Gå til innhold

Noen som har plexiglass over kjøkkenbenken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal pusse opp kjøkkenet og vurderer å ha plexiglass på veggen over stekeplatene. Jeg vil ikke ha noe bak vasken (er det dumt?). Veggen hvor stekeplaten vil være, vil ellers være dekket av høyskap, så det er kun det ene "rommet" hvor det vil være stekeplate + noe benkeplass ved siden av hvor jeg da vil ha plexiglass.

Noen med efaringer å dele? Blir det dyrt? Har lest at det lønner seg å ha foliert glass da det fort blir stygt når støv eller insekter trenger inn (og det skjer jo selv om man fuger/skjøter (eller hva det heter) rundt, det har jeg sett mange tilfeller av.

Anonymous poster hash: 33407...c11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Selv har jeg herdet blank glassplate bak steketoppen, og angrer ikke på det.

Skikkelig fornøyd med løsningen, da jeg har tapet på veggen.

Du kan også få med frostet glass om du ikke har noe du ønsker skal være synlig bak.

Kostet 1700,- inkl. festeskruer i krom.

Anonymous poster hash: 4fc13...c68
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor kjøpte du? Har søkt litt rundt og prisene jeg fikk var helt sinnssyke - 8000 kroner for en glassplate er helt uaktuelt (oksidé).

Anonymous poster hash: 33407...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøpte hos glassmesteren. Ca. 3 ukers leveringstid.

Anonymous poster hash: 4fc13...c68
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Artistina

Jeg kjøpte også herdet glass hos glassmester.

Hvis du ønsker det kan du få glass med farge - kjempefint, og veldig lett å holde rent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plexiglass er ikke glass, men plast, og det kan endre seg når det blir utsatt for varme. Kjøp heller herdet glass :)

Endret av Grønt blad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har glassplate bak min med en farget folie bak. Jeg har ikke fikset det selv, det var sånn når jeg flyttet inn, men det er veldig praktisk. Jeg bruker den noen ganger som whiteboard for oppskrifter og ting å huske på også.

Anonymous poster hash: c224f...f5c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har også glass bak min koketopp. Kjøpt hos en glassmester. Den er like lang som koketoppen. Jeg har bare vanlige, malte gipsvegger bak. Synes det er finest.

Anonymous poster hash: 9bf25...9bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...