Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten er litt fin på det, og har foreslått at vi kjøper en sofagruppe til 45 000 kroner til den nye leiligheten vår. Sannsynligvis må vel jeg stå for det meste av finansieringen siden jeg tjener bedre. Er det bare meg, eller grenser et slikt ønske/krav til galskap?

Anonymous poster hash: 0019c...a83
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj. Da ville jeg stått på 50/50 deling uansett, siden den er så dyr. Enten det eller betalt hele selv, så den var MIN om noe skulle skjære seg i forholdet liksom. Eller så kan du jo ta det inn i andre enden, billigere tv, billigere et eller annet som han digger :P

Gjest New_Girl
Skrevet

Ja, det er galskap. Man kan ikke være "fin på det" dersom man ikke har råd til det selv.

Dere må begge bli enig om hvilken sofa dere skal ha, men hvis det er den ene som skal stå for mesteparten av betalingen må nesten den få bestemme hvilken prisklasse.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke gått med på det. Jeg ser på det å bruke så mye penger på sofa som galskap.

Anonymous poster hash: 26b6a...dbd

• Liker 3
Gjest Violetta
Skrevet

Da får han bare sette i gang og spare. Jeg hadde bidratt med det jeg ønsket, så måtte han kommet med resten.

Skrevet

Jeg ville aldri i verden bidratt med mer enn 5000 for en sofa

• Liker 1
Skrevet

Hadde det vært TV og stereoanlegg hadde jeg forstått det, men en fin sofa får du da til rundt 10-20% av den summen :P :P :P

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er galskap!

Broren min tjener godt og har akkurat kjøpt seg nytt hus, han er også "fin" på det, kjøpte en sofa fra møbelringen eller skeidar (husker ikke hvem) som var på tilbud til 16.000- satt ned fra 24.000. Den var diger og utrolig pen å se på og god å sitte i. Han kjøpte også bord til 8000 kroner, som han fikk 50% på siden han handlet for over 10.000.

Så med mindre det er noe helt spesielt dere ser etter, ville jeg nok heller sett meg om etter salg/gode pakketilbud.

Anonymous poster hash: e0bcd...628
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Det er galskap, og særlig i og med at det forventes at du betaler mesteparten.

Skrevet

Du sier ingenting om hvor mye penger dere har, men om det er noe i nærheten av "normalt mye" så er jeg med resten av gjengen her.

Om jeg skulle valgt en sofa tror jeg at jeg hadde havnet mellom 10-20. Jeg kunne kanskje blitt overtalt til en opp til 30, men da skulle det være noe virkelig spesielt.

AnonymBruker
Skrevet

Man kan ikke være "fin på det" dersom man ikke har råd til det selv.

Vi har vel strengt tatt råd til det, men jeg ser ikke poenget med å bruke 45 000 på en sofagruppe når det er så mye annet å bruke pengene på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er fornuftig prisklasse for en sofagruppe?

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er galskap!

Broren min tjener godt og har akkurat kjøpt seg nytt hus, han er også "fin" på det, kjøpte en sofa fra møbelringen eller skeidar (husker ikke hvem) som var på tilbud til 16.000- satt ned fra 24.000.

"Tjener godt" vil si? Millionen før skatt?

AnonymBruker
Skrevet

Hva er fornuftig prisklasse for en sofagruppe?

Jeg synes max 20.000.

Kan du ikke vise oss noen eksempler på hva dere er ute etter?

AnonymBruker
Skrevet

Du sier ingenting om hvor mye penger dere har, men om det er noe i nærheten av "normalt mye" så er jeg med resten av gjengen her.

Vi har ca 920 000 i samlet årsinntekt, før skatt.

AnonymBruker
Skrevet

"Tjener godt" vil si? Millionen før skatt?

Han tjener rundt 1,5 mill i året tror jeg (offshore), har vært ganger han har fått månedslønn på 300.000. Han er også forlovet med ei som jobber fulltid i butikk. Aner ikke hva hun tjener men de har fellesøkonomi.

-Anonymbruker #8

Skrevet

Vel, da er dere noenlunde i samme kategori som oss.

Om det finnes mye annet å bruke penger på som ble nevnt, så mener jeg det er ufornuftig.

Gjest Knuse
Skrevet

Ville ikke hatt en sofa, som var så dyr at jeg knapt tør sitte i den.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke vise oss noen eksempler på hva dere er ute etter?

Her.

Selv bryr jeg meg ikke, bare sofaen ser bra ut og er god å sitte i. Fikk litt hakeslepp da prisen ble nevnt, for jeg hadde i grunn aldri sett for meg at jeg skal kjøpe en sofa til mer enn ca 10 000. For eksempel denne.

AnonymBruker
Skrevet

Da tjener man ikke bra.

Anonymous poster hash: dd259...238

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...