AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #1 Skrevet 11. juni 2014 Gir dere tilbake det dere har fått da? Husnøkkelen sier segselv, men smykker, ringer, gaver? Anonymous poster hash: 35a19...b83
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #2 Skrevet 11. juni 2014 Selvsagt ikke. Anonymous poster hash: 06c18...c15 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #3 Skrevet 11. juni 2014 Enn hvis han er så teit at han forlanger å få disse tingene tilbake? Anonymous poster hash: 35a19...b83
Jolene Skrevet 11. juni 2014 #4 Skrevet 11. juni 2014 Nei. En gave er en gave, men er ett unntak: dersom gaven jeg fikk hadde vært en arv i familien. Da hadde jeg ikke hatt samvittighet til å beholde det. Dersom han hadde forlangt det, hadde jeg ikke brydd meg. 7
Gjest Corto Maltese Skrevet 11. juni 2014 #5 Skrevet 11. juni 2014 Jeg ga tilbake nakenbildene jeg hadde av henne. Det var det eneste
Gjest Regnstorm Skrevet 11. juni 2014 #6 Skrevet 11. juni 2014 Ga tilbake et smykke en gang, men det var mest fordi jeg visste at det ville såre han å få det i retur, og at han ville forstå symbolikken i det med tanke på smykkets historie i vårt forhold. Ellers gir jeg ikke tilbake gaver, og forventer heller ikke å få tilbake ting jeg har gitt bort. Han kan forvente akkurat hva han vil, jeg hadde tatt vare på de gavene jeg ville.
Anglofil Skrevet 11. juni 2014 #7 Skrevet 11. juni 2014 Nei, selvsagt ikke. Hvorfor skulle jeg det? Mvh Yvonne
Gjest Artistina Skrevet 11. juni 2014 #8 Skrevet 11. juni 2014 Jeg hadde gitt tilbake dersom det var ting han hadde arvet fra sin familie og selvsagt hadde jeg gitt ham alle bryllupsgavene fra hans familie. 1
tratrins Skrevet 11. juni 2014 #9 Skrevet 11. juni 2014 (endret) Nope! Og bruker tingene fremdeles selv om det er slutt! Edit: Men det er klart at det er ikke så veldig store ting da. Mest smykker og spill i grunn..! Snakker ikke om arvestykker eller bryllupsgaver akkurat... Endret 11. juni 2014 av tratrins
Gjest avocadoen Skrevet 11. juni 2014 #10 Skrevet 11. juni 2014 Nei. Men hadde jeg fått en ring til 5000 f.eks hadde jeg gitt den tilbake. Da det ble slutt med eksen beholdt han det han hadde fått av meg og jeg beholdt det jeg hadde fått av han, men vi hadde ikke gitt hverandre smykker osv av noen veldig stor verdi
Gjest avocadoen Skrevet 11. juni 2014 #11 Skrevet 11. juni 2014 Nope! Og bruker tingene fremdeles selv om det er slutt! Edit: Men det er klart at det er ikke så veldig store ting da. Mest smykker og spill i grunn..! Snakker ikke om arvestykker eller bryllupsgaver akkurat... Sant! Jeg fikk en sodastream fra eksen som jeg bruker i dag :)Føler ikke det er en så personlig gave om du forstår
dillyduzit Skrevet 11. juni 2014 #12 Skrevet 11. juni 2014 Fikk masse klær av eksen (sommer, bursdag og julegaver, dyrere merkeklær altså) de blir brukt enda. Til gjengjeld fikk han beholde alt jeg eide i leiligheten i Norge (soffa, tv, porselen etc)
Arlea Skrevet 11. juni 2014 #13 Skrevet 11. juni 2014 Jeg beholdt alt - men ting jeg har fikk fra han var stort sett sånn at han ikke hadde hatt bruk for dem uansett (en bildebok av oss to, noe klær osv). Han beholdt alt han har fått av meg også - bortsett fra en dvd-boks til en serie som bare jeg likte, men jeg hadde ikke gidda å spurt etter den hvis han ikke hadde tilbydd seg. Det eneste jeg vurderte å gi tilbake var et sølvsmykke som han muligens kunne fått igjen litt penger på (jeg hadde det på meg hver dag da vi var sammen så på en måte litt weird å fortsette å bruke det i etterkant), men jeg tror ikke det var sånn kjempedyrt + at jeg egentlig ville spare han for å drive å levere tilbake ting sånn for å understreke hvor endelig bruddet var. Ellers ville det aldri falt meg inn å spørre om å få tilbake ting som ble gitt som gaver dersom jeg hadde blitt dumpet. Én ting er innkjøp til felles nytte - men rene gaver er uaktuelt. Unntaket er selvfølgelig arvegods - det er noe som man i mine øyne alltid har på "lån" til neste generasjon uansett.
flinkeceline Skrevet 11. juni 2014 #14 Skrevet 11. juni 2014 Jeg gav tilbake et nydelig sølvstripet armbånd. Angrer litt på det nå for han var en drittsekk.
Gjest brutal_mann Skrevet 11. juni 2014 #15 Skrevet 11. juni 2014 Ja, jeg har gitt tilbake alt som har vært mulig å gi tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå