Gå til innhold

Hvilke katter røyter minst?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvilke raser røyter minst? Og hvor mye hår kan man forvente?

Anonymous poster hash: 3ecaf...fc5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Devon rex, cornish rex, sphynx.

Anonymous poster hash: c7142...4a4
AnonymBruker
Skrevet

Helst med normalt kort hår, mannen klarer ikke hårløs eller rex rasene :fnise:

Anonymous poster hash: 3ecaf...fc5
AnonymBruker
Skrevet

Vi har burmesere, og de røyer mindre enn andre katter jeg har hatt. Det er ikke slik at sofaen blir hvit etter dem liksom :) Nå på sommeren røyter de noe, men da passer vi på å bruke furminator på dem og avslutter med en fuktig klut. Når det er sagt er rasens typiske personlighetstrekk viktigere enn hvor mye de røyter. Burmeseren er en aktiv katt som vil være med på det som skjer, veldig sosial og det er umulig å bare ha en.

Les om korthårede raser, finn de trekkene som passer dere og dra på en katteutstilling eller hjem til oppdrettere for å se. Da kan dere se på bl.a. røyting.

Anonymous poster hash: 13330...1f1
Gjest Anubiel
Skrevet

Spør du om røyting på grunn av allergi? Dersom det er tilfellet vil jeg bare si at allergikere ikke reagerer på hårene, men på katteflass... Så hvor mye den røyter har ikke så stor betydning.

Mannen er allergisk, men vi har en Maine Coon. Det går helt fint. Han tar en Zyrtec om dagen og reagerer ikke. Denne rasen skal visst nok være mer allergivennlige, da de har mindre flass.

Om du spør på grunn av bekymring for hår i alle kriker og kroker, så ignorer svaret mitt. Med en Maine Coon blir det mye hår, selv med daglig børsting og en runde med Furminator en gang i uka :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...