Gå til innhold

Enkle, raske vegetarmiddager?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst til å spise mindre kjøtt, mest fordi jeg er så utrolig lei av det. Frister mer med lette, grønnsaksbaserte middager nå som det er så varmt. En favoritt er quinoa kokt sammen med grønnkål og tilsatt noen søtpotetbiter og andre ting jeg har i kjøleskapet, men ønsker gjerne flere slike enkle og kjappe retter!

Noen som har tips? Hva spiser dere vegetarianere til hverdagsmiddag? :)

Anonymous poster hash: 5b1c9...074
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke vegetarianer, men spiser vegetarisk (eller middager med svært lite animalsk protein) 2-3 dager i uken.

Mine vegetarfavoritter er raske pastaretter (feks chili, hvitløk, tomater, oliven, spinat og parmesandryss - men mulighetene er selvsagt uendelige), supper (feks potet- og purresuppe med smilende egg og urtedryss, ha grove rundstykker til), curry/dhal og shakshuka, dvs spicy tomatsaus med løk og grønn paprika som man posjerer egg i, og drysser urter over (feks bladpersille og koriander. Også her er godt brød et must).

Anonymous poster hash: 0a35f...4b3
Gjest Ennasus
Skrevet (endret)

Wok, ratatoille, grønnsaksuppe, grønnsaker i folie på grillen, grilla aubergine/squash/vannmelon, salat, risotto, tomatsuppe med div løker, gryteretter uten kjøtt.. :)

Endret av Ennasus
Skrevet

Hjemmelaget falaffel :)

AnonymBruker
Skrevet

Gulrotsuppe

Anonymous poster hash: 86860...6b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...