Gå til innhold

Blir det bedre til høsten - vold fra medelever

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et stort problem med et par gutter i klassen.

De har fått det for seg at jeg er rasist (til tross for alle mine mørkhudete venner) og benytter enhver anledning til å slå meg. Rettere sagt så er det kun en av dem som slår på kommando fra han andre.

Det er som regel bare et hardt slag i armen, men nå har det toppet seg.

Han som slår dyttet meg, og i ren affekt slo jeg ham. Det var virkelig ikke meningen og jeg sa unnskyld med en gang.

Etter skoletid stoppet de meg i korridoren og spurte hvorfor jeg hadde slått ham. Jeg svarte at det var en automtatisk reaksjon på at han hadde dyttet meg. Da ble han rasende og dyttet meg hardt så jeg tumlet bakover. Det gjorde han noen ganger til jeg sto med ryggen mot veggen, og så begynte han å slå.

Han fiket til meg i ansiktet. Så grep han tak i armen og hamret løs på den. Deretter slo han meg med flat hånd i hodet, før han druste en knyttneve inn i ribbena mine. Da han grep tak i armen min igjen spente jeg til ham i et forsøk på å komme meg løs. Han slapp grepet og fiket til meg på nytt. Deretter begynte han å sparke meg. Jeg rygget inn i et hjørne hvor jeg ble mens han sparket meg igjen og igjen. Tilslutt klarte jeg så vidt å stå på foten og spurte om han kunne være så snill og slutte.

Han spurte kompisen sin om han trodde jeg hadde fått nok. Svaret hans? Gi henne en omgang med belte, så kan hun gå. Så da tok han av seg beltet og begynte å slå meg med det. Jeg aner ikke hvor lenge han holdt på, for jeg var så sliten.

Som dere forstår vil jeg ikke oppleve en slik omgang med juling igjen. Hvordan kan jeg unngå dette?

Anonymous poster hash: e7322...5fd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan anmelde det hos politiet. Hvor gammel er du?

Anonymous poster hash: b7e0b...bd8

• Liker 15
Skrevet

Ta en prat med rådgiver, helsesøster og kontaktlærer.

Ta også turen ned til politiet og lever en anmeldelse.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Må legge til at han som slår aldri gjør det uten at han har blitt kommandert til det vanligvis. Jeg mistenker at han blir manipulert. Ikke at det gjør det greit eller mindre vondt.

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Takk for svar. Jeg skal tenke på anmeldelse, men jeg bør vel gjøre det mens jeg har blåmerker etter volden?

Er 16 år.

• Liker 1
Skrevet

Om det skjer igjen så ta bilde av blåmerkene rett i ettertid og anmeld begge to. Ta bilder nå også forsåvidt om du fremdeles har det, og stikk ned til politikammeret.

• Liker 4
Skrevet

Anmeld også personen som "manipulerer" denne personen som slår også.

• Liker 3
Skrevet

Snakk med rektor i tillegg til å anmelde det.

• Liker 2
Gjest snoopy_93
Skrevet

Som flere sier; ta bilder for å dokumentere. Ta opptak med telefonen hvis du har mulighet, da kan politiet også høre noe av det som skjer.

Anmeld, snakk med rektor.

Måtte dette manipulerende mennesket råtne i fengsel..

Skrevet

Fysisk vold bør alltid anmeldes uansett alder, synes jeg! Man kan ikke si det er ok at to på 16 slår hverandre mens to på 60 skal havne på cella.

Men jeg føler det her strekker seg lengre enn.. "Mobbing" i utgangspunktet, det er ganske alvorlig. Og for alt i verden ikke gi opp, gjør deg kjent med de rettighetene du har som elev på skolen din, bruk de, få den hjelpen du har krav på og om ikke skolen gjør nok for å bistå deg, kjør de til grunne!

Du fortjener et liv i fred, uten plagånder <3

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor i helvete oppfører du deg sivilisert mot disse??? Anmeld, kontakt lærere, samt vis resten av klassen din hva de har utsatt deg for. Ikke gi deg før de får en utvisning og straff fra politiet.

• Liker 1
Gjest alegria
Skrevet

Fy søren... Har ikke ord for hvor kvalm og rasende jeg blir over sånne "mennesker"....... Annmeld med en gang. Usj sånne kryp ødelegger samfunnet.

• Liker 2
Skrevet

Ja, dette skal du si til politi, skolen og foreldre. NÅ!

Og nei, det tar aldri slutt om du ikke setter foten ned.

AnonymBruker
Skrevet

Går du på en av de skolene som er listet opp her?

http://www.nettavisen.no/2360060.html

I så fall har det kanskje blitt filmet, så kan du be skoleledelsen om å få kopi av filmen så du kan levere den til politiet.

Lista er jo gammel, så det kan tenkes at skolen har fjernet/satt opp kamera i ettertid.

Anonymous poster hash: ddf30...9b4
Skrevet

Men hallo da...? Hvorfor har du ikke meldt fra til politiet, rektor og lærere, og dine foreldre...??????? Nå må du gjøre noe ellers kan dette eskalere, og du vil få lide for det.

AnonymBruker
Skrevet

Dette tror jeg ikke på.

Høres ut som hun har stiftet bekjentskap med blitzer wannabe's /SU-spirer.

Ganske vanlig oppførsel av sånne på skolene.

Er du kanskje en trosfelle av de?

Anonymous poster hash: 727d0...551

AnonymBruker
Skrevet

Dette tror jeg ikke på.

Du har kanskje aldri opplevd mobbing?

Anonymous poster hash: e3a8b...060

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med slik vold så har du rett til å forsvare deg med harde knyttneveslag i ansiktet hans. Slå han i nesa, øv deg på teknikker på forhånd, det skal ikke så mye til før det knekker.

Anonymous poster hash: cf0ea...5c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...