AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #1 Skrevet 11. juni 2014 Jeg er nok av den kresne typen og etter å ha sett masse på nett har jeg fortsatt ikke funnet Kjolen med stor K. Jeg ønsker ikke å gå og trekke opp kjolen hele kvelden, og går aldri med stroppeløst ellers, så jeg ser ikke helt hvorfor jeg skulle ønske å gå med stroppeløst på bryllupsdagen. Selv om det ser fint ut på andre altså. Men det virker som utvalget består av 75 % stroppeløst! Det jeg lurer på er hvor mye tilpasninger på kjolen som brudesalongen kan gjøre? Kan disse stroppeløse kjolene behandles som et "blankt lerret" for hva slags ermer man ønsker, eller kan man kun tilpasse den "eksisterende" kjolen? Hvis jeg f.eks ønsker "cap sleeves" i blonder på en kjole som allerede har litt blondedetaljer, lar det seg gjøre å legge til dette? Noe som har gjort noe liknende med sin kjole? Jeg ser mye på "Say yes to the Dress" på TLC så jeg er kanskje litt optimistisk på hva som lar seg gjøre... Litt skeptisk til å ta kjolen med til en annen skredder også, med helt andre stoffer for å legge til dette, så det bør helst gjøres hos de som selger den, tenker jeg. Bor litt langt unna så et besøk til storbyen og brudesalonger må forberedes nøye! Anonymous poster hash: b2e19...fb4 Anonymous poster hash: 40de5...91c
Pimpel Skrevet 11. juni 2014 #2 Skrevet 11. juni 2014 Slik jeg forstod det, så kan de gjøre det meste
SiMa Skrevet 11. juni 2014 #3 Skrevet 11. juni 2014 Jeg tror det kommer an på om de har stoffet tilgjengelig. Kjolen min har snøring i ryggen, men ikke noe stoff under så den er helt åpen bak. Jeg fikk med et ekstra sjal i samme stoff som kjolen, og skal ta det og kjolen med til den anbefalte systuen. Min kjole er ikke en "ordentlig" brudekjole, tror mulighetene der er større. Har de tilgang til materialene er det ikke noe problem å sett på ermer på den kjolen du velger.
Strandloppa Skrevet 11. juni 2014 #4 Skrevet 11. juni 2014 Jeg kjøpte en stroppeløs kjole og en blondebolero. Boleroen har skredderen klippet opp og bruker den for å sy på et stykke som blir ermer/stropper som jeg vil ha. Jeg kunne kjøpt blondestoff (eller annet stoff, alt ettersom hva jeg ville ha) på en stoffbutikk men de hadde en bolero som matchet stoffet/blonden i kjolen veldig bra, så da ble det den. Ser ut som det blir helt strålende
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #5 Skrevet 11. juni 2014 Jeg falt for en stroppeløs, men ønsket litt erm. Mest fordi jeg ikke ville gå med stoppeløs BH da jeg har en tung byste. De fikk gjort om på den og lagt på små kappeermer. Noe a la dette: Jeg valgte modell og de tok den etter mål i butikken og bestilte den etter mine mål, i min ønskede fargetone og med enkelte andre småendringer jeg bad om. Jeg hadde skikkelig klokkeskjørt, men ville ikke snuble eller løfte skjørtet, så de tok min mer opp i front enn det som er helt normalt, og linningen ble asymmetrisk. Siden den var fotsid med bittelitt slep så ble det ikke seende rart ut. Når kjolen ankom så ble ermene flyttet lengre inn fordi BH-stroppene syntes på innsiden og et par andre småjusteringer ble gjort, kostnadsfritt. Jeg ble kjempefornøyd. Det kommer nok an på modell, fabrikkant og butikk. Men MYE kan gjøres, spesielt om du er ute i god tid. Anonymous poster hash: cb1d5...08e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå