Gå til innhold

Slanker meg,men går opp i vekt!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver virkelig hardt å slanke meg,men det funker jo virkelig ikke..

Slanket meg nå i 2 uker å har gått opp fra 89 til 92 kg ....

Jeg spiser vanlig middag,kuttet brus,spiser mye frukt og grønnsaker..

Jrg tar en hold it engang i blandet,men det er det eneste også!!

Jeg jogger/fort gange på ca 2 timer 3-4 dager i uken .,.

Hvorfor går jeg ikke ned???

Anonymous poster hash: d4f98...2bc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

har hørt man kan gå opp litt før man går ned :-) kan hende du har gått ned i cm rundt live osv selvom vekten viser noe annet.

Anonymous poster hash: c2e88...401
Skrevet

Husk også at muskler veier mer enn fett.

Skrevet

Husk også at frukt har mye kalorier! Det er de "gode" kaloriene, men mye fruktsukker kan uansett gjøre at man går opp i vekt :(

Skrevet

Husk også at muskler veier mer enn fett.

Hun legger ikke på seg 3 kg muskler på 2 uker. Dessuten må du ligge på et kalorioverskudd for å få muskler. Hun bare har lagt til en mase frukt og grønt til den vanlige kosten sin så er det jo ikke rart at hun går opp.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange kalorier spiser du på en dag?

Hva legger du i vanlig middag?

Skisser en dags inntak av mat, så kanskje du kan få noen nyttige innspill.

Anonymous poster hash: 148ce...018
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vei maten din og sjekk hvor mange kalorier du får i deg, du blir nok overrasket! Du kan ikke spise mange frukter hver dag hvis du skal ned i vekt.

Det var ikke før jeg begynte å veie maten og telle kalorier at jeg gikk ned i vekt. Jeg fikk meg en skikkelig aha opplevelse for å si det sånn!!! :-(

......og ingen får muskler på to uker ;-)

Anonymous poster hash: 5579c...062

Skrevet

Hun legger ikke på seg 3 kg muskler på 2 uker. Dessuten må du ligge på et kalorioverskudd for å få muskler. Hun bare har lagt til en mase frukt og grønt til den vanlige kosten sin så er det jo ikke rart at hun går opp.

Daymn.

1. jeg er ikke noe ekspert

2.

Hun bare har lagt til en mase frukt og grønt til den vanlige kosten sin så er det jo ikke rart at hun går opp.

Det virker bare som mange glemmer at muskler veier mer enn fett når folk prøver å slanke seg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser veldig mye frukt,kanskje litt for mye!!

Middag kan være kjøtt/fisk/kylling/wok/taco med kylling osv.

Men jeg spiser poteter og ris,gjerne litt saus til maten og mye grønt ..

Jeg jobber nattevakter,så sliter med å finne noe å spise på natt,derfor går det mye i frukt!:)

Kanskje noen kan hjelpe meg å sette opp forslag på en dag med mat??

Anonymous poster hash: 1fa87...04f

AnonymBruker
Skrevet

Les deg opp på kroppens metabolisme og hva som holdes forbrenningen i gang

Anonymous poster hash: aa6aa...a18
AnonymBruker
Skrevet

Føler at etter jeg begynte med nattjobbing at vekta har gått rett opp !!

Trenger hjelp til forslag til mat

Gjest avocadoen
Skrevet

Slutt å bry deg om vekta. Enkelt og greit. Kast badevekta ut vinduet

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror du spiser mer enn du tror, og som noen over her nevner at du kanskje har lagt til en del sunn mat i kostholdet ditt, men at du fortsatt spiser normal kost. Dette gjør jo at du spiser mye mer enn du gjorde før, selv om en del av maten er såkalt sunn.

Jeg ville droppet frukten, kanskje 1 frukt per døgn som mellommåltid eller til frokost i tillegg til f.eks en Skyr.

Tror ikke du har fått veldig mye mer muskler av å gå eller jogge. Du har nok lagt på deg fordi du spiser mer kalorier enn det du gjorde før du startet slankeprosjektet ditt.

Skaff deg den appen hvor du kan skanne strekkoden på matvarer du spiser. Da kan du nøyaktig måle hvor mye kalorier du faktisk får i deg per dag. Og vei maten din, slik at gramene er korrekte før du legger de inn i appen.

AnonymBruker
Skrevet

Det holder med en frukt pr døgn, toppen to! Du burde skrive ned alt du spiser og mengden, bruk Grete Roede sidene, de er veldig bra!

For å gå ned i vekt spiser jeg 1300 kcl, dette er litt lite, men jeg trener ikke.

Frokost: 3 knekkebrød med magert pålegg

Lunsj: to skiver brød (tynne) eller en skive 60 g med magert pålegg

Mellom måltid: en frukt

Middag: kjøtt 150 g og ris, pasta e.l ca 100 g - og det er ikke mye! Grønnsaker eller salat

Kvelds: skyr eller noe annet lett

I dag har vi hatt spagethi og kjøttsaus, og når jeg veide spagethien ble det ikke mye på tallerkenen - i forhold til hva jeg har tatt før! Poenget med å veie maten er å SE hva du faktisk får i deg.

Anonymous poster hash: 5579c...062

AnonymBruker
Skrevet

Til nattvakter kan du kjøpe inn noe skyr,eller de havregrøtene du får på boks som du kun tilsetter varmt vann.

Anonymous poster hash: ebd03...a9f
AnonymBruker
Skrevet

Det går an å legge på seg av frukt. Et stort eple inneholder ca 100 kalorier, samme med en banan. og da sier det seg selv at det ikke går an å spise ubegrenset. :)

Anonymous poster hash: d5277...319
Skrevet

Og disse anbefales. Sunt og godt.

2080332.jpg

Mine favoritter er havregrøten med hasselnøtter og tørka blåbær, samt CC med tørka bær.

Gjest Runforit
Skrevet

Du spiser for mye. Enkelt og greit.

I og med at du ikke aner hvor mye du putter i deg så burde du logge alt du spiser på Mylog eller noe slik at du kan se hvor mange kcal og hvor mye protein, fett og karbs du inntar. Først da kan du justere på kaloriinntaket og sette sammen en kostholdsplan som gir deg nok mat, moderat underskudd og balansert så du får et stabilt blodsukker.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar :-)

Da har jeg lastet ned app og skal begynne å veie maten min!!

Av frukt så spiser jeg mest moreller,Kiwi og jordbær !! Hvor mye ca er greit å spise av dette egentlig?

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar :-)

Da har jeg lastet ned app og skal begynne å veie maten min!!

Av frukt så spiser jeg mest moreller,Kiwi og jordbær !! Hvor mye ca er greit å spise av dette egentlig?

Siden du skal ned i vekt, så er det greit å spise så mye, at du klarer å holde deg i et kaloriunderskudd pr dag. Det er ca 200 kcal i en kurv med jordbær. Moreller og kiwi har 52 kcal pr 100 gram.:)

Anonymous poster hash: d5277...319

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...