AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #1 Skrevet 11. juni 2014 Jeg har kjøpt denne kjolen: http://www.amazon.co.uk/Fornarina-Valentine-Sleeveless-Womens-Dress/dp/B00AIP1PXI/ref=pd_sxp_f_pt/278-8513341-3703514 Den sitter som et skudd på alle måter utenom at den sorte strikken i livet er noen få cm. for stram. Strikken er sydd på, og jeg orker ikke starte syarbeid med å klippe opp kjolen og sy på ny strikk. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan utvide strikken uten å klippe og sy? På forhånd takk for svar Anonymous poster hash: b97b4...eab
Faria Skrevet 11. juni 2014 #2 Skrevet 11. juni 2014 De fleste strikker blir jo slappere etterhvert som dem blir brukt, feks dratt i og sånt. Har du prøvd å dra i den og holde den utdratt litt?
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #3 Skrevet 11. juni 2014 Viss du har litt ekstra på kroppen vil den nok utvides av seg selv. Anonymous poster hash: 566b3...9a0
Gjest Lille-pus Skrevet 11. juni 2014 #4 Skrevet 11. juni 2014 Det beste ville selvsagt være å få en sydame til å bytte strikken til en strikk som passer deg litt bedre. Da slipper du selv å 'tukle' med å få det pent. Resultatet ville bli en kjole som var behagelig å bruke med en gang, - istedet for å 'lide' med litt stram strikk mens du venter på at strikken skal bli litt slappere av bruk. Kjolen var forøvrig veldig pen
maria b Skrevet 11. juni 2014 #5 Skrevet 11. juni 2014 Hei. Jeg driver med søm. Hvis du ikke skal klippe og sy, noe som er best å gjøre, kan du prøve å tøye strikken. Legg den i strekk en dag eller to over en stolrygg eller lignende. Alternativt kan du fjerne deler av strikken enten foran eller bak og sette på en eller annen pynt der hvor strikken har vært. 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #6 Skrevet 7. november 2016 På 11.06.2014 den 21.11, maria b skrev: Hei. Jeg driver med søm. Hvis du ikke skal klippe og sy, noe som er best å gjøre, kan du prøve å tøye strikken. Legg den i strekk en dag eller to over en stolrygg eller lignende. Alternativt kan du fjerne deler av strikken enten foran eller bak og sette på en eller annen pynt der hvor strikken har vært. Jeg har samme problem med et skjørt, strikken er bred, går det ann å klippe et litte snitt i strikken for å få den løsere, også bare sy igjen så det ikke synes? Eller kan hele strikken rakne da? Anonymkode: 7ca0f...a39 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå