AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #1 Skrevet 11. juni 2014 Litt usikker på hva det heter sånn akkurat, men man skal ihvertfall holde seg under 20 karbohydrater hver dag, Max 25. Jeg har drevet med dette siden den 4 mai og må si jeg føler meg bedre på så mange måter. Jeg føler meg MYR mindre oppblåst, har ikle gått ned så mye ennå, men ca fra 69 til 66, men alikevell føler jeg magen er mye mindre, for første gang på lenge går jeg i stramme topper og føler meg vell. Må bare legge til at jeg er 19 år,er 1.58 høy og veier nå 66 kilo ca, etter ca en mnd med ketose. Vil gjerne ned til å veie 55 ca, og det vet jeg at jeg kan få til. Noen andre som har erfaring med dette? Er så nysgjerrig på å høre andres erfaringer.Anonymous poster hash: 24685...fdd
Leehyori Skrevet 11. juni 2014 #2 Skrevet 11. juni 2014 jeg har gått ned 12 kilo på 2 år, litt av og på lavkarbo diett
Wiggins Skrevet 11. juni 2014 #3 Skrevet 11. juni 2014 Jeg antar at du snakker om 25 gram karbohydrater, "én karbohydrat" er ingen måleenhet i seg selv. At du har gått ned 3 kg på kort tid kan stemme godt. Ved å få i deg så lite karbohydrater mister kroppen glykogenlageret, som er lageret av høyoktan energi, altså det du bruker ved intensiv aktivitet (sprint etc.). Glykogenlageret binder en del vann, så det kan godt stemme at du har fått litt flatere mage. Ulempen med å ha lite glykogenreserver er at fysisk trening føles tyngre. Man klarer ikke å kjøre utholdenhetstrening over syreterskel, av den enkle grunn at størsteparten av energien må komme fra glykogenlageret når intensiteten blir høy. Om du har gått ned noe i fettvekt på denne drøye måneden er det mest interessante. Jeg skal ikke påstå at du ikke har gått ned noe i fett, men det høres ut som du for det meste har mista glykogenlageret. Selv holder jeg vekta ved hjelp av utholdenhetstrening. Ved å trene utholdenhet ca. fire ganger i uka blir også hvileforbrenningen markant høyere. Det er da snakk om trening av en viss varighet, det holder ikke med ti minutter på tredemølle.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #4 Skrevet 11. juni 2014 Jeg antar at du snakker om 25 gram karbohydrater, "én karbohydrat" er ingen måleenhet i seg selv. At du har gått ned 3 kg på kort tid kan stemme godt. Ved å få i deg så lite karbohydrater mister kroppen glykogenlageret, som er lageret av høyoktan energi, altså det du bruker ved intensiv aktivitet (sprint etc.). Glykogenlageret binder en del vann, så det kan godt stemme at du har fått litt flatere mage. Ulempen med å ha lite glykogenreserver er at fysisk trening føles tyngre. Man klarer ikke å kjøre utholdenhetstrening over syreterskel, av den enkle grunn at størsteparten av energien må komme fra glykogenlageret når intensiteten blir høy. Om du har gått ned noe i fettvekt på denne drøye måneden er det mest interessante. Jeg skal ikke påstå at du ikke har gått ned noe i fett, men det høres ut som du for det meste har mista glykogenlageret. Selv holder jeg vekta ved hjelp av utholdenhetstrening. Ved å trene utholdenhet ca. fire ganger i uka blir også hvileforbrenningen markant høyere. Det er da snakk om trening av en viss varighet, det holder ikke med ti minutter på tredemølle. Mente selvsagt 25 gram ja Anonymous poster hash: 24685...fdd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå