AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #1 Skrevet 11. juni 2014 En kompis av meg sa dette en gang. Jeg syntes det var ille å høre på, inntil jeg hørte argumentet: ''For noen år siden kunne en fengsles for å drive dank. Ferie var noe en opparbeidet seg med arbeid, og helgedager var helgedager fordi en nettopp hadde en jobb. Nå kan du enten leve på arv, Nav, eller whatever, og likevel drive dank. Det sies at det ikke finnes noe bedre enn en gratis lunsj, med ironien i at alt har sin pris, og at alle betaler til syvende og sist. De fleste da i form av penger, og arbeid, mens disse som ikke har noen funksjon i samfunnet, bare driver dank i form av bruk av penger. De blir IKKE fysisk/psykisk slitne (arbeidere blir), og da mister de også enkelte følelsesfunksjoner som er vitalt for tilknytning til andre individer''. DA var jeg overbevist. Det er jo sant. Arbeidsledige som ikke VIL arbeide, og driver dank. De lever ikke for noen andre enn seg selv, ikke på vegne av noen andre, og ikke til effekt til noen andre. De kunne jo faktisk vært helt alene på jorden, og likevel greid seg bra, fordi de lever slik. Sant? Fotballspillere er ikoner for folk, deres prestasjon påvirker andres hverdag. Bygningsarbeidere gir folk en arbeidsplass, og butikkansatte gir varer til kunder, så en kan leve. Alle har en jobb, en funksjon, for å bedre hverdagen til enkeltmennesker. Så har du den andre gjengen som bare... lever. Anonymous poster hash: 90348...d31
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #2 Skrevet 11. juni 2014 Hva er poenget ditt?Anonymous poster hash: 39d26...dff 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #3 Skrevet 11. juni 2014 Det er forskjell på en som er arbeidsledig og en som ikke vil jobbe. Anonymous poster hash: ca49b...772 21
Nordvesta Skrevet 11. juni 2014 #4 Skrevet 11. juni 2014 Øy! Jeg er arbeidsledig og er slett ikke søppel 3
Gjest Malanthor Skrevet 11. juni 2014 #5 Skrevet 11. juni 2014 En kompis av meg sa dette en gang. Jeg syntes det var ille å høre på, inntil jeg hørte argumentet: ''For noen år siden kunne en fengsles for å drive dank. Ferie var noe en opparbeidet seg med arbeid, og helgedager var helgedager fordi en nettopp hadde en jobb. Nå kan du enten leve på arv, Nav, eller whatever, og likevel drive dank. Det sies at det ikke finnes noe bedre enn en gratis lunsj, med ironien i at alt har sin pris, og at alle betaler til syvende og sist. De fleste da i form av penger, og arbeid, mens disse som ikke har noen funksjon i samfunnet, bare driver dank i form av bruk av penger. De blir IKKE fysisk/psykisk slitne (arbeidere blir), og da mister de også enkelte følelsesfunksjoner som er vitalt for tilknytning til andre individer''. DA var jeg overbevist. Det er jo sant. Arbeidsledige som ikke VIL arbeide, og driver dank. De lever ikke for noen andre enn seg selv, ikke på vegne av noen andre, og ikke til effekt til noen andre. De kunne jo faktisk vært helt alene på jorden, og likevel greid seg bra, fordi de lever slik. Sant? Fotballspillere er ikoner for folk, deres prestasjon påvirker andres hverdag. Bygningsarbeidere gir folk en arbeidsplass, og butikkansatte gir varer til kunder, så en kan leve. Alle har en jobb, en funksjon, for å bedre hverdagen til enkeltmennesker. Så har du den andre gjengen som bare... lever. Anonymous poster hash: 90348...d31 Kompisen din er en idiot. Det har alltid vært en klasse av mennesker som har kunnet drive dank. Det har alltid vært folk som har arvet eller som av en eller annen grunn har hatt mulighet til og gjøre hva faan de vil. Grunnen til at det er flere idag er fordi samfunnet har endret seg radikalt, vi har bl.a mye mere velstand spredd på mange flere en før i tiden. Kompisen din tar heller ikke hensyn til at det faktisk er andre ting en jobb som er viktig. En kan godt ha en jobb og samtidig være et jævla rasshøl som sprer pest og kolere hvor enn en går. Man kan være med på og påvirke samfunnet på utallige måter. Det er så enkelt som at du oppdrar barna dine på en bra måte så de ender opp som bra samfunnsborgere med et godt menneskesyn. At du hjelper dine medmennesker og sprer glede blant andre. Osv osv. Videre så er det flust med jobber som ikke akkorat nødvendigvis er til samfunnets beste som kompisen din ser ut til og tro. Svært mange mennesker har eller vil en eller annen gang være arbeidsledige. Om så bare for en kort periode. Jeg har vært arbeidsledig selv. Og da få slengt i trynet en idiot kommentar om at arbeidsledige er søppel er bare irriterende. Altså joda det virker jo som om du på sett og vis bare snakker om de folkene som ikke ikke vil jobbe og som liker og drive dank. Men hvis det stemmer så får du for faan se til og spesifisere det og ikke slenge ut av deg fornærmerlige generelle påstander. Hvis du ble overbevist av det brøhuet av en kompis du har så burde du seriøst skjerpe deg. Fyren kan umulig ha mye i topplokket. Argumentene hans er mangelfulle og ulogiske. 7
Beach Skrevet 11. juni 2014 #6 Skrevet 11. juni 2014 Det er forskjell på en som er arbeidsledig og en som ikke vil jobbe. Anonymous poster hash: ca49b...772 Sant.
Djungelvrål Skrevet 12. juni 2014 #7 Skrevet 12. juni 2014 Arbeidsledige som takker nei til jobber fordi de er overkvalifisert for dem, fordi det er kjedelig jobber, eller fordi det litt for langt å pendle eller at jobben er under deres verdighet. De skulle blitt tvunget til å ta dem! Jobb eller sult! Slike mennesker irriterer meg grenseløst!! 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #8 Skrevet 12. juni 2014 Din kompis burde vel heller ha sagt at navere er søppel. Noen får ikke jobb uansett hvor mye de forsøker, enten det er på grunn av utenlandsk navn, helseproblemer eller annet. Ikke særlig hyggelig å legge sten til byrden ved å kalle dem søppel da. Anonymous poster hash: 4693f...7c2 1
Surriball Skrevet 12. juni 2014 #12 Skrevet 12. juni 2014 Ryddet for innlegg skrevet på dialekt. Stjernesol, mod. 1
Crobern Skrevet 12. juni 2014 #13 Skrevet 12. juni 2014 (endret) Ha ha ha ha ha . Dauer. Den var god. For det er en vits ikke sant? Edit: satans skrivefeil igjen. Endret 12. juni 2014 av Crobern
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #14 Skrevet 12. juni 2014 Vi vet jo at dette ikke er "kompisen" din, det er deg. Stå for argumentet, i stedet for å gjemme det bak en annen i tilfelle du får pes. Anonymous poster hash: a23dd...77e 1
Gjest Malanthor Skrevet 12. juni 2014 #15 Skrevet 12. juni 2014 Vi vet jo at dette ikke er "kompisen" din, det er deg. Stå for argumentet, i stedet for å gjemme det bak en annen i tilfelle du får pes. Anonymous poster hash: a23dd...77e Klapp Klapp. Så enig så enig. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #16 Skrevet 12. juni 2014 ... Fotballspillere er ikoner for folk, deres prestasjon påvirker andres hverdag. Bygningsarbeidere gir folk en arbeidsplass, og butikkansatte gir varer til kunder, så en kan leve. Alle har en jobb, en funksjon, for å bedre hverdagen til enkeltmennesker. Så har du den andre gjengen som bare... lever. Anonymous poster hash: 90348...d31 Du tar feil. Arbeidsledige gir Nav-ansatte en arbeidsplass. Anonymous poster hash: 00d71...8d5
Gjest snoopy_93 Skrevet 13. juni 2014 #17 Skrevet 13. juni 2014 Får sove i søppeldunken i natt.. Jeg vil gjerne jobbe, men er ikke helt klar i hodet enda siden jeg har vært mye inn og ut av psykologer, leger og depresjoner. "på seg selv kjenner man andre" ?
OPIgirl Skrevet 14. juni 2014 #18 Skrevet 14. juni 2014 Folk som mener det samme som kompisen til TS er søppel i mine øyne. Arrogante folk som tror de er bedre en andre. Pføy.
Cata Skrevet 14. juni 2014 #19 Skrevet 14. juni 2014 Synes i det minste du burde skille mellom de som er ufrivillig arbeidsløse og dem som rett og slett ikke vil jobbe. 1
LilleLilla Skrevet 14. juni 2014 #20 Skrevet 14. juni 2014 Det er nok utrolig mange faktorer som spiller inn her. Folk som nekter å jobbe bare fordi de ikke "gidder" burde heller ikke få penger av nav, men det skal de "i følge reglene" ikke få heller. Mottar man penger og får tilbud om en jobb som man takker nei til, så skal man i utgangspunktet miste disse pengene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå