Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min og jeg har vært sammen i snart fem år og bodd sammen i snart to år. Føler at forholdet vårt er veldig bra, stabilt og trygt. Vi koser oss mye sammen, har jevnlig sex og krangler sjelden. Allikevel ble jeg litt satt ut over det som skjedde i går/dag.

I går var jeg først hjemme fra jobb og hentet posten. Jeg var svett og sliten etter en lang dag på jobb, så jeg var nok litt "ute av meg" pga varmen (som jeg ikke tåler så bra). Gledet meg til å sette med ned med et kaldt glass iste på verandaen for å slappe av.

Jeg hadde som sagt hentet posten, og åpent de konvoluttene, dvs regningene, som hadde kommet. Selvsagt da de som var adressert til meg. Jeg åpnet den siste konvolutten som så helt lik ut som de andre og skulle til å titte på innholdet da jeg så at den var adressert til samboer.

Siden jeg overhodet ikke synes det er akseptabelt å snoke og eller åpne andres post uten tillatelse var jeg rask med å legge arket ned i konvolutten uten å se på det. Jeg vil understreke at jeg ikke gjorde dette med vilje.

Jeg sendte en melding til min samboer med en gang "Beklager, jeg klarte å åpne en konvolutt til deg ved en feiltakelse. Ikke meningen". Samboer svarte aldri på meldingen, men da han kom hjem var han sint som et uvær.

Jeg har aldri snoket før på hans ting, det være seg mobil, pc eller brev/konvolutter, så han burde vite at jeg ikke er "sånn". Jeg er ingen sjalu dame som legger meg borti hans private anliggende. Uansett, plutselig kom den ene beskyldningen etter den andre og det var tydelig at han var rasende. Jeg unnskyldte meg og la meg langflat. Sånt skal ikke skje, men så skjedde det, jeg er dessverre et menneske som kan gjøre feil.

Nå var det varmt og han var sliten han også, så derfor kunne jeg skjønne hans reaksjon. Vi spiste, og det virket som han etterhvert roet seg når blodsukkeret hadde kommet seg opp, og vi pratet heller ikke noe mer om det utover kvelden. Vi koste oss som normalt og jeg trådde alt var i orden.

Men så våknet jeg i dag, og han er sint i dag også. Han sendte meg en spydig melding på jobb hvor det sto: "Hva annet er det du har snoket i?", hvor jeg svarte "Ingenting", og der han så svarte "Tror jeg ingenting på!!!". Jeg blir helt rådvill, har aldri opplevd han slik før. Jeg kjenner jeg blir lei meg over hans mistenksomhet, selv om jeg forstår at det er kjedelig at det som skjedde skjedde.

Har jeg rett til å være lei meg? Jeg føler på en måte at jeg har gjort alt jeg kan for å si unnskyld, hva annet kan jeg egentlig gjøre?

Anonymous poster hash: bbea5...69d
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hores ut som han har noe å skjule. Jeg ville overhodet ikke hisset meg opp over det du beskriver om jeg var ham

Anonymous poster hash: 3feed...8b9
  • Liker 14
Skrevet

Wow, han virker kanskje litt over the top når det kommer til sine personlige saker? Siden du også har bedt om unnskyldning tenker jeg egentlig at den saken er ferdig.

• Liker 4
Skrevet

sat også med tanken om at hvis han blir så sint så "er det noe"

Gjest Malanthor
Skrevet

Enten har han noe og skjule som AB over sier eller så har han en lidelse. :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Høres ut som han skjuler noe han er veldig redd for at du skal finne ut av?

Skrevet

Hadde kjæresten min blitt så sint for at jeg ved en feiltagelse åpnet et av brevene hans hadde jeg i hvert fall begynt å snoke!

• Liker 10
Skrevet

Oida... Lurer på hva han er redd du skal finne...

• Liker 2
Skrevet

Jeg gjorde akkurat det samme. Aldri snoket på mobil, post eller pc eller noe sånt, men jeg fikk åpnet en konvolutt fra banken, så jeg sa det til ham, og han bare lo, og sa "javel det er da vel ikke noe farlig", eller noe i den duren.

Hva sier det deg? Høres ut som han HAR noe å skjule, enten inkassosaker, eller andre ting. Evt har han gått på en smell før med en ex eller noe som har "overvåket" ham før, så han ble redd du var sånn, men det gir uansett INGEN rett til å bli så sint og behandle deg sånn!!!

Skrevet

Virker virkelig som om han faktisk skjuler noe.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Godt det ikke bare er meg. For nå har jeg faktisk blitt mistenksom, og jeg lurer fælt på hvordan det blir når jeg kommer hjem. Skal straks gå fra jobb, får ta en prat med samboer i kveld, for dette virker merkelig slik jeg ser det.

Forøvrig var det lønnslippen hans jeg ved en feiltakelse åpnet, han tok nemlig ut arket fra konvolutten og la den på stuebordet slik at jeg kunne se det da jeg våknet.

Skrevet

Kan hende at i løpet av tiden det tok fra han fikk meldingen til dere møttes så hadde han gjort om en fjær til fem høns i hodet sitt, og tenker at situasjonen er mye verre enn den faktisk er? Fikk du forklart deg skikkelig, og forsto han det da du sa det i går?

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Ja, jeg følte jeg fikk forklart meg godt til samboer i år. Dessuten burde han jo også vite at jeg ikke er "sånn" med tanke på alle de årene vi tross alt har vært sammen. Jeg har alltid stilt opp for han og jeg har alltid vært der for ham, så for meg virker det hele merkelig. Faktisk blir jeg litt såret at han tenker så vondt om meg, jeg har tross alt alltid vært en snill og grei dame, og han har alltid sagt at han er heldig som har funnet seg ei jente som meg.

Skrevet

Dere har vært sammen en stund og bør kjenne hverandre godt. Har han vært sint for småting før?

AnonymBruker
Skrevet

Dere har vært sammen en stund og bør kjenne hverandre godt. Har han vært sint for småting før?

Ts her.

Nei, ikke som jeg kan huske. Vi krangler i grunn ganske sjeldent. Kan vel hende vi kan bli småampre på hverandre slik andre par blir hvis man har lavt blodsukker eller vi er slitne, men stort sett ikke. Litt småkjekling altså fra tid til annen, men ikke slik som dette.

Gjest Jørild
Skrevet

Å gå bananas over et uhell synes jeg er noe spesielt og det ville gjort meg veldig mistenksom. Hva i alle dager er det han reagerer slik over?

Skrevet

Ts her.

Nei, ikke som jeg kan huske. Vi krangler i grunn ganske sjeldent. Kan vel hende vi kan bli småampre på hverandre slik andre par blir hvis man har lavt blodsukker eller vi er slitne, men stort sett ikke. Litt småkjekling altså fra tid til annen, men ikke slik som dette.

Så rart at han reagerer sånn da :klo:

Håper du oppdaterer når du har fått snakket med han, for dette lurer jeg oppriktig på.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man ikke har noe å skjule så er det ingen grunn til å reagere på den måten!

Her i huset har vi helt åpne kort og hvem som åpner posten eller tar telefonen (egen eller samboerens sin) spiller ingen rolle :).

Anonymous poster hash: a30a7...cb0

Gjest Regnstorm
Skrevet

Skjønner godt at varsellampene blinker når dette tydeligvis er langt ifra normal oppførsel. Håper du får tatt en skikkelig prat med han. Ingen skal trenge å finne seg i å bli kjeftet ned og mistenkeliggjort for et slikt uhell i et parforhold.

Skrevet

Høres ut som han kanskje hadde noe å skjule? Eventuelt hadde en like dårlig dag som deg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...