Gå til innhold

12 år og 170 cm

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Datteren min på 12 år har vokst mye siste 2 årene. Nå er hun 170 cm høy. Hun har nå fått mensen. Har mensen innvirkning på lengdeveksten? Hun plages av å være den lengste jenta i klassen, og sier hun håper hun ikke blir så lang.

Noen som kjenner til gjennomsnittshøyden for jenter på 12 år og for kvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om det stemmer men jeg har ført at etter at man får mensen så vokser jenter i ca to år til og så stopper, når det gjelder høyden i allefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun kommer nok til å være ca. den høyden.

har hørt at når mensen kommer,slutter en å vokse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabrabara

Da jeg var 12 var jeg og 170 cm. Jeg er nå 175.5, noe jeg synes er en grei høyde. Det sies jo at mensen sakker veksten noe, men jeg vokste jo en del siden jeg fikk den da jeg var 10. Ikke bekymre dere, det er flott å være høy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og de andre jentene i familien min sluttet å vokse da vi fikk mensen i tolvårsalderen(i høyden vel og merke... :ler: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var 171,5 i 6-klassen på barneskolen (tilsv dagens 7.klasse), og hadde nettopp fått mensen. Nå er jeg 175.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også mensen som tolvåring, og var da 170 høy. Er nå 173.

Dengang var jeg høyere og tidligere ute enn de fleste i klassen, men det tok ikke så lang tid før jeg ble nådd igjen.

Tror ikke du trenger bekymre deg foreløpig. Om et par år er datteren din mest sannsynelig fornøyd med høyden sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 160 cm i 6. klasse. Fikk mensen i 9. klasse, og er i dag godt over 180 cm. De jentene som vokste tidlig i klassen min, sluttet å vokse før de kom på ungdomsskolen - jeg vokste ut videregående.

Uansett - om jenta di har fått mensen, er det for sent med hormonbehandling av veksten, så det blir som det blir. Sier som de over her - det er flott å være høy! Men selvsagt litt plagsomt når man er så ung (og høyere enn alle guttene :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 170 cm på legekontrollen i 7. klasse like etter at jeg var blitt 13 år. Jeg fikk ikke mensen før ca 1 år seinere, men ble likevel ikke mer enn 177 cm. Siden hun har fått mensen allerede tør jeg nærmest garantere at hun ikke vil nærme seg 180. Tipper hun ikke går over 175 en gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var 170 da jeg begynte i 6. Fikk mensen i 5. Er nå 174.

La jenta begynne med basket og få opp selvtilliten. Kjempefordel med høyden, og man trenger ikke å ha de store ballferdighetene bare man er høy. Ihvertfall gjelder dette de yngste klassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også 170 cm i sjetteklasse. Nå er jeg 172 eller noe der omkring. Trives godt med min høyde.....

Jeg fikk ikke mensen før i syvende klasse, og vokste bare et par cm fra sjette til syvende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 12 åring er 162 cm høy og hun har fått mensen - jeg var antagelig omtrent like høy som henne da jeg var 12 og er i dag ca 167...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest GreenSky
Datteren min på 12 år har vokst mye siste 2 årene. Nå er hun 170 cm høy. Hun har nå fått mensen. Har mensen innvirkning på lengdeveksten? Hun plages av å være den lengste jenta i klassen, og sier hun håper hun ikke blir så lang.

Noen som kjenner til gjennomsnittshøyden for jenter på 12 år og for kvinner?

Hørtes ut som meg, på den alderen, det. Jeg var 1.70 og 12 år gammel da jeg fikk mensen. Har ikke vokst siden det. Gjennomsnittet for kvinner er 1.68, mener jeg å ha hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tusjen

Jeg var 11 år da jeg fikk mensen og var ca. like høy som jeg er nå :wink::roll: 1.63 cm. høy (liten)... Er ikke noe jeg kan gjøre med det, bortsett fra å gå med sko med litt hæler på.. men jeg klager ikke :-)

tusjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mensen da jeg var 11, husker ikke helt hvor høy jeg var.

Men jeg vokste 20 cm på 2 år, og legene begynte å bli litt bekymret. De vurderte å ta bilde av hånden min for å sjekke hvor høy jeg ville bli.

Nå er jeg 16 og 171 cm. Vokser nok ikke så mye mer.

Etter man har fått mensen, vokser man i alle fall ikke mer enn 10 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...