netpuppy Skrevet 11. juni 2014 #1 Skrevet 11. juni 2014 Jeg kom tilfeldigvis over dette intervjuet av en 19 år gammel pedofil mann http://www.upworthy.com/this-19-year-old-pedophile-has-never-gone-near-a-child-and-he-needs-you-to-hear-his-story Han har ikke forgrepet seg på barn, men det er ubehagelig å høre på. Det som kommer frem i intervjuet er at det er meget lite forskning på området, hva som får en person til å bli pedofil, hvordan forebygge og, ikke minst, hvordan behandle. Dette syns jeg er skremmende og jeg har ingen grunn til å tro at det står bedre til i Norge enn i USA der denne mannen er fra. Jeg vil tro at den beste måten å unngå at flere barn blir rammet av dette er nettopp gjennom forskning, forståelse og behandling, men det virker som at det er et så ømfintlig tema at de fleste ikke vil nærme seg området engang. Det var flere ting som kom frem i intervjuet som jeg aldri har tenkt over før. Bare fordi noen er pedofil betyr ikke at de nødvendigvis ønsker å skade barn. Burde de ikke få hjelp og veiledning til å unngå det? Hvilke forutsetninger har en 13-14 åring til å forstå og takle det som skjer med kroppen deres når de får slike tanker? Hva mener dere? PS: Det er et transkript nede på siden hvis dere vil lese istedet for å høre.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #3 Skrevet 11. juni 2014 hva som får en person til å bli pedofil, hvordan forebygge og, ikke minst, hvordan behandle. Hva mener dere? Man er født pedofil slik som man er født homofil. Kan man behandle vekk homofili? Nei? Samme gjelder pedofili. Uheldigvis for pedofile så er deres seksuelle legning små barn, det kan aldri bli sosialt akseptert og med god grunn. Eneste man kan gjøre er å lære de å kontrollere sine lyster. Alle pedofile flyr ikke etter små unger døgnet rundt, det er vanlige mennesker som uheldigvis er født med feil legning og det er ikke lett å holde fingrene av fatet for noen slik som en homofil eller heterofil også sliter med å ikke tafse ute på byen. Anonymous poster hash: 7336e...f28 1
netpuppy Skrevet 11. juni 2014 Forfatter #4 Skrevet 11. juni 2014 Man er født pedofil slik som man er født homofil. Kan man behandle vekk homofili? Nei? Samme gjelder pedofili. Uheldigvis for pedofile så er deres seksuelle legning små barn, det kan aldri bli sosialt akseptert og med god grunn. Eneste man kan gjøre er å lære de å kontrollere sine lyster. Alle pedofile flyr ikke etter små unger døgnet rundt, det er vanlige mennesker som uheldigvis er født med feil legning og det er ikke lett å holde fingrene av fatet for noen slik som en homofil eller heterofil også sliter med å ikke tafse ute på byen. Anonymous poster hash: 7336e...f28 Vel, det er akkurat dette man vet så lite om grunnet lite til ingen forskning på området. I følge forskeren i intervjuet jeg linket til er det trolig at det er to typer pedofili; de som bare tenner på barn og de som tenner både på barn og jevnaldrende. Det hun for tiden jobbet med var å undersøke om det gikk an å styre den sistnevnte gruppen i retning jevnaldrende på bekostning av barn. Det er selvfølgelig ikke sosialt akseptert og det skal det heller ikke være! Det er en ubehagelig debatt å ta, men jeg mener den må taes. Hvis man tier det ihjel fordi det er så ekkelt å snakke om/forske på/betale for å forske på så har vi ingen kjangs til å plukke opp pedofile når de er unge og gi de den veiledning og behandling de trenger før det er for sent. Og det går kun utover fremtidige ofre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå