AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #1 Skrevet 11. juni 2014 Hei. Jeg skal snart arrangere barnebursdag for 5-åringen min. Det blir 10 barn inkl. bursdagsbarnet. Vi har ganske liten leilighet, så det er ikke allverdens plass til aktiviteter a la blindebukk. Vi skal ha fiskedam, men jeg tenker å planlegge en eller to aktiviteter til å ha i bakhånd, selv om jeg regner med ungene kommer til å leke mye for seg selv. Har noen tips til artige leker for barn i aldersklassen 4-5 år, som ikke krever allverdens plass? Anonymous poster hash: b7598...5b8
Gjest knerw Skrevet 11. juni 2014 #2 Skrevet 11. juni 2014 Stol-leken? Sette hale på grisen? Kims lek? Flasketuten peker på? Tampen brenner?
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #3 Skrevet 11. juni 2014 Sette på musikk og la dem danse, om det er plass? Unger liker å danse. Tar mundre plass enn blindebukk også Anonymous poster hash: 90535...f12
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #4 Skrevet 11. juni 2014 Stol-leken? Sette hale på grisen? Kims lek? Flasketuten peker på? Tampen brenner? Stolleken tror jeg ikke det er plass til. Flasketuten peker på er bra, tror vi skal ha gaveoppakking med flasketuten peker på. Sette hale på grisen og tampen brenner går jo Men bør jeg ha premier da? Godteposene skal de jo fiske opp fra "dypet" ... Takk for svar! Sette på musikk og la dem danse, om det er plass? Unger liker å danse. Tar mundre plass enn blindebukk også Anonymous poster hash: 90535...f12 Det er det, jeg tror ikke det er plass. Ganske liten stue, spesielt når man skal ha et festpyntet bord og ekstra stoler. Men takk for tips! Anonymous poster hash: b7598...5b8
Gjest knerw Skrevet 11. juni 2014 #5 Skrevet 11. juni 2014 Stolleken tror jeg ikke det er plass til. Flasketuten peker på er bra, tror vi skal ha gaveoppakking med flasketuten peker på. Sette hale på grisen og tampen brenner går jo Men bør jeg ha premier da? Godteposene skal de jo fiske opp fra "dypet" ... Anonymous poster hash: b7598...5b8 Må ikke nødvendigvis ha premier nei.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #6 Skrevet 11. juni 2014 Må ikke nødvendigvis ha premier nei. Det er æren som teller, altså Anonymous poster hash: b7598...5b8
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #7 Skrevet 11. juni 2014 Premier trenger de ikke, som de sier fisker de jo opp godteposer. Men premier er jo kjekt likevel, så du kan jo lage en pappkrone som går på omgang Anonymous poster hash: 90535...f12
Lillemini Skrevet 11. juni 2014 #8 Skrevet 11. juni 2014 En premie trenger jo heller ikke å være stor, for eksempel en sånn gullmynt av sjokolade. Men ære og berømmelse er jo egentlig nok. De klassiske lekene vi lenge når viner små er jo fremdeles morsomme: ta den ring og la den vandre, bro bro brille osv. Sette hale på grisen er jo alltid en vinner. Eventuelt finne frem papir, saks og litt klistremerker (eller lim og glitter om du ikke er redd for søl), så kan alle lage sin egen krone eller bursdagshatt.
Gjest Magdalene Skrevet 11. juni 2014 #9 Skrevet 11. juni 2014 Hadde femårsfeiring for en måned siden. Flasketuten peker på, da de pakket opp gaver. Halen på grisen, hvor vinneren fikk velge mellom kinderegg og kjærlighet Fiskedam til slutt. Ble faktisk litt stress, men siden jeg hadde lovet bursdagsbarnet "halen på grisen", måtte vi liksom gjennomføre.
Sjøhesten Skrevet 11. juni 2014 #10 Skrevet 11. juni 2014 Du kan også ha papirduk og fargeblyanter på bordet, så kan de som vil tegne litt. Du kan jo også ha leker som bro bro brille i bakhånd, men de klarer seg nok bra uten for mange leker også i den alderen.
Harlekin Skrevet 12. juni 2014 #11 Skrevet 12. juni 2014 (endret) Premier trenger de ikke, som de sier fisker de jo opp godteposer. Men premier er jo kjekt likevel, så du kan jo lage en pappkrone som går på omgang Anonymous poster hash: 90535...f12 En premie trenger jo heller ikke å være stor, for eksempel en sånn gullmynt av sjokolade. Men ære og berømmelse er jo egentlig nok. De klassiske lekene vi lenge når viner små er jo fremdeles morsomme: ta den ring og la den vandre, bro bro brille osv. Sette hale på grisen er jo alltid en vinner. Eventuelt finne frem papir, saks og litt klistremerker (eller lim og glitter om du ikke er redd for søl), så kan alle lage sin egen krone eller bursdagshatt. Hadde femårsfeiring for en måned siden. Flasketuten peker på, da de pakket opp gaver. Halen på grisen, hvor vinneren fikk velge mellom kinderegg og kjærlighet Fiskedam til slutt. Ble faktisk litt stress, men siden jeg hadde lovet bursdagsbarnet "halen på grisen", måtte vi liksom gjennomføre. Du kan også ha papirduk og fargeblyanter på bordet, så kan de som vil tegne litt. Du kan jo også ha leker som bro bro brille i bakhånd, men de klarer seg nok bra uten for mange leker også i den alderen. Tusen takk for svar alle! Jeg tror vi går for flasketuten, sette halen på grisen (med en egen vri ), og fiskedam til slutt. Det vil nok bli en enkel premie til den som vinner sette halen på grisen, og ellers får jo alle godteposer. Når gleder jeg meg til barnebursdagen ----------------- Asj, røpet identiteten min! Jaja, blås i det Endret 12. juni 2014 av Harlekin
Harlekin Skrevet 15. juni 2014 #12 Skrevet 15. juni 2014 Kan rapportere fra vel overstått bursdag! Som ventet ble det masse mat til overs ... hadde pizza, kake og muffins. Men fint med frys! Vi hadde flasketuten, sette hale på grisen og fiskedam. Jeg ser at vi med fordel kunne kuttet ut grisen, var bare 4 barn som ville være med, resten av altfor opptatt med å leke ... Fiskedammen var stor suksess selvsagt
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #13 Skrevet 15. juni 2014 Høres ut som en fin fest Anonymous poster hash: 90535...f12
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #14 Skrevet 15. juni 2014 Av erfaring er det ikke så mye leker som trengs når de er så små. Den siste 5- årsdagen jeg arrangerte var utendørs i hagen vår, varte 2,5 time. * Gaveåpning og pølsegrilling * Langbord utendørs, hadde lagt masse småbiler utover bordet som stort sett alle barna hadde mye moro av * Satte på vannsprederen etter maten, masse styr med klær/håndklær, men utrolig populært * Frilek * Kaker * Pinjata (innendørs) * Voila! Barna ble hentet Anonymous poster hash: 40fd9...88f
Flekk Skrevet 15. juni 2014 #15 Skrevet 15. juni 2014 Hvordan er satte hale på grisen, leken? Og hvordan er kims leken? Aldri hørt om! Vil gjerne vite
Gjest Magdalene Skrevet 16. juni 2014 #16 Skrevet 16. juni 2014 (endret) Jeg tegnet en stor gris, uten hale. Også får en bind for øynene, og en penn i hånden, før vedkommende snurres rundt, og skal komme nærmest der jeg har satt et kryss for halen. Endret 16. juni 2014 av Magdalene
Harlekin Skrevet 16. juni 2014 #17 Skrevet 16. juni 2014 (endret) Høres ut som en fin fest Anonymous poster hash: 90535...f12 Ja, det ble en veldig fin fest. Både bursdagsbarn og gjester koste seg Barna lekte seg gjennom hele festen, kun avbrutt av litt spising av pizza og kake/muffins. Selv er jeg ganske sliten eller helgen, men det er selvsagt verd det. Endret 16. juni 2014 av Harlekin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå