Hun visste da om katten og mjauingen før hun skaffet seg baby, så det der høres ut som en dårlig unnskyldning for å bli kvitt pus. Hvor gammel er du? Har du mulighet til å flytte ut med katten? Anonymous poster hash: ec17a...db6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juliechr Skrevet 12. juni 2014 #6 Del Skrevet 12. juni 2014 Er det pratemjauing eller virker det som om han er misfornøyd? Og har han alltid vært sånn? Har han steder han har mulighet til å komme seg vekk og være helt i fred? Kan jo hende at han f.eks ikke er fornøyd med å være innen rekkevidde av små hender som drar i haler og putter fingre i ører. Jeg har uansett lyst til å nevne at siden du har en lillebror på 1 år er du antagelig ganske ung, dvs under 18. I såfall er det ikke bare din katt (selv om du liker han best og han foretrekker deg). Foreldrene dine har til syvende og sist det fulle ansvaret for dyret. Virker ikke som at han er misfornøyd, men han var ikke sånn før for ca ett halvt år siden, da flyttet vi til et annet sted og da begynte det. Jeg vet at det ikke er helt min katt forde men jeg fikk han i gave og fikk bare lov til å ha han hvis jeg klarte og ta vare på han selv, så derfor ser jeg på det som min katt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juliechr Skrevet 12. juni 2014 #7 Del Skrevet 12. juni 2014 Jeg synes faktisk at moren din skal ta seg en bolle! Katter mjauer, deal with it. Hun visste da om katten og mjauingen før hun skaffet seg baby, så det der høres ut som en dårlig unnskyldning for å bli kvitt pus. Hvor gammel er du? Har du mulighet til å flytte ut med katten? Anonymous poster hash: ec17a...db6 Er 15 år, så har ikke mulighet til å flytte ut nei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nattsvermer Skrevet 12. juni 2014 #8 Del Skrevet 12. juni 2014 Virker ikke som at han er misfornøyd, men han var ikke sånn før for ca ett halvt år siden, da flyttet vi til et annet sted og da begynte det. Jeg vet at det ikke er helt min katt forde men jeg fikk han i gave og fikk bare lov til å ha han hvis jeg klarte og ta vare på han selv, så derfor ser jeg på det som min katt. Da kan det nok virke som om han ikke har funnet seg til rette der dere bor nå. Jeg er absolutt ingen katteekspert, men om du finner et sted han kan gjemme seg, vet jeg at katter liker det. De liker også å ligge høyt hvor de har god oversikt. Her fant jeg forresten en tråd på et annet forum som diskuterer betydningen av de forskjellige mjauene. Kanskje det kan hjelpe deg å tolke hva han prøver å fortelle Og jeg er helt sikker på at du tar godt vare på katten din, mente absolutt ikke noe annet. Jeg blir bare litt irritert på foreldre som overlater ansvaret for dyr til barna. Men det er jo selvsagt verre når barna er barn og ikke tenåringer, og dyret er av en art som ikke kan si fra når det ikke har det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarsan97 Skrevet 12. juni 2014 #9 Del Skrevet 12. juni 2014 I denne linken sies det att om du har en stille katt som plutselig begynner å mjaue mye, kan den være syk http://www.hillspet.no/nn-no/cat-adult/why-do-cats-meow.html Jeg syns ikke dere skal ta lett på det og gi vekk ett familiemedlem bare fordi den er snakkesalig, det høres hensynsløst ut for meg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #10 Del Skrevet 14. juni 2014 Jeg synes faktisk at moren din skal ta seg en bolle! Katter mjauer, deal with it. Hun visste da om katten og mjauingen før hun skaffet seg baby, så det der høres ut som en dårlig unnskyldning for å bli kvitt pus. Hvor gammel er du? Har du mulighet til å flytte ut med katten? Anonymous poster hash: ec17a...db6 Vet du hvordan det er å ha en ekstremt pratete katt og et lite barn? Vår katt går med intensjon rett utenfor rommet til ungen for å mjaue. Lydnivået kan seriøst vekke hele nabolaget, og inne så høres hun ut som en skadet måse. Jeg elsker dyr, men det krapylet av ei katt kan jeg kvitte meg med på dagen om noen vil ha henne. Og nei, det feiler ingenting med henne.Anonymous poster hash: b9d90...d43 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 14. juni 2014 #11 Del Skrevet 14. juni 2014 Vet du hvordan det er å ha en ekstremt pratete katt og et lite barn?Vår katt går med intensjon rett utenfor rommet til ungen for å mjaue. Lydnivået kan seriøst vekke hele nabolaget, og inne så høres hun ut som en skadet måse. Jeg elsker dyr, men det krapylet av ei katt kan jeg kvitte meg med på dagen om noen vil ha henne.Og nei, det feiler ingenting med henne.Anonymous poster hash: b9d90...d43 Tror du virkelig at katten går under vinduet for å vekke barnet??? Nei, katten er fin den. Men eieren derimot... La barnet sove et annet sted! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malanthor Skrevet 14. juni 2014 #12 Del Skrevet 14. juni 2014 Vet du hvordan det er å ha en ekstremt pratete katt og et lite barn? Vår katt går med intensjon rett utenfor rommet til ungen for å mjaue. Lydnivået kan seriøst vekke hele nabolaget, og inne så høres hun ut som en skadet måse. Jeg elsker dyr, men det krapylet av ei katt kan jeg kvitte meg med på dagen om noen vil ha henne. Og nei, det feiler ingenting med henne.Anonymous poster hash: b9d90...d43 Eneste krapylet her må vel være deg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomst83 Skrevet 16. juni 2014 #13 Del Skrevet 16. juni 2014 Vet du hvordan det er å ha en ekstremt pratete katt og et lite barn? Vår katt går med intensjon rett utenfor rommet til ungen for å mjaue. Lydnivået kan seriøst vekke hele nabolaget, og inne så høres hun ut som en skadet måse. Jeg elsker dyr, men det krapylet av ei katt kan jeg kvitte meg med på dagen om noen vil ha henne. Og nei, det feiler ingenting med henne.Anonymous poster hash: b9d90...d43 Det er sånne som deg som ikke burde ha lov til å skaffe seg dyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå