AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #1 Skrevet 11. juni 2014 Når jeg leser her inne, så virker det som om så godt som alle driver med el-testing osv. Er det bare jeg som hopper i høyet, uten å bli totalt opphengt i datoer, tester osv? Det må være fryktelig slitsomt (og turn off for mannen..) at alt dreier seg om rett tid, istedet for å ha et normalt sexliv? Jeg forstår at langtidsprøvere/de med diagnoser osv trenger kontroll, men absolutt ikke "alle". Sist jeg sjekket så blir de fleste gravide ved regelmessig sex. Er ikke dette en hyggeligere måte å gjøre det på? Lurer oppriktig, og er ikke ute etter å ta noen. Anonymous poster hash: 66ce1...f8b 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #2 Skrevet 11. juni 2014 Når jeg leser om de som skal begynne å prøve feks i august, og har handlet inn el-tester osv. Er det ikke mulig å gi naturen en sjanse først? Anonymous poster hash: 66ce1...f8b
Saraby Skrevet 11. juni 2014 #3 Skrevet 11. juni 2014 For min del handler det om å ha litt kontroll over syklusen sin og bli kjent med kroppen. Vi skulle begynne å prøve i oktober i fjor, men fikk ikke tilbake mensen før etter 3 mnd. å er først nå de siste to syklusene jeg har testet og lært masse! Ang. ha sex til "rett tid" har vi det når vi har lyst og prøver å ikke la oss styre altfor mye av testene. Men er faktisk mannen her som tar mest initiativ.ved positiv eller nesten positiv el-test. Så jeg syntes overhodet ikke det er stress eller slit og ikke syntes jeg det tar over sexlivet heller. Derimot syntes jeg det er gøy å følge med
Teriyaki Skrevet 11. juni 2014 #4 Skrevet 11. juni 2014 Jeg har uregelmessig mens, så jeg tester litt for å finne ut når EL er, men har visst ganske greie EL-tegn, så vet ikke om jeg blir å teste i neste pp. Er i pp1 nå. Skal teste etter graviditet til helga.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #5 Skrevet 11. juni 2014 Nei, tester ikke.. Jeg tror du finner en overrepresentasjon av de som tester og temper på slike internettfora og at det er derfor det virker som at "alle" gjør det. I min omgangskrets er det bare en som har brukt EL tester. Anonymous poster hash: 0e809...c00 2
Anglofil Skrevet 11. juni 2014 #6 Skrevet 11. juni 2014 Nei, tester ikke. Gir naturen en sjanse først før vi begynner med slike ting. Mvh Yvonne
malicious Skrevet 11. juni 2014 #7 Skrevet 11. juni 2014 Jeg har testet 2 sykluser for EL og er helt sikker på at jeg kjenner det igjen neste syklus. Har blitt kjent med kroppen nå
Biloba Skrevet 11. juni 2014 #8 Skrevet 11. juni 2014 Jeg gikk et halvt år før jeg kjøpte EL-tesrer, og har tempet kun 1 syklus, og det var syklusen mens vi ventet på time hos fertilitetsspesialist. Tror mange blir påvirket av media og forum som dette, og får inntrykk av at å bli gravid er så mye vanskeligere enn det er. 3
Athene Skrevet 11. juni 2014 #9 Skrevet 11. juni 2014 Det gikk et år før jeg begynte med slik. Du vil nok se at de fleste her inne er langtidsprøvere, har hatt problemer som abort eller syklusforstyrrelser, og så er det selvfølgelig noen få "vanlige" prøvere som synes det er moro med temping og testing. De som tar prøving med ro og ikke tester/temper henger ikke rundt på prøverforum og har i alle fall ikke noe å si i slike tråder. Så her er nok ditt syn på "prøvere flest" ganske forvridd da vi her på forumet ikke akkurat er representativt for gruppen prøvere. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #10 Skrevet 11. juni 2014 Det gikk et år før jeg begynte med slik. Du vil nok se at de fleste her inne er langtidsprøvere, har hatt problemer som abort eller syklusforstyrrelser, og så er det selvfølgelig noen få "vanlige" prøvere som synes det er moro med temping og testing. De som tar prøving med ro og ikke tester/temper henger ikke rundt på prøverforum og har i alle fall ikke noe å si i slike tråder. Så her er nok ditt syn på "prøvere flest" ganske forvridd da vi her på forumet ikke akkurat er representativt for gruppen prøvere. Jeg syns jeg ser like mange "vanlige" her. Dvs de som skal begynne å prøve til høsten osv. Det var derfor jeg spurte. Skjønner uansett at ikke alle er sånn, men har inntrykk av at mange driver med det. Godt å likevel lese at det ikke gjelder så mange som jeg hadde inntrykk av. Anonymous poster hash: 66ce1...f8b 1
Solsikke84 Skrevet 11. juni 2014 #11 Skrevet 11. juni 2014 Jeg tror Athene mener at mange prøvere ikke deltar i prøverforumer, og mange snikleser nok. Jeg snikleste på mange prøverforumer, barnimagen, snartmamma, her på KG osv... leste mye om EL, temping og tappetafsing som enkelte kaller det å følge med livmortappen. Jeg leste og lærte uten å sette noe i system selv før jeg innså at vi ville slite etter en abort og nesten ett år. For meg var det å skaffe meg informasjon om dette en måte å bearbeide tankene på. Nå skal vi prøve, vi skal bli gravide. Men hvordan skjer det? Når er jeg fruktbar? Etter sex en kveld hvor jeg ikke fikk sove husker jeg at jeg googlet hvor lang tid sperm bruker på å nå egget. Jeg lærte stadig mye rart. Jeg trodde sperm traff egg etter kanskje en halvtime. Eller kortere. Men denne natten fant jeg ut at det tok 4-7 timer. På et anonymt forum så er det dermed fritt spillerom for "normale" prøvere og for "hysteriske prøvere" å lære, stille spørsmål og "få ut av systemet" samtaleemner som man kanskje synes er for tidlig å mase på en partner om. Og for pinlige å stille venninner og mødre. Derfor får vi mye "intense" emner og det virker som om prøvere ikke tenker på annet enn slim, sædvennlig glidemiddel, er lutealfasen min for kort, hadde vi sex i rett tidsrom denne prøveperioden? Mens det i realiteten er ting som opptar mindre enn en % av hverdagen til disse prøverene.. men den prosenten slippes ut i friluft her inne. 2
Glad_laks Skrevet 7. juli 2014 #12 Skrevet 7. juli 2014 Jepp, tester EL for å være sikker på at vi har sex innenfor riktig periode. For å være helt sikker på at man treffer EL uten å teste må man ha sex annenhver til hver dag i hele perioden mellom menstruasjonene, -og det gidder ikke vi.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #13 Skrevet 7. juli 2014 Jepp, tester EL for å være sikker på at vi har sex innenfor riktig periode. For å være helt sikker på at man treffer EL uten å teste må man ha sex annenhver til hver dag i hele perioden mellom menstruasjonene, -og det gidder ikke vi. Der holder mer enn nok å ha sex hver andre/tredje dag Anonymous poster hash: 66ce1...f8b
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #14 Skrevet 7. juli 2014 Jepp, tester EL for å være sikker på at vi har sex innenfor riktig periode. For å være helt sikker på at man treffer EL uten å teste må man ha sex annenhver til hver dag i hele perioden mellom menstruasjonene, -og det gidder ikke vi. Hørtes ut som et flott forhold. Anonymous poster hash: f62ff...25d 6
Gjest Citronella Skrevet 7. juli 2014 #15 Skrevet 7. juli 2014 Jeg testet og tempet og prøvde alt. Ble to spontanaborter, og nå har jeg akseptert at jeg ikke kan få mine egne barn.
Gjest Citronella Skrevet 7. juli 2014 #16 Skrevet 7. juli 2014 Hørtes ut som et flott forhold. Anonymous poster hash: f62ff...25d Hva i huleste mener du med dette? Insuniere at Glad_Laks og partner ikke har et bra forhold?
Glad_laks Skrevet 7. juli 2014 #17 Skrevet 7. juli 2014 Hahaha.... Ja, det går fint an å ha et perfekt forhold uten å ga sex 7 dager i uka. Hørtes ut som et flott forhold.Anonymous poster hash: f62ff...25d
Gjest Citronella Skrevet 7. juli 2014 #18 Skrevet 7. juli 2014 Hev deg over umodne mennesker, Glad_Laks. 1
Glad_laks Skrevet 7. juli 2014 #19 Skrevet 7. juli 2014 Hva i huleste mener du med dette? Insuniere at Glad_Laks og partner ikke har et bra forhold? La nå uvitende folk kommentere idiotisk hvis de ønsker det. Greit å vite at man må ha lyst til å ha sex hver dag for å ha et bra forhold.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #20 Skrevet 7. juli 2014 Man må ikke ha sex hver dag for å ha et bra forhold, men å snakke om sex som "...og det gidder vi ikke" hørtes jo unektelig ikke veldig positivt ut. Anonymous poster hash: f62ff...25d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå