Gå til innhold

Salg av ting til fremmede og betalingsavtaler, hjelp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg selger for tiden en del ting på både finn.no og enkelte kjøp og salg-grupper på facebook. Selger blant annet diverse spill, nye klær og i tillegg en mobiltelefon.

Hvordan skal man avtale med fremmede om betalingordning? Som kjøper vil jeg gjerne ha produktet og se at det er i orden før jeg betaler, men som selger vil jeg gjerne ha pengene sånn at personen ikke stjeler gjenstanden... Så hvordan skal dette tilfredsstille begge parter? At kjøper betaler når produktet er sendt? At kjøper betaler når produktet er kommet fram? Hva gjør man om kjøper ikke betaler? ....Hjelpes, jeg er ny på det her.

Hvordan gjør man dette da? Jeg har 0 kjennskap til salg og betalingsordninger/avtaler. Hjelp til en nybegynner? :)

Anonymous poster hash: 29d5a...848
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det går ann og, og ta bilde av pakken når den er klar til og bli sendt så vet kjøperen at det er sikkert :)

Og ikke sende pakken før pengene er inne på din konto.

Da vet du at du har pengene og selgeren vet at du har pakken klar.

Anonymous poster hash: 209f3...8a6
AnonymBruker
Skrevet

Du sender i oppkrav

Anonymous poster hash: 89689...797
  • Liker 1
Skrevet

Papypal? Kan ikke privatpersoner også opprette en konto der som brukes til å ta imot betaling?

AnonymBruker
Skrevet

Du sender i oppkrav

Anonymous poster hash: 89689...797

Postoppkrav er fint for selgeren. Men for kjøper...vel, jeg har hørt om at folk har mottatt mursteiner i postpakke som de har betalt og hentet som er sendt i postoppkrav...

Anonymous poster hash: fe412...c06

Skrevet

Oppkrav blir vel også veldig dyrt hvis kjøper ikke henter pakken, så selger må betale for både forsendelse og retur?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg selger for tiden en del ting på både finn.no og enkelte kjøp og salg-grupper på facebook. Selger blant annet diverse spill, nye klær og i tillegg en mobiltelefon.

Hvordan skal man avtale med fremmede om betalingordning? Som kjøper vil jeg gjerne ha produktet og se at det er i orden før jeg betaler, men som selger vil jeg gjerne ha pengene sånn at personen ikke stjeler gjenstanden... Så hvordan skal dette tilfredsstille begge parter? At kjøper betaler når produktet er sendt? At kjøper betaler når produktet er kommet fram? Hva gjør man om kjøper ikke betaler? ....Hjelpes, jeg er ny på det her.

Hvordan gjør man dette da? Jeg har 0 kjennskap til salg og betalingsordninger/avtaler. Hjelp til en nybegynner? :)

Anonymous poster hash: 29d5a...848

Det beste for både kjøper og selger, er å bruke en salgsside der andre kjøpere og selgere legger inn info om deres erfaringer med å kjøpe fra den og den selgeren, og/eller å selge til den og den kjøperen. Da er det lettere å vite om man kan stole på vedkommende kjøper/ selger

Anonymous poster hash: fe412...c06

AnonymBruker
Skrevet

Jeg selger masse på et nettsted, og noen ganger på finn. Jeg tar alltid forhåndsbetaling om noe skal sendes. Det er oppgitt på siden min slik at de som evt. kjøper noe vet det før de bestemmer seg. Etter å ha solgt mye på nett ville jeg ALDRI sendt noe som det ikke har kommet penger på konto for. Utallige salg der kjøper aldri betaler for seg dessverre..

Anonymous poster hash: 030b7...223
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...