Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kommer det uttrykket av egentlig? :klø:

Videoannonse
Annonse
Gjest Fighter
Skrevet

Vet ikke, men har du noen gang prøvd? Å legge deg i en koffert og se hva du tenkte på da?

Skrevet
Vet ikke' date=' men har du noen gang prøvd? Å legge deg i en koffert og se hva du tenkte på da?[/quote']

:hoho::hoho:

Gjest Madam Felle
Skrevet
Vet ikke' date=' men har du noen gang prøvd? Å legge deg i en koffert og se hva du tenkte på da?[/quote']

:hoho:

Skrevet

Hehe...

Noen som orker å teste? Har en ganske stor koffert jeg altså, men den står langt inne i en krok på loftet. Orker ikke å dra den fram nå...

Gjest Gjesta
Skrevet

:ler:

Det uttrykket har jeg undret over mange ganger - det er veldig merkelig...

K

Skrevet

Et annet uttrykk jeg lenge undret meg veldig over er "ugler i mosen". Jeg kunne ikke helt skjønne hva det hadde med noe å gjøre. Men, så fant jeg ut at det opprinnelig er et dansk uttrykk. Ugler var opprinnelig ulver, og mose betyr myr. Så når ulvene kom ut i myra, noe de vanligvis ikke gjorde, betydde det at det var fare på ferde. Så ble visst ulver utryddet i Danmark og ulver ble til ugler . Så nå vet dere det. :-)

Gjest Gjesta
Skrevet

Så morsomt - har egentlig aldri tenkt over "ugler i mosen"!

Håper noen vet hva "koffert-begrepet" kommer av! :)

K

Skrevet

tenke koffert, v., literally "thinking suitcase": To see the double entendre even where there is none intended. Probably derived from the popularised version of Freud's theories, viz. all images are in some way sexual to the subconscious - anything elongated and solid being "male", anything hollow being "female".

Skrevet

Da vet vi det. :wink: Jeg som studerer psykologi burde kanskje ha fått med meg det. :ler:

Gjest Gjesta
Skrevet

Og på gammalnorsk - hva betyr det? :wink:

K

Gjest Starya
Skrevet

At man tolker alt i småpervers retning... :ler:

Skrevet

Vi er og blir dyr. :ler:

Skrevet
Vi er og blir dyr. :ler:

Always :wink:

Optimist; du kan få sagt det du :ler:

Skrevet

:ler: Jeg har faktisk aldri lurt på hvor det kommer fra, før nå :wink: men det var jo greit å få det oppklart før noen krøyp inn i en koffert og tok seg en tenkepause :)

Gjest Fighter
Skrevet
:ler: Jeg har faktisk aldri lurt på hvor det kommer fra' date=' før nå :wink: men det var jo greit å få det oppklart før noen krøyp inn i en koffert og tok seg en tenkepause :)

Puh! Det var bra jeg slapp det! :sjokkert:

Gjest Otilie
Skrevet

:hoho:

Skrevet

Jeg har alltid tenkt på de gamle jordmorkoffertene jeg! :hoho:

Gjest Gjesta
Skrevet

Nei, ikke jeg....

Jeg har derimot en venninne som gjorde det. Vi veddet om hun fikk plass i kofferten sin, og det gjorde hun..

Jeg låste selvfølgelig kofferten, for å se om den sprakk,..men det gjorde den ikke.

Vanligvis tenker hun koffert, ..MEN når hun befant seg i en koffert tenkte hun bare på å komme seg ut....så vet dere det! :wink:

Clea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...