Gå til innhold

hvordan fortelle han du dater at du er syk pga han

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nå i snart 2 mnd gått med magesmerter,kvalme og brekninger, vært inn og ut hos legen men har nå fått konstatert at jeg har magekatar pga psykiskstress og bekymringer.

Har i 7 mnd nå datet en flott mann, hvordan fortelle han at jeg er syk pga at jeg er pyskiskstresset og bekymret ?

Har dårlig erfaring fra tiligere forhold som har gjort at jeg stoler dårlig på menn, jeg har fortalt han om hele livshistoreien min og at jeg sliter med div ting. men har ikke vært 100 % ærlig med å fortelle han at jeg sliter med han, for når vi er i lag er alt supert men er så snart han går ut døren så blir jeg stresset og bekymret.. no som jeg kjenner tar på kroppen min.. hvordan fortelle han at jeg må jobbe med meg selv men vi må jobbe i llag for at evnt forhold skal fungere?

Andre som har utviklet magekatar pga pyskisk stress? hvordan behandling fikk du? tips?

Anonymous poster hash: b0f6c...1da
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva eksakt er årsåken til dine bekymringer og stress?

Hva ser du for deg at han skal gjøre her?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er IKKE syk på grunn av mannen du dater. Du er syk fordi du ikke har bearbeidet negative erfaringer fra fortiden din. Dette er noe du må ta tak i og jobbe med selv.

Tenk over om du vil la tidligere erfaringer ødelegge forholdet til den flotte mannen du dater nå.

Anonymous poster hash: 2468c...2df

• Liker 11
Skrevet

Herregud, du kan jo ikke si at du er syk på grunn av han du dater! Du er jo syk på grunn av tidligere (dårlige) erfaringer, og fordi du har hoppet inn i noen nytt uten å ha bearbeidet dette selv på en god måte.

Ikke skyld på daten!

Jeg mener du bør være alene om du blir dårlig av et forhold der den andre ikke gjør noe galt. Dette handler jo om DEG.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hva eksakt er årsåken til dine bekymringer og stress?

Hva ser du for deg at han skal gjøre her?

Redd for å bli forlatt for ei anna,

har bedd han om å bli flinkere til å ta insjativ og send litt mere meld ikke at jeg mener han skal send meld hele tiden men ei meld som på morgen elle natta meld osv men dette har han ikke blitt flinkere til så kjenner at det bekymrer meg , har ikke lyst til å mase på han..

AnonymBruker
Skrevet

Ordlegg deg i hvert fall ikke som du gjør i overskriften når du prater med ham.

Anonymous poster hash: 75e29...24a
  • Liker 1
Skrevet

Du er ikke syk på grunn av ham. Du er syk på grunn av at du lar dine tidligere erfaringer ødelegge for forholdet deres. Du er nødt til å jobbe med deg selv for å klare å stole på ham. Selvfølgelig, hvis han har gitt deg gode grunner til å ikke stole på ham, så er det kanskje noe han kan gjøre. Men hvis han ikke har gjort det, og det bare handler om ditt selvbilde/din sjalusi så er det du som må jobbe med det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du er IKKE syk på grunn av mannen du dater. Du er syk fordi du ikke har bearbeidet negative erfaringer fra fortiden din. Dette er noe du må ta tak i og jobbe med selv.

Tenk over om du vil la tidligere erfaringer ødelegge forholdet til den flotte mannen du dater nå.

Anonymous poster hash: 2468c...2df

Dette. Du må bearbeide det du sliter med og så kan du finne en mann. Du er ikke moden for et forhold.

Anonymous poster hash: c8e64...da6

• Liker 3
Skrevet

Redd for å bli forlatt for ei anna,

har bedd han om å bli flinkere til å ta insjativ og send litt mere meld ikke at jeg mener han skal send meld hele tiden men ei meld som på morgen elle natta meld osv men dette har han ikke blitt flinkere til så kjenner at det bekymrer meg , har ikke lyst til å mase på han..

Så du tenker at om han sender deg melding morgen og kveld så minker sjansen for å bli forlatt? Sannsynligheten er nok større for at du blir forlatt om du "kveler" ham!

Du burde heller snakke med noen andre du er fortrolig med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis en fyr jeg datet sa til meg at han var psykisk syk pga. meg (uten at jeg hadde gjort noe for å provosere dette selvsagt) så hadde jeg forlatt ham på sekundet.

Et slikt utsagn er feil på så mange nivå. At vedkommende sliter, legger det på andre, ikke tar ansvar og samtidig dater selv om hun ikke burde det (kanskje for å finne noen som kan "fikse" henne).

Anonymous poster hash: c8e64...da6
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Andre i denne tråden har summert det godt opp. Det er ikke hans feil at du er syk, og det skal du selvfølgelig ikke si til ham heller! Snakk om å legge ditt liv i andres hender, ansvarsfraskrivelse deluxe. Jobb med deg selv, og med å legge fortiden bak deg. Han kan ikke noe for hva du har opplevd tidligere i livet.

Anonymous poster hash: 9c4b1...c9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...