Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg kan like gjerne være ærlig med en gang. Jeg er transseksuell og har i årevis jobbet med meg selv, bli tøff nok til å stå for den jeg er. Jeg har nå blitt invitert til min første... såkalte "jentekveld" av et par jenter fra skolen og jeg er ganske nervøs. Ikke bare er det en slags seier for meg selv og min egen identitet, men plutselig føler jeg at alt er nytt.

Hvordan kler man seg til slikt? Hva gjør man? Jeg er veldig redd for å bare falle igjennom som en gutt i kjole liksom. De fleste vet jo om legningen min, så er ikke det, men jeg vil fortsatt... kanskje feil ord å bruke, men... prestere.

Hjelp!

Anonymous poster hash: 1d22c...811
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke knus illusjonen ved å stå og pisse når dere skal på do sammen.

Skrevet

Jentekvelder varierer veldig. Det kommer an på hvilke stemning man er ute etter. Er det vors før man går ut er man gjerne kledd for party og noen ganger henger man bare sammen for å slappe av, præke skit og se film, da ville jeg hatt på meg ganske hverdagslige klær egentlig. Og så tenker jeg at du må ikke bekymre deg, når de vet om deg, inviterer deg, så liker de deg akkurat som DU er, så bare vær deg selv og føl deg hjemme <3

• Liker 6
Skrevet

ååh, så bra! Ha det kjempegøy! Er det ett vors? Eller skal dere bare være hjemme hele kvelden? Bare ta på deg noe chill hvis dere bare skal sitte hjemme. Da blir det sikkert film og sånn.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

ååh, så bra! Ha det kjempegøy! Er det ett vors? Eller skal dere bare være hjemme hele kvelden? Bare ta på deg noe chill hvis dere bare skal sitte hjemme. Da blir det sikkert film og sånn.

Hah! Aldri i livet om noen får meg med ut som jente! Jeg ekke helt der enda

• Liker 2
Skrevet

Kan du ikke spørre hva de har tenkt å ha på seg? På noen jentekvelder har vi joggis og andre er det festklær. Skal vi drikke blir det ofte å pynte seg litt.

Skrevet

Hah! Aldri i livet om noen får meg med ut som jente! Jeg ekke helt der enda

Det kommer, det kommer! Bare ta på deg noe behagelig.. Verste jeg vet er å ha på meg klær som klør, eller er stramme på jentekveld. Det ødelegger skikkelig for meg, haha.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke spørre hva de har tenkt å ha på seg? På noen jentekvelder har vi joggis og andre er det festklær. Skal vi drikke blir det ofte å pynte seg litt.

Jeg stresser kanskje veldig over det, jeg vet ikke. Det er jo på fredag, tenker at folk skal ut etterpå jeg. Tenkte kanskje ta meg en tur på formiddagen i morgen å se om jeg fant en litt kul kjole som satt litt skikkelig og så har jeg veldig lyst på noen hæler, men det er et ganske nytt landskap for meg!

Skrevet

Jeg har en lillebror som kanskje er litt som deg. Og på en måte kan jeg skjønne hva du stresser slik over, men jeg tror de fleste jenter i dag er ganske tilbøyelige til å hjelpe gutter som vil utforske sine feminine sider, så spør gjerne en av de du skal ut med om de vil bistå deg litt :transe:

Om du ikke føler for det så kan du jo safe, den lille sorte. En helt enkel sort kjole og noen litt fine sko til, dette klarer du

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk, dere er så søte :) Men et spørsmål: Er 40 i herresko det samme som 40 i damesko?

Skrevet

Takk, dere er så søte :) Men et spørsmål: Er 40 i herresko det samme som 40 i damesko?

Ja, det er det samme. Men damesko er ofte litt smalere, så kanskje du må opp en størrelse.

Skrevet

Gå i en skobutikk og prøv, det er ingen der som vil si noe negativt til deg :) JEg lover. Da får du også prøvd og kjent skoene på føttene. Husk å ta på deg begge to og så går du et par runder i butikken for å se at de sitter greit :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gå i en skobutikk og prøv, det er ingen der som vil si noe negativt til deg :) JEg lover. Da får du også prøvd og kjent skoene på føttene. Husk å ta på deg begge to og så går du et par runder i butikken for å se at de sitter greit :)

Det er nok lettere å si enn å gjøre. Jeg får de ville bildene i huet av alt jenta bak kassen og slikt må tenke om meg!

• Liker 1
Skrevet

Kunne godt tenkt meg å være med på en jentekveld jeg også :wink:

Gjest Tigress
Skrevet

Ikkje hælar om du ikkje kan gå på dei!

Kjole er fint, men ikkje for pynta (tenk pen, enkel sumarkjole i bomull, liksom, ikkje chiffon med strass...). Pass på at du får ein kjole som kler kroppen din, det er kan hende litt nypløyd mark for deg, men du skal jo sjå bra ut som jente også, meiner eg.

AnonymBruker
Skrevet

Ikkje hælar om du ikkje kan gå på dei!

Kjole er fint, men ikkje for pynta (tenk pen, enkel sumarkjole i bomull, liksom, ikkje chiffon med strass...). Pass på at du får ein kjole som kler kroppen din, det er kan hende litt nypløyd mark for deg, men du skal jo sjå bra ut som jente også, meiner eg.

Jeg kan gå litt, har prøvd sko av venner og slikt men aldri hatt egne egentlig. Men har fått noen flate litt ballerina ish, de er veldig søte. Tror det i orden, kjolen også :) Takk

Skrevet

Lykke til, det blir sikkert koslig. Ikke bruke høye heler om du ikke er vant til det. Jeg ville gått for en maxikjole og sandaler med litt hel, men ikke smal Ingen fare med å prøve i butikk.

AnonymBruker
Skrevet

Lykke til, det blir sikkert koslig. Ikke bruke høye heler om du ikke er vant til det. Jeg ville gått for en maxikjole og sandaler med litt hel, men ikke smal Ingen fare med å prøve i butikk.

Hihi :) Jeg overlevde i alle fall

Gjest Tigress
Skrevet

Hihi :) Jeg overlevde i alle fall

Men kva endte du med å ha på deg, det er det vi vil vite!

AnonymBruker
Skrevet

Men kva endte du med å ha på deg, det er det vi vil vite!

Det ble egentlig ganske kleint. Jeg kjøpte en sort chiffongkjole på H&M, likte den godt, men kanskje litt kort og skoene gikk litt.. Uff. Dukket opp noen gutter etterhvert og det ble ikke en så veldig behagelig opplevelse egentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...