Gjest Miss Gemini Skrevet 20. juni 2004 #23 Skrevet 20. juni 2004 Litt avsporing, men hva med uttrykkene "saft suse" og "jommen sa jeg smør", da? :klø:
Gjest Hulderjenta Skrevet 20. juni 2004 #24 Skrevet 20. juni 2004 "Saft suse" har jeg hørt egentlig er et litt "stygt" uttrykk - som har sin opprinnelse i hva som skjer når en mann.... Ja - dere skjønner. Men om det er sant vet jeg ikke!
Gjest Gjesta Skrevet 20. juni 2004 #25 Skrevet 20. juni 2004 "Saft suse" har jeg hørt egentlig er et litt "stygt" uttrykk - som har sin opprinnelse i hva som skjer når en mann.... Ja - dere skjønner. Men om det er sant vet jeg ikke! OI! K
Arkana Skrevet 20. juni 2004 Forfatter #26 Skrevet 20. juni 2004 Litt avsporing' date=' men hva med uttrykkene "saft suse" og "jommen sa jeg smør", da? :klø:[/quote'] Ja, det hadde vært morsomt å vite. :klø:
Rapitap Skrevet 20. juni 2004 #27 Skrevet 20. juni 2004 'Jommen sa jeg smør'.....hehe, ja, hva med å kverulere seg fram til at det kan ha 2 betydninger. 'Jommen sa jeg smør' - at noe var enkelt (da er smøret mykt) - hehe 'Jommen sa jeg smør' - at noe var vanskelig, går tregt (da har smøret vært forlenge i kjøleskapet)
Gjest Anonymous Skrevet 20. juni 2004 #30 Skrevet 20. juni 2004 "Rosinen i pølsa" sier du liksom når du først kommer til poenget. Feks. dersom du snakker om en ting og går rundt grøten, kan du tilslutt si at rosinen i pølsa er røyking ikke er sunt.
Fat Sally Lee Skrevet 20. juni 2004 #31 Skrevet 20. juni 2004 Ja, hva er det med den rosinen i pølsa? Rosinen skal vel symbolisere "høydepunktet" av pølsa, men rosin og pølse smaker da vitterlig ikke godt sammen!? :klø: "Ugler i mosen" kommer av det danske uttrykket "ulver i mosen". Mose er myr/sump på norsk. Poenget med uttrykket er at ulven vanligvis ikke liker seg på myra, så når deg går dit, da er det noe muffens....
Gjest 1111 Skrevet 20. juni 2004 #32 Skrevet 20. juni 2004 Rosinen skal vel symbolisere "høydepunktet" av pølsa' date=' men rosin og pølse smaker da vitterlig ikke godt sammen!? :klø: [/quote'] Har du smakt? rosiner er høydepunktet i alt
Gjest Anonymous Skrevet 20. juni 2004 #33 Skrevet 20. juni 2004 http://www.koffert.org/?sect=velkommen
Arkana Skrevet 20. juni 2004 Forfatter #34 Skrevet 20. juni 2004 http://www.koffert.org/?sect=velkommen
Rapitap Skrevet 20. juni 2004 #36 Skrevet 20. juni 2004 Min farmor (østlandet) skjønte aldri ordtaket; å tenke koffert. Husker jeg sa det til en veninne av meg da vi var på besøk hos henne en sommer i 80-årene. Min farmor så sånn ut :o og sa bare koffert? Jeg sa Ka? Hun sa hva? Jeg sier koffer sier du hva? ...det blr bare rot. Hun skjønte ikke koffor eller ka.
Sirisa Skrevet 20. juni 2004 #37 Skrevet 20. juni 2004 http://www.koffert.org/?sect=velkommen Ooooooops..I did it again :oops: .....glemte å logge meg inn altså.. Sirisa... med koffertlink :oops:
Gjest Anonymous Skrevet 20. juni 2004 #38 Skrevet 20. juni 2004 Jeg har innbilt meg at forklaringen er at kofferten kan minne om vulva når den er halvåpen.
Gjest Anonymous Skrevet 20. juni 2004 #39 Skrevet 20. juni 2004 "Saft suse" har jeg hørt egentlig er et litt "stygt" uttrykk - som har sin opprinnelse i hva som skjer når en mann.... Ja - dere skjønner. Men om det er sant vet jeg ikke! Saft suse er et uttrykk som ofte blir brukt i Donald Duck & co!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå