Gå til innhold

Får lite hjelp til å flytte. :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått studenthybel med eget kjøkken og bad. Jeg flytter i nå fordi jeg bor så nærmt universitet mitt at jeg ikke hadde sjans å få leilighet til høsten. Problemet er at foreldrene mine er så lite behjelpelig. Jeg har vært i leiligheten en gang med min mor fordi hun ville se den og da tok vi noen mål. Jeg kan ikke bo der enda fordi det er ikke seng eller gardiner. Jeg har ikke mye penger så keg trenger hjelp til å flytte sengen min hjemme dit og det blor nok ikke gjort på en stund.

Det er heller ingen av dem som gidder å være med på IKEA. Jeg syns drt er skuffende at jeg må gjøre alt selvm da hele familien hjalp til da storebror flyttet ut. Han fikk hjelp og foreldrene mine kjøpte ting til hans leilighet. Mine foreldre har ikke tilbudt meg nor hjelp til å bære eller med penger. Jeg har spurt om de kan hjelpe meg å flytte inn. De vet jeg har lite penger, men jeg har ikke tenkt å spørre om noen gaver. Jeg hadde håpt at jeg fikk noe også siden storebror gjorde det, men jeg vil ikke kreve noe. :(

Anonymous poster hash: 9b255...487

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke penger, så kan du få mye gratis møbler på finn. Skjønner du reagerer på at din bror får hjelp, men ikke du.

Anonymous poster hash: 57c1e...c26
  • Liker 6
Skrevet

De forskjellsbehandler dere altså? Skjønner at det er sårt :( Det ville jeg tatt opp med dem. Hva sier storebror til det da?

Sier meg enig med AB over at det finnes mye fint på finn.no. Følg ofte med, for de fineste tingene blir ofte fort borte. Masse lykke til! :hug:

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at du reagerer når de har hjulpet broren din før.

Har du venner som kan hjelpe deg? Det koster ikke så alt for mye å leie tilhenger for en dag hvor du har en venn med bil som kan stille opp :-)

Anonymous poster hash: 7802a...3cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har vært innpå finn og sett ja. Men hvis jeg dkal få ting så må jeg hente dem. Har tilgang til bil ja.

AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke penger, så kan du få mye gratis møbler på finn.

Anonymous poster hash: 57c1e...c26

Finn er et lurt sted å følge med på.

Om du, ts, bor i Bergensområdet er dette kanskje også en mulighet; http://www.bir.no/birprivat/Sider/BIRsbrukthaller.aspx

Det er en brukthall på en gjennvinningsstasjon hvor man kan hente ting helt gratis, om man finner noe brukbart.

Kanskje det også finnes slike andre steder i landet, det vet jeg ikke.

Jeg synes også det er urettferdig at din bror får hjelp og ikke du.

Har du venner som kan trå til?

Anonymous poster hash: 0977e...68f

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner du er skuffet med tanke på at din bror fikk hjelp, og ikke du. Jeg hadde nok ikke klart å holde dette inni meg. Hadde kommet til å si: "Ja, dere er vel fremdeles slitne etter at dere hjalp broren min å flytte, skjønner jeg" eller "det var vel så slitsomt å hjelpe broren min å flytte at dere tenkte 'aldri mer!' " eller noe i den duren.

Har du noen venner? Hva med å arrangere dugnad? kanskje en av dem stiller med bil, og hans/hennes bidrag blir å hente seng eller andre møbler du har funnet på finn eller ikea?

Da vi flyttet, hadde vi 20 gode venner på dugnad. men da flyttet vi inn i en stor leilighet. Det var jobb på dagen, fest (med gratis øl og mat) på kvelden. En med bil kjørte litt mellom ny og gammel bolig. Et par-tre andre skrudde sammen noen ikea-møbler. Et par andre malte litt på det ene rommet. Mange andre hjalp til med å bære. Når det var mange involverte, ble det ikke så strevsomt for noen. Utpå kvelden bestilte vi pizza til alle sammen, og hadde kjøpt mange kasser med øl. Det var kjempekoselig

Anonymous poster hash: ba399...76b
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Nei, har ikke mange venner tilgjengelig. De fleste bor i en annen by og de som bor her er sykepleierstudenter som ikke er ferdige på skolen enda.

Jeg har tilgang på en av våre biler hjemme, men det er litt kjedelig å måtte bære alt selv. Bra jeg bor i første etasje.

Gjest Solsmil
Skrevet

Med mindre det er en veldig god grunn til det, synes jeg det er dårlig gjort av foreldrene dine å ikke hjelpe. En ting er å ikke hjelpe deg med penger, men å ikke kunne hjelpe deg litt med bæring synes jeg er dårlig

AnonymBruker
Skrevet

Er foreldrene dine imot at du flytter?

Anonymous poster hash: 7802a...3cd

AnonymBruker
Skrevet

Du kunne gjort det enklere for deg og leid en møblert hybel.

Anonymous poster hash: e5e1a...ea9

• Liker 2
Gjest Jørild
Skrevet

Jeg forstår at det er sårt når man blir forskjellsbehandlet på denne måten, men det er kun du som kan ta ansvar for eget liv. Så når foreldrene dine ikke vil hjelpe må du nesten bare ta et tak selv, kjedelig eller ikke. Se på Finn etter gratis ting, sjekk kjøp og salg-grupper på facebook, bruk bilen for det den er verd. Tenk på at du vokser på dette, du blir fortere selvstendig en din bror, det er alltid er pluss.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har du spurt om flyttehjelp? Broren min har fått mye mer hjelp enn meg etter at vi er blitt voksne, rett og slett fordi han har bedt om det, mens jeg absolutt skulle klare meg selv.

Endret av Rosalie
AnonymBruker
Skrevet

har du spurt hvorfor de hjalp deg og ikke broren din?

Anonymous poster hash: 8b4b3...0e9
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

jeg mener det motsatte, ab over

Anonymous poster hash: 8b4b3...0e9
AnonymBruker
Skrevet

Men har du så mye å flytte på da?

Da jeg flytta på hybel for å studere tok jeg med en enkeltseng, en liten skrivepult og en stol. Og dett var dett. Mamma og pappa var ikke med - men vi var tre venninner da.

Kanskje foreldrene dine hjelper til når de har en bestemt dato å forholde seg til?

Anonymous poster hash: 0e2d4...aa1
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk et bord av pappa i dag som han hadde gjemt i boden. Fikk et gammelt tv bord også. Fikk låne den store bilen deres til flytte ting, Men jeg møtte bære alt selv. Har fått en kamerat til å hjelpe meg med det jeg har lastet i bilen i dag.

Min mot har sagt at hun kan hjelpe meg med å sy gardinene mine hvis jeg trenger det. Men det er ingen som har bært noe for meg. Ble lovet en vannkoker i innflyttnings presang da.

AnonymBruker
Skrevet

Spør på facebook om noen har møbler å gi bort.

Få deg en sommerjobb, og kjøp seng med levering på skeidar/kid om ingen stiller opp, da får du betale etter sommeren rentefritt

Anonymous poster hash: d23ec...a7d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...