Gå til innhold

Kaffemerker

Anbefalte innlegg

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Hva slags kaffemerke bruker du?

Vi drikker evergood.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg teller det ikke så mye, jeg drikker kun pulverkaffe.

Men foretrekker vel Nescafé.

Gjest glaciera ulogget
Skrevet

Zoega Skånerost. Kjøper i Sverige.

Ellers er Franskbrent kaffe fra Stockfleths god.

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg drikker lite kaffe; aller helst espresso der jeg bruker half'n'half med italiensk og fransk espresso, fra kaffebutikk. Til presskanne liker jeg franskbrent kaffe, da er ikke merket fullt så nøye.

Skrevet

Drikker ikke kaffe selv noen av oss, men vi har alltid Evergood liggende fordi foreldrene mine mener det er den beste kaffen. Derfor blir alle gjester her servert den.

Skrevet

Jeg drikker ikke kaffe. Samboeren min drikker av og til Nescafé gull, den har vi stående til gjester.

Skrevet

Kun Max Havelaar(?) fra Friele. Den bruker jeg i presskanne, funker som bare det. Jeg er et sånt "rettferdig" menneske, jeg.

Den rettferdige kaffen fra Farmers smaker skikkelig ille, for den er alt for lyst brent.

Og hvis jeg en sjelden gang gidder å lage meg espresso, så er det half'n'half som Ethereal. Har en pose liggende i kjøleskapet, godt pakket inn. Utrolig hvor lenge den holder seg :)

Skrevet

Jeg drikker de fleste typer kaffe.

Vanligvis lager jeg Brasero (frysetørret), ettersom jeg er den eneste kaffedrikkeren i huset.

Men helst drikker jeg nykvernet kaffe fra en eller annen kaffebar. Gjerne Malabar.

Fransk eller italiensk espresso er også godt.

Av de merkene man finner på Rimi f.eks synes jeg at Frieles frokostkaffe er ganske god. (Evergood er oppskrytt) evt. Cafè Noir.

Coops kaffe er enda litt bedre.

Skrevet

Jeg liker Ali eller Friele best til hverdags. Skal jeg "presse" noe spesielt er Costa Rica Terzzo et alternativ...

Gjest Emera
Skrevet

Blå Coop. For det meste. Men også litt Evergood.

Gjest Madley
Skrevet

Evergood og rød Coop..Eller gul, og noen ganger blå...

Skrevet

Elsker espresso og er blitt skikkelige feinschmeckere, både mannen min og jeg. Handler stort sett bare kaffe når vi er i utlandet. Nå har vi feriert på Azorene og har handlet over ett kilo med yndlingskaffen vår, Candelas, som er portugisisk :)

Ellers er Zegafredo gode greier, mens Illy er litt oppskrytt.

Gjest tusjen
Skrevet

Jeg kjøper Evergood, synes den er kjempegod.. Jeg kjøper av og til litt kaffebønner og maler selv, er ingen ekspert på kaffebønner og vet ikke hva de heter, jeg tar de som lukter godt :sjarmor: ...

tusjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...