Gå til innhold

Dresscode: Business attire og smart casual

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

HJELP!?

Jeg skal på konferanse, helt, helt alene. Kjenner ingen. Og ser nå at det er dresscode på flere av 'aktivitetene'.

På noen av aktivitetene er dresskoden business attire, og på andre er det smart casual. Hva vil det si, for meg som er en kvinne i midten av 20-åra?

Jeg reiser om noen få dager, og har ikke råd til å handle (reiser med 1000 kroner på kortet...), og begynner å få litt panikk for at jeg ikke har riktige klær. Hva safer man med? Jeg har en del dressbukser/penbukser, fungerer det til begge kleskodene? Jeg kler ikke hvitt, så har ingen hvite skjorter, men noen litt pene t-skjorter og bluser i farger, + en skjorte i blått. Fungerer det til noe?

Anonymous poster hash: 8b857...520
Gjest Nanne70
Skrevet

Business Attire er ganske konservativt, så dressbukse/penbukse, skjorte eller bluse og en dress/draktjakke samt klassiske pumps eller andre enkle, mørke sko uten pynt på, vil passe bra. Den skjorta du nevner, er den lyseblå eller mørkeblå?

Smart casual er mer avslappet, da kan du f.eks. bytte ut dressbuksene med et par pene, klassiske jeans, en mer fargerik topp og evt. andre sko.

AnonymBruker
Skrevet

Kleskode!

Jeg ville brukt helt vanlig kontorantrekk.

Anonymous poster hash: cccee...5c9

AnonymBruker
Skrevet

Business Attire er ganske konservativt, så dressbukse/penbukse, skjorte eller bluse og en dress/draktjakke samt klassiske pumps eller andre enkle, mørke sko uten pynt på, vil passe bra. Den skjorta du nevner, er den lyseblå eller mørkeblå?

Smart casual er mer avslappet, da kan du f.eks. bytte ut dressbuksene med et par pene, klassiske jeans, en mer fargerik topp og evt. andre sko.

Takk for konkrete råd. :) Skjorta er mørkeblå, men hvis jeg slipper unna med en pen bluse gjør jeg heller det.

Anonymous poster hash: 8b857...520

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...