AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #1 Skrevet 11. juni 2014 Hei. Tenkte begynne å trene fra 21.07.14 Skal ha sommerferie uke 27.28 29. JEG MÅ NED I VEKT; OG KOMME MEG I FORM TIL 2015 Når det gjelder maten, så sier alle at fisk er ganske sunt. Kan bare si at, jeg er ikke så glad i fisk. -Hva som er sunt å spise, når man er i fase, for å gå ned i vekt? -Finnes det noe, oppskrifter, hvor det er enkelt å lage, maten enkelt?(noen web side) - Når jeg er i treningsstudio, hva er det jeg skal trene helst? 3d mølle, styrke...........??? -Hvor mye kalorier eller hva det heter, må jeg spise av maten totalt Bare gi tips og råd til meg hilsen g Anonymous poster hash: 70d10...11a
Wiggins Skrevet 11. juni 2014 #3 Skrevet 11. juni 2014 Hei! Aller først vil jeg gratulere deg med å ha fokus på 2015 og ikke 2014. Om du veier en del for mye nå er det for seint med tanke på årets sommer, men 2015 burde være overkommelig om du ikke er ekstremt overvektig. Jeg har ikke tid til å svare deg på alle punktene nå, men her er noe: - Du bør ikke tenke på hva som er sunt å spise "mens du går ned i vekt", du bør ha fokus på å etablere et sunt kosthold som du kan klare å opprettholde resten av livet. - Trening er ikke bare å være på treningsstudio. Det aller viktigste er å røre på seg hver eneste dag. Bruk sykkelen eller gå til skole/jobb, ta trappa, ikke heisen osv. Prøv å bytte ut en time TV-seing eller PC-bruk med å gå en tur hver dag. - Alt som får opp pulsen er bra, men det beste er selvsagt å ha en viss plan på det. Hvis du er veldig overvektig vil jeg anbefale deg å begynne med sykling og/eller spinning. Så lenge du bruker lette nok gir får du liten belastning på sener og ledd. Å jogge når man er utrent og overvektig er en god oppskrift for å få belastningsskader. - Husk å ha med vann når du trener. Drikk minst et par gode slurker hvert kvarter. - Treningen skal ikke være et blodslit. Du trenger ikke trene så hardt at du er utkjørt, faktisk er det bedre å trene slik at du er helt restituert et par dager seinere. Da vil du kunne trene netto mer, og få bedre framgang. - Hvor mye du skal spise: Hvis man er normalvektig eller nesten normalvektig trenger man ikke telle energiinnholdet i maten, bare spis deg passe mett når du er sulten. Kalori er en gammel enhet for energi, joule (J eller kJ (kiljoule)) er SI-enheten. (Systeme International). Hvis du er temmelig overvektig kan det være nødvendig å regne ut energiinnholdet i maten fordi sultfølelsen ikke fungerer optimalt. - Begynn med å regne ut hvor mye du får i deg per dag med ditt nåværende kosthold. Skriv opp og vei alt du spiser i løpet av en uke eller to, da får du et mer representativt tall enn om du tar en tilfeldig dag. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #4 Skrevet 11. juni 2014 Vel, det viktigste er vel at du spiser variert, tingen er porsjonsstørrelse. Anonymous poster hash: 962f7...120 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå