Gå til innhold

HØY lyd over Trondheim akkurat NÅ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere i Trondheim som hører det? Høres helt forjævlig ut. Høres ut som sånn Tsunami/Tornado varsling. Har hørt det en gang før og i høst. Det er SÅ HØYT. Jeg bor ikke langt fra Lerkendal så hører det kjempegodt. NOEN SOM VET HVA DETTE ER? :bond:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Teknisk prøve.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

KRRRIIIIIG! SKRU PÅ RADIOEN!! TYSKERENE KJEM!

Anonymous poster hash: 770e8...a7a
  • Liker 10
Skrevet

KRRRIIIIIG! SKRU PÅ RADIOEN!! TYSKERENE KJEM!

Anonymous poster hash: 770e8...a7a

:skratte:

• Liker 1
Skrevet

Teknisk prøve.

Av hva?

AnonymBruker
Skrevet

Serriøst, dette skjer to ganger hvert år og folk har enda ikke fått med seg hva det er??

Anonymous poster hash: c48a7...c79

• Liker 38
Skrevet

Åååh, så det var varsling om krig osv altså. Skummle greier :o Haha. Visste ikke vi hadde sånne varslingsanlegg en gang jeg. :fnise: Godt å vite!

Skrevet

Serriøst, dette skjer to ganger hvert år og folk har enda ikke fått med seg hva det er??

Anonymous poster hash: c48a7...c79

Bare bodd i Tr.heim siden August så har hørt det bare 1 gang. Prøvde å finne ut hva det var sist men fant det ikke noe sted. Bodde på bygda i Gudbrandsdalen før og der har vi tydeligvis ikke sånn :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som andre sier: Det er bare testing av flyalarmen. Det skjer rundt kl. 12 når det først skjer. Så om du hører den lyden i fremtiden får du kikke på klokken. Er den mellom kvart på tolv og halv ett kan du nok slappe av. Greit å undersøke at det fungerer, for å si det sånn :)

Anonymous poster hash: 508e2...485
  • Liker 3
Skrevet

Som andre sier: Det er bare testing av flyalarmen. Det skjer rundt kl. 12 når det først skjer. Så om du hører den lyden i fremtiden får du kikke på klokken. Er den mellom kvart på tolv og halv ett kan du nok slappe av. Greit å undersøke at det fungerer, for å si det sånn :)

Jepp :) Så hvis denne alarmen jomer f.eks midt på natta så er det litt mer seriøst? Heheh, godt å vite ihvertfall.

Skrevet

De skal vel være over hele landet?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare bodd i Tr.heim siden August så har hørt det bare 1 gang. Prøvde å finne ut hva det var sist men fant det ikke noe sted. Bodde på bygda i Gudbrandsdalen før og der har vi tydeligvis ikke sånn :fnise:

Da bor du virkelig på bygda =) Oppland alene har 16 anlegg. Og flere av disse plassert utenfor den tetteste bebyggelsen.

Anonymous poster hash: f7f03...fdc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Flere i Trondheim som hører det? Høres helt forjævlig ut. Høres ut som sånn Tsunami/Tornado varsling. Har hørt det en gang før og i høst. Det er SÅ HØYT. Jeg bor ikke langt fra Lerkendal så hører det kjempegodt. NOEN SOM VET HVA DETTE ER? :bond:

ØVELSE!

Anonymous poster hash: fbf8a...967

Skrevet

Åååh, så det var varsling om krig osv altså. Skummle greier :o Haha. Visste ikke vi hadde sånne varslingsanlegg en gang jeg. :fnise: Godt å vite!

Velkommen etter da! :kari:

Skrevet

Da bor du virkelig på bygda =) Oppland alene har 16 anlegg. Og flere av disse plassert utenfor den tetteste bebyggelsen.

Anonymous poster hash: f7f03...fdc

Hehe ja det kan man si :P Aldri hørt dette før ihvertfall.

AnonymBruker
Skrevet

Jepp :) Så hvis denne alarmen jomer f.eks midt på natta så er det litt mer seriøst? Heheh, godt å vite ihvertfall.

Ja, hvis det skjer midt på natten er det mer grunn til bekymring, for å si det sånn. Da får man sjekke nyhetene :)

Jeg er født og oppvokst i Oslo, så jeg reagerer ikke noe på det, men jeg kan forstå at man reagerer om man ikke har vokst opp med et slikt system i nærheten. De aller fleste er nok vokst opp med det, men det dekker naturlig nok ikke absolutt hele landet. Men nå vet du i hvert fall hva det er - når denne lyden kommer får du se på klokken. Den er høy og ubehagelig om du bor ganske nær, men det er strengt tatt bedre enn alternativet.

Skrevet

Velkommen etter da! :kari:

Jo takk du. Som sakt har jeg aldri hørt om dette før da jeg har bodd på bygda! Trenger ikke være nedlatende for det :)

• Liker 2
Skrevet

Jo takk du. Som sakt har jeg aldri hørt om dette før da jeg har bodd på bygda! Trenger ikke være nedlatende for det :)

Tror Millimani er like overasket som meg over at det finnes folk som ikke har hørt om det. Ikke meningen å være nedlatende, mer sjokkert. =)

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...