AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #1 Skrevet 12. juni 2014 Jeg skal etter alt å dømme flytte til Vestfold, men er litt i tvil om hvilken by jeg skal velge. Jeg kjenner ingen der, så det bør være et sted hvor det er lett å komme i kontakt med nye mennesker. Sånn sett har kanskje Larvik, Sandefjord og Tønsberg - dvs. de tre største byene - et fortrinn. Horten og Holmestrand har visst også en del innbyggere. Det er jo en fordel om byen er fin, og jeg er glad i å gå turer (og ski på vinteren), så fine stier, nærhet til friluftsområder og marka er en fordel. Jeg er også ganske ofte i Oslo, så nærhet til hovedstaden er en fordel (taler vel i favør Holmestrand og Horten). Et bra kultur- og uteliv er også viktig. Hvilken by bør jeg velge? Anonymous poster hash: f4e5b...5f8
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #2 Skrevet 12. juni 2014 Glemte å nevne at jeg er 27 år. Anonymous poster hash: f4e5b...5f8
Timza Skrevet 12. juni 2014 #3 Skrevet 12. juni 2014 Skal du ofte til oslo så vil det være mest lønnsomt å bo så langt nord i vestfold som mulig. Ønsker du tilgang til resten av verden så har jo sandefjord torp flyplass, samt båt som går til sverige. Larvik har båter som får deg avgårde et godt stykke ut til danmark og tyskland i hvertfall, samt kort vei til Stavern som er en flott plass på sommeren. Tønsberg har slottsfjelfestivalen, og er en flott by for bylivet/fest. Vil påstå at Tønsberg er den beste byen å feste i. Dog Sandefjord og Larvik vokser mest om dagen, slik at det blir bedre og bedre der også. Byene fordobles om sommeren pga mye hytter så da er det stappet på byene der. Skal du ha båt så vokser "piratfestivalen" ved Stavern selv om den er litt på kanten til å være ulovlig. ^^ For min del så liker jeg meg best ved sjøen, så det å bo i innlandet hadde jeg ikke gjort. Ikke det at det gjør valget lettere ettersom de fleste byene er ved sjøen. ^^ 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #4 Skrevet 12. juni 2014 Jeg bor i Tønsberg og syns definitivt det er den beste byen i vestfold. Har bodd i Horten også, men det er en "alle kjenner alle" by så trives ikke der. Bor ikke midt i byen, rett på utsiden i rolig boligområde (5-10min med buss til byen). De som bor i horten reiser ofte til tønsberg for å dra ut på byen, handle osv. Det er jo hjertet i vestfold Anonymous poster hash: faaf3...737
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #5 Skrevet 12. juni 2014 Jeg synes både Tønsberg og Sandefjord er fine, men jeg vil fremmeheve Larvik. Har bodd der i 3 år i sin tid. Du har farrisvannet, stavern og bøkeskogen. Anonymous poster hash: 9709c...d59
Gjest Skrevet 12. juni 2014 #6 Skrevet 12. juni 2014 Holmestrand er ganske utenfor allfarvei på lik linje med Sande og Svelvik. Vi som bor her tilhører liksom ikke Vestfold, men Buskerud!
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #7 Skrevet 13. juni 2014 Holmestrand er ganske utenfor allfarvei på lik linje med Sande og Svelvik. Vi som bor her tilhører liksom ikke Vestfold, men Buskerud! Hva er det du snakker om? Her må du snakke for deg selv altså. Hilsen holmestrandsjente og vestfolding Anonymous poster hash: 30e9e...f78
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #8 Skrevet 13. juni 2014 Hva er det du snakker om? Her må du snakke for deg selv altså. Hilsen holmestrandsjente og vestfolding Anonymous poster hash: 30e9e...f78 Holmestrand er en by som eksisterer på kartet eller var en av de byene man kjørte gjennom da E18 i sin tid gikk gjennom og ikke utenfor som i dag. Med mindre man kjenner noen der så er det jo et av de stedene Gud glemte. Anonymous poster hash: 2849b...cf3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #9 Skrevet 13. juni 2014 Holmestrand er en by som eksisterer på kartet eller var en av de byene man kjørte gjennom da E18 i sin tid gikk gjennom og ikke utenfor som i dag. Med mindre man kjenner noen der så er det jo et av de stedene Gud glemte. Anonymous poster hash: 2849b...cf3 Hva har det med saken å gjøre? Anonymous poster hash: 30e9e...f78
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #10 Skrevet 13. juni 2014 Hva har det med saken å gjøre?Anonymous poster hash: 30e9e...f78 At man kanskje bør velge en annen by? Anonymous poster hash: 2849b...cf3
Gjest Skrevet 13. juni 2014 #11 Skrevet 13. juni 2014 Hva er det du snakker om? Her må du snakke for deg selv altså. Hilsen holmestrandsjente og vestfolding Anonymous poster hash: 30e9e...f78 Snakker for alle jeg kjenner som har vokst opp i Holmestrand. Samtlige har holdt seg til i Drammen! Skal de til byen eller dra på kino drar de til Drammen, ikke Tønsberg. Flere av de søkte seg tilogmed inn på VGS der istedenfor nedover i Vestfold, så det er ikke bare meg
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #12 Skrevet 13. juni 2014 Holmestrand er ganske utenfor allfarvei på lik linje med Sande og Svelvik. Vi som bor her tilhører liksom ikke Vestfold, men Buskerud! Det er riktig at kommunene Sande, Svelvik, og til dels Holdmestrand heller ønsker å ha administrativt samarbeid mot Buskerud framfor Vestfold, og mange av innbyggerne føler seg nærmere knyttet til Drammen enn til Tønsberg. Det har nok noe med den geografiske nærheten til Drammen. (Spesielt for Sande og Svelvik) Holmestrand har vært en "soveby" i mange år, men jeg har inntrykk av at det har blomstret litt opp i det siste? Anonymous poster hash: 2802d...29f
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #13 Skrevet 14. juni 2014 Hvor i Vestfold ligger arbeidsplassen din da? Anonymous poster hash: 5c6ac...1fd
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #14 Skrevet 3. juli 2014 Jeg er fra og bor i Sandefjord. Det er en flott sommerby med mange strender, fjorder og holmer. Om sommeren er det også veldig folkelig her, da alle hytte eierne kommer, dette kan ses både positivt og negativt. Vinteren så er byen i dvale, som de andre byene i Vestfold også er, da er det lagt opp langrennsløyper langs Østerøya og Runar. Innflyttere har alltid vært et negativt belastet ord i byen, skal du smykke deg med tittelen "Sandefjording" så skal du være barnedøpt her, noe de "innfødte" gjerne poengterer gang på gang. Selv har jeg ingen i slekten som er ordentlig fra Sandefjord, da begge mine foreldre kommer fra Bærum. Så nåde de om de sa de var fra Sandefjord :-) (Tok i litt nå) Byen er selverklært "Lille Oslo", "Sossebyen" og en velstående sommer by. Selv ser jeg på denne byen som try hard. Jobb muligheter er det mindre av, dette er kjent. Narkomiljøet er utbredt, men her prøver vi å skjule det for alt det er verdt, ingen skal dra ned den velstående byen. Det er mer klasseskiller her enn i andre Vestfold byer har jeg også hørt, men dette har jeg ikke lagt merke til selv. Stor videregående skole med mange muligheter, barnehave plasser er jeg ikke sikker på, mye fokus på idrett (spesielt håndball). Mange fine kyststier, idrettsparker, osv. Og så klart "dårlige og bra" steder å bo, men dette får en fort med seg. Jeg ville tenkt meg om før jeg flyttet hit, det er ikke så flott som vi skal ha det til selv. Men ikke vet jeg om dette er vanlig i andre byer og. Anonymous poster hash: 98c25...ca1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå