Gjest Fighter Skrevet 19. juni 2004 #2 Skrevet 19. juni 2004 Vet ikke, men har du noen gang prøvd? Å legge deg i en koffert og se hva du tenkte på da?
Arkana Skrevet 19. juni 2004 Forfatter #3 Skrevet 19. juni 2004 Vet ikke' date=' men har du noen gang prøvd? Å legge deg i en koffert og se hva du tenkte på da?[/quote']
Gjest Madam Felle Skrevet 19. juni 2004 #4 Skrevet 19. juni 2004 Vet ikke' date=' men har du noen gang prøvd? Å legge deg i en koffert og se hva du tenkte på da?[/quote']
Grooo Skrevet 19. juni 2004 #5 Skrevet 19. juni 2004 Hehe... Noen som orker å teste? Har en ganske stor koffert jeg altså, men den står langt inne i en krok på loftet. Orker ikke å dra den fram nå...
Gjest Gjesta Skrevet 19. juni 2004 #6 Skrevet 19. juni 2004 Det uttrykket har jeg undret over mange ganger - det er veldig merkelig... K
Arkana Skrevet 19. juni 2004 Forfatter #8 Skrevet 19. juni 2004 Et annet uttrykk jeg lenge undret meg veldig over er "ugler i mosen". Jeg kunne ikke helt skjønne hva det hadde med noe å gjøre. Men, så fant jeg ut at det opprinnelig er et dansk uttrykk. Ugler var opprinnelig ulver, og mose betyr myr. Så når ulvene kom ut i myra, noe de vanligvis ikke gjorde, betydde det at det var fare på ferde. Så ble visst ulver utryddet i Danmark og ulver ble til ugler . Så nå vet dere det. :-)
Gjest Gjesta Skrevet 19. juni 2004 #9 Skrevet 19. juni 2004 Så morsomt - har egentlig aldri tenkt over "ugler i mosen"! Håper noen vet hva "koffert-begrepet" kommer av! K
sinicola Skrevet 19. juni 2004 #10 Skrevet 19. juni 2004 tenke koffert, v., literally "thinking suitcase": To see the double entendre even where there is none intended. Probably derived from the popularised version of Freud's theories, viz. all images are in some way sexual to the subconscious - anything elongated and solid being "male", anything hollow being "female".
Arkana Skrevet 19. juni 2004 Forfatter #11 Skrevet 19. juni 2004 Da vet vi det. Jeg som studerer psykologi burde kanskje ha fått med meg det.
Gjest Starya Skrevet 19. juni 2004 #13 Skrevet 19. juni 2004 At man tolker alt i småpervers retning...
-Fisken- Skrevet 19. juni 2004 #15 Skrevet 19. juni 2004 Vi er og blir dyr. Always Optimist; du kan få sagt det du
Gjest 1111 Skrevet 19. juni 2004 #16 Skrevet 19. juni 2004 Jeg har faktisk aldri lurt på hvor det kommer fra, før nå men det var jo greit å få det oppklart før noen krøyp inn i en koffert og tok seg en tenkepause
Gjest Fighter Skrevet 19. juni 2004 #17 Skrevet 19. juni 2004 Jeg har faktisk aldri lurt på hvor det kommer fra' date=' før nå men det var jo greit å få det oppklart før noen krøyp inn i en koffert og tok seg en tenkepause Puh! Det var bra jeg slapp det!
Gjest Otilie Skrevet 19. juni 2004 #18 Skrevet 19. juni 2004 Vet ikke' date=' men har du noen gang prøvd? Å legge deg i en koffert og se hva du tenkte på da?[/quote']
Soul Skrevet 19. juni 2004 #19 Skrevet 19. juni 2004 Jeg har alltid tenkt på de gamle jordmorkoffertene jeg!
Gjest Gjesta Skrevet 19. juni 2004 #20 Skrevet 19. juni 2004 Vet ikke' date=' men har du noen gang prøvd? Å legge deg i en koffert og se hva du tenkte på da?[/quote'] Nei, ikke jeg.... Jeg har derimot en venninne som gjorde det. Vi veddet om hun fikk plass i kofferten sin, og det gjorde hun.. Jeg låste selvfølgelig kofferten, for å se om den sprakk,..men det gjorde den ikke. Vanligvis tenker hun koffert, ..MEN når hun befant seg i en koffert tenkte hun bare på å komme seg ut....så vet dere det! Clea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå