Gå til innhold

disse skumle dyrene er en trussel

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

litt småredd for at noen ekle dyr kan ta kaninen min når den står ute.. vi er plaget av både grevling,rev og katter og alle kan de jo grave seg under og inn i buret.. hard erfopr tenkt å legge netting på gulvet slik at den ikke kan grave seg inne heller, men så tenker jeg på den stakkars kaninen da, netting på gulvet må jo være vondt å hoppe rundt på og ligge på... dog legger jeg masse høy oppå men allikevell da.. gresset blir jo også borte....men det er jo tryggere på en måte for det da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste utebur til kaniner har jo nettingbunn da. Har aldri opplevd at mine kaniner har tatt skade av det

Skrevet

Tror nok at det er større fare for at kaninen graver seg ut uten nettingbunn.

Hadde kaniner en gang i tiden og de bodde i et stort bur i hagen. Det var lagd av hønsenetting og hadde nettingbunn. Men kaninene klarte likevel å grave seg ut og stikke av. Heldigvis fant vi dem igjen!

Så du bør ha en bunn av skikkelig netting.

Gjest Anonymous
Skrevet

TIPS: grav dæ ned ca 20-30 cm i jorda, lægg dobbel nettingbunn, å fyll på plass jorda.. ta vare på torva sånn at ikke gresset bi borte.

dette funka fint førr mæ.. hadde 36 stk. ingen rømte eller vart tatt av rovdyr

Skrevet

Nettingbunn i utebur er et must! :Nikke:

Gjest Virvar
Skrevet

Leste i en bok at man kunne spikre lange spikre gjennom lange trestokker slik at spissene stakk langt gjennom. Disse skulle man grave ned i jorden rundt buret medspikrene pekende nedover. Det ville kunne hindre rovdyr i å grave seg inn.

Uansett, det bør være nettingbunn i buret ja.

Foresten bør man heller bruke minknetting/firkantnetting istedenfor hønsenetting. For denne kan kaniner gnage over og rovdyr presse seg gjennom. Minknettingen er stiv og tykkere i firkantede ruter. Selvsagt dyrere , men penere og sikrere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...