KineAnd Skrevet 12. juni 2014 #1 Skrevet 12. juni 2014 For et par uker siden drog jeg tidelig hjem fra skolen fordi jeg følte meg dårlig og da jeg kom hjem fant jeg lillebroren min på 15 liggende midt på badegulvet i en av mine kjoler, han hadde forsøkt å sminke seg, men fikk det tydeligvis ikke til og på toppen av det hele.. Med dildoen min i hånda. Jeg ble rasende, jeg kokte, skjelte han ut og slenge skjellsord jeg ikke visste at jeg kunne engang. Men etterhvert da jeg roet meg ned skjønte jeg hva jeg var så sint for. Ikke fordi han var gutt i kjole eller noe slikt, men fordi det var mine ting og han hadde ikke spurt, jeg hadde blitt like sint om det var en søster som hadde gjort det liksom. Så jeg gikk for å prate med han, har lest litt om transer og slikt og forsøkte å være ærlig, ikke dømmende osv. Min bror er homo. Vi hadde en lang samtale der han fortalte at han trodde han var homofil, at han følte seg komfortabel i jenteklær.. Og så var det dildoen, jeg var livredd for hvor han hadde hatt den, men han hadde visst nok bare kjent på formen eller noe. Og her er problemet. Jeg er veldig glad i min bror og jeg vil virkelig forsøke å gjøre ting lettere for han for det virker som at han har hatt noen tøffe år jeg ikke har visst om. Bør jeg fortelle det til mamma? Mamma er ekstremt lite medgjørlig med homofile og alt mulig annet egentlig og jeg tror bare det ville gjort ting vondt verre. Så hva gjør jeg? Bør jeg ta han med så han får snakke med noen? Noen som kan litt mer om slikt enn meg? Eller overdramatiserer jeg det her nå? De siste ukene har vi hatt en avtale der han kan få låne klær om han spør og jeg vil hele tiden vite hva han har gått i og det har funket fint. Det eneste han ikke har fått låne som han har spurt om er et sykepleier-kostyme fra halloween engang, men jeg vil ikke at guttungen skal kle seg som en hore heller. Men jeg flytter til høsten for å studere og hva skjer da med han? Hjelp!
QueenOfTheSidewalk Skrevet 12. juni 2014 #2 Skrevet 12. juni 2014 Nei, DU skal ikke si det til moren din. Når han er klar, gjør han det selv. Det var nok ikke meninga at du skulle finne ut av det i utgangspunktet. Han kan gå til helsesøster på skolen sin, hun har sikkert oversikten over hvem han kan snakke med om han trenger å snakke. 16
Gjest lipgloss Skrevet 12. juni 2014 #3 Skrevet 12. juni 2014 Enig med svar over her,syns du håndterer dette flott jeg,er selv transe så vet hva jeg snakker om:) Bare ta kontakt visst det er noe du lurer på
Hottrio Skrevet 12. juni 2014 #4 Skrevet 12. juni 2014 Nei du bør la ham styre dette selv. Om han ønsker å snakke med noen så kan han oppsøke dem selv. La gutten få tid på seg og ikke stress ham opp. Det har du heller ikke gjort altså! Jeg synes du virker forståelsesfull og reflektert, og du har håndtert dette kjempefint!! Godt at han får snakke med deg helt åpent om dette, og det er kjempebra at du lar dette bli kun mellom deg og broren din! Han trenger helt sikkert å kunne føle seg trygg sammen med noen og åpne seg.
Gjest Regnstorm Skrevet 12. juni 2014 #5 Skrevet 12. juni 2014 Må bare si at jeg tror broren din er heldig som har en søster som deg, som møter han med forståelse i noe som helt sikkert er en vanskelig overgang for han. 2
KineAnd Skrevet 12. juni 2014 Forfatter #6 Skrevet 12. juni 2014 Men kan man adoptere sin egen bror? Han ville hatt det så mye bedre med meg enn hjemme hos mamma uansett!
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #7 Skrevet 12. juni 2014 Skeiv ungdom har en ungdomstelefon han kan benytte seg av, LLH, Gaysir osv har også nettverk som kan nyttes for å treffe andre i samme situasjon, som kan avlaste deg litt. Bare ta en liten prat med han om sikkerhet, i forhold til å eventuelt treffe folk, som at han bør få navn og telefonnummer først, treffes på en kafe eller andre offentlige steder osv. Anonymous poster hash: 80630...735 1
KineAnd Skrevet 12. juni 2014 Forfatter #8 Skrevet 12. juni 2014 Skeiv ungdom har en ungdomstelefon han kan benytte seg av, LLH, Gaysir osv har også nettverk som kan nyttes for å treffe andre i samme situasjon, som kan avlaste deg litt. Bare ta en liten prat med han om sikkerhet, i forhold til å eventuelt treffe folk, som at han bør få navn og telefonnummer først, treffes på en kafe eller andre offentlige steder osv. Anonymous poster hash: 80630...735 Treffe folk? Du tenker på å treffe gutter? Jeg tror han skal få ta ting i sitt eget tempo, det er nok langt frem før han er klar til det og når han blir det skal jeg støtte han og passe på han
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #9 Skrevet 12. juni 2014 Treffe folk? Du tenker på å treffe gutter? Jeg tror han skal få ta ting i sitt eget tempo, det er nok langt frem før han er klar til det og når han blir det skal jeg støtte han og passe på han Tror den du siterte siktet mer til det å treffe andre i samme situasjon i den forstand at det kan hjelpe gutten om han prater med noen som har vært igjennom det samme og som har sittet eller sitter med mange av de samme tankene, eller kan svare på spørsmål om ting han kanskje lurer på. Anonymous poster hash: f4767...932 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #10 Skrevet 16. september 2014 Ehm, sikker på at han er transe da? Jeg gjorde noe lignende, jeg stjal ofte undertøyet til storesøsteren min (+2) og jeg var langt ifra homofil eller noe sånt. Jeg tennte rett og slett på det. Sikker på at han ikke kom i kjolen din?Anonymous poster hash: 23847...f6d
minister-mio Skrevet 16. september 2014 #11 Skrevet 16. september 2014 Det han holdt på med var veldig privat og du bør egentlig glemme at du så det (vet det ikke er mulig, men du skjønner hva jeg mener?). Når det gjelder dildoen. .. Dersom han har hatt den i rompa må du ikke bruke den på deg selv. Kanskje du bør gå til innkjøp av et skrin med lås siden du har en klåfingra bror.
Avalon Skrevet 16. september 2014 #12 Skrevet 16. september 2014 Skeiv ungdom er nevnt her allerede, det er ikke et "datingsted". Det er til for unge under 30 år, hvor de kan treffe likesinnede uten å bli dømt og sett ned på. Alkohol og narkotika er strengt forbudt under ALLE arrangementer laget av Skeiv ungdom. Det er helt trygt. De har som regel en fast ukedag hvor de har "kafè" for å møtes, prate, spille spill osv. Mer kan du lese på nettsiden deres, der får du også informasjon om de finnes i ditt fylke. Siden du virket så skeptisk til Skeiv ungdom så vil jeg også nevne at Skeiv ungdom reiser rundt på skoler, konfirmasjonsundervisninger for å holde foredrag. De har også samarbeidet med helesøstre rundt om i de store byene, slik at de skal være godt utrustet den dagen de treffer på et barn/ ungdom som er skeiv og har spørsmål rundt dette. Dette er en flott ungdomsorganisasjon. LLH funker nok sikker også, men er igrunn mest for de eldre. På en del av deres arrangementer serveres det alkohol. Gaysir kan være en OK plass å bli kjent med andre på, men det er også veldig fort gjort å få slibrige meldinger og bilder der. 1
Arianna Skrevet 17. september 2014 #13 Skrevet 17. september 2014 Synes du tok det veldig fint, jeg. Og jeg tror det som er viktigst er at du forteller og viser ham at du stiller opp om han trenger deg - og that's it! Han er i alle fall heldig som har en søster som deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå