AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #1 Skrevet 11. juni 2014 Nå begynner jeg å bli fryktelig lei! Jeg har nok alltid hatt litt fet hud, men ikke slik som nå! For et par uker siden fikk jeg pluttselig fet hud i hele ansiktet! Ikke litt fet, men skikkelig blank og ekkel over alt. Huden er ekkel og klissete å ta på og jeg blir helt blank og "oljete" på fingrene.... Hva kan jeg gjøre?! :o Anonymous poster hash: 0c4ac...54b
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #2 Skrevet 14. juni 2014 Ingen? Anonymous poster hash: 0c4ac...54b
Sandie Skrevet 14. juni 2014 #4 Skrevet 14. juni 2014 Har du vært til hudpleier? Hvis ikke,så få en hudpleier til å vurdere hvilke produkter som passer til huden din,evt.henvise deg til hudlege. Hvis du har brukt produkter for fet hud kan det føre til at huden blir alt for fettfattig,noe som igjen kan føre til enda større produksjon av fett. 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #6 Skrevet 15. juni 2014 Å, sånt er så irriterende! For meg kommer og går den fete huden, som regel er huden min grei nok, bare litt fet men ikke mer enn at jeg takler det, men så kommer plutselig perioder med sinnsykt fet hud. Uansett hva jeg gjør blir huden få fet og oljete i løpet av noen timer at man ikke kan ta meg i ansiktet uten å få et skikkelig oljelag på fingertuppene. Æsj. Opplever forresten at huden min blir mye fetere hvis jeg er dårlig/syk i perioder. Kan dessverre ikke komme med noen veldig gode råd. Føler at produkter ikke gjør så alt for mye fra eller til, ettersom produkter som kan fungere supert i lang stund plutselig ikke fungerer like bra lenger når jeg ut av det blå får veldig fet hud. Det som derimot alltid hjelper litt er mattende primers, smører det på etter fuktighetskremen. Det hjelper også med mattende puddere, samt å ha med seg såkalte blotting papers i veska for å fjerne oljen fra huden utover dagen. Det finnes utallige versjoner av både primere, puddere og blotting papers, så les litt rundt og prøv deg frem Hvis problemet vedvarer ville jeg snakket med fastlegen din eller en hudlege. Anonymous poster hash: 8a19f...770
Berit Skrevet 15. juni 2014 #7 Skrevet 15. juni 2014 Det er faktisk mye bedre for huden å være for fet enn for tørr. Det merkes godt når du får en eldre hud. De som har hatt en fet hud da de var unge, beholder en glatt og mindre rynkete hud når de blir eldre. Personlig synes jeg det er så mye finere med de som har fet hud, i forhold til mange av de som bruker feil sminke som tørrer huden ut og gjør at man får stive tørre smilerynker. Men så klart, det er kjedelig når huden kjennes altfor fet og man føler seg blank og skinnende av fett. Jeg synes Dermologica fuktighetskrem er veldig god. Gir en naturlig glød og renhet. Jeg bruker ofte Dermologica om dagen. Noen ganger med og uten sminke. Om natten bruker jeg faktisk en fet krem (sheabutter) fordi jeg føler huden har godt av det. Dermologica tror jeg kan være god til deg, men ikke sheabutter 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #8 Skrevet 15. juni 2014 Det er faktisk mye bedre for huden å være for fet enn for tørr. Det merkes godt når du får en eldre hud. De som har hatt en fet hud da de var unge, beholder en glatt og mindre rynkete hud når de blir eldre. Personlig synes jeg det er så mye finere med de som har fet hud, i forhold til mange av de som bruker feil sminke som tørrer huden ut og gjør at man får stive tørre smilerynker. Men så klart, det er kjedelig når huden kjennes altfor fet og man føler seg blank og skinnende av fett. Jeg synes Dermologica fuktighetskrem er veldig god. Gir en naturlig glød og renhet. Jeg bruker ofte Dermologica om dagen. Noen ganger med og uten sminke. Om natten bruker jeg faktisk en fet krem (sheabutter) fordi jeg føler huden har godt av det. Dermologica tror jeg kan være god til deg, men ikke sheabutter Jeg har også hørt det, og det er jo et lite plaster på såret. Men jeg personlig vil mye heller slite med tørr hud enn fet hud. Tørr hud er jo lettere å behandle med gode, rike fuktighetskremer og fuktighetsmasker. Superfet hud er håpløst, ingenting biter på, og jeg føler meg jo direkte ekkel. Har vært såpass at folk har kommentert det, liksom. Anonymous poster hash: 8a19f...770
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #9 Skrevet 15. juni 2014 Men jeg personlig vil mye heller slite med tørr hud enn fet hud. Tørr hud er jo lettere å behandle med gode, rike fuktighetskremer og fuktighetsmasker. Heller at folk kommenterer at du har fet hud enn tørr hud. "Lettere å behandle" ja ja. Nei. Mange kan få tørr hud av diverse sterke kremer, og kanskje huden blir sensitiv i tillegg. Da kommer du til å slite med kløe. Ikke noe er verre enn å se ut som et lappeteppe av røde flekker i ansiktet pga kløe. Fet hud blir gjerne fetere hvis man bruker feil type ansiktskremer og/eller renseprodukter. Det beste er faktisk å ikke bruke noe i det hele tatt og la huden reparere seg selv. Anonymous poster hash: 3d036...d20 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #10 Skrevet 15. juni 2014 Heller at folk kommenterer at du har fet hud enn tørr hud. "Lettere å behandle" ja ja. Nei. Mange kan få tørr hud av diverse sterke kremer, og kanskje huden blir sensitiv i tillegg. Da kommer du til å slite med kløe. Ikke noe er verre enn å se ut som et lappeteppe av røde flekker i ansiktet pga kløe. Fet hud blir gjerne fetere hvis man bruker feil type ansiktskremer og/eller renseprodukter. Det beste er faktisk å ikke bruke noe i det hele tatt og la huden reparere seg selv.Anonymous poster hash: 3d036...d20 Skjønner at tørr hud også kommer i ekstreme utgaver altså, for all del. Men når jeg har hatt fet hud har den også prikket og klødd til tider, og den har gjerne kommet sammen med mange store og vonde kviser. Har alltid kun brukt skikkelig gode produkter på huden, det har likevel ikke hjulpet i dårlige hudperioder. Å ikke bruke noe har heller ikke sett ut til å hjelpe. Blir vel kanskje sånn at en som har hatt grusomt tørr hud ser for seg at fet hud er bedre, mens en som har slitt med grusomt fet hud tenker omvendt. Anonymous poster hash: 8a19f...770
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #11 Skrevet 17. juni 2014 Tusen takk for hjelpsomme svar dere! Skal lese meg opp litt på produktene dere nevner Takk! Stiller et spørsmål til i samme slengen... Jeg har noen arr etter kviser... De er ikke så veldig "fordypninger", mest røde "flate" merker... Noen som vet om hva man kan gjøre for å bli kvitt de røde merkene uten å irritere huden så den blir enda fetere? Anonymous poster hash: 0c4ac...54b
Professor Orm Skrevet 17. juni 2014 #12 Skrevet 17. juni 2014 Tusen takk for hjelpsomme svar dere! Skal lese meg opp litt på produktene dere nevner Takk! Stiller et spørsmål til i samme slengen... Jeg har noen arr etter kviser... De er ikke så veldig "fordypninger", mest røde "flate" merker... Noen som vet om hva man kan gjøre for å bli kvitt de røde merkene uten å irritere huden så den blir enda fetere? Anonymous poster hash: 0c4ac...54b Hvilke produkter bruker du? De røde merkene vil gå bort av seg selv, du må bare smøre deg med tålmodighet og la dem være i fred. Det kjipe er bare at det tar lang tid. Det sies at det hjelper med peeling, men jeg synes det lureste for deg er å ta deg av problemet med fet hud. Enkelte peelinger kan irritere og gjøre vondt verre.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #13 Skrevet 17. juni 2014 Tusen takk for hjelpsomme svar dere! Skal lese meg opp litt på produktene dere nevner Takk! Stiller et spørsmål til i samme slengen... Jeg har noen arr etter kviser... De er ikke så veldig "fordypninger", mest røde "flate" merker... Noen som vet om hva man kan gjøre for å bli kvitt de røde merkene uten å irritere huden så den blir enda fetere? Anonymous poster hash: 0c4ac...54b Jeg lurer også på hvilke produkter du bruker? Smører du deg med hudkrem? Hvilken, og hvor ofte? Ang røde merker så forsvinner de med tiden.. Verre med kraterarr. Du kan ihvertfall trøste deg selv med at du kommer til å få senere rynker enn dine gjevnaldrende, det er mitt lys i mørket. Er 29 år nå og har ikke en eneste tendenes til rynker (har alltid hatt fet hud, brukt mye medisiner, tetralysal, roaccutane osv), mens jeg kan se begynnelse på rynker hos enkelte venninner. Spesielt en venninne v meg som har eksem og vanvittig tørr hud har allerede to rynkestriper i panna. Anonymous poster hash: d8384...e73
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #14 Skrevet 17. juni 2014 Jeg lurer også på hvilke produkter du bruker? Smører du deg med hudkrem? Hvilken, og hvor ofte? Ang røde merker så forsvinner de med tiden.. Verre med kraterarr. Du kan ihvertfall trøste deg selv med at du kommer til å få senere rynker enn dine gjevnaldrende, det er mitt lys i mørket. Er 29 år nå og har ikke en eneste tendenes til rynker (har alltid hatt fet hud, brukt mye medisiner, tetralysal, roaccutane osv), mens jeg kan se begynnelse på rynker hos enkelte venninner. Spesielt en venninne v meg som har eksem og vanvittig tørr hud har allerede to rynkestriper i panna. Anonymous poster hash: d8384...e73 Jeg bruker en mild rens, toner og fuktighetskrem fra Vishy. Morgen og kveld... Og litt fuktighetskrem etter jeg har dusjet for da føler jeg at huden min blir veldig stram uten Ts Anonymous poster hash: 0c4ac...54b
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #15 Skrevet 17. juni 2014 Jeg bruker en mild rens, toner og fuktighetskrem fra Vishy. Morgen og kveld... Og litt fuktighetskrem etter jeg har dusjet for da føler jeg at huden min blir veldig stram uten Ts Anonymous poster hash: 0c4ac...54b Og det er for fet hud? Har du vurdert å bytte? Personlig er jeg ikke noe fan av Vichy. Jeg anbefaler md formultations skrubb (bruk en til to dager i uken), ansiktsvasken til md formulations og denne hudkremen. md formulations kan du kjøpe på www.midwestskincare.com eller i ebaybutikken til midwest skincare. Husk at huden trenger fuktighet selv om den er fet. Ellers overproduserer den bare talg. Fuktighet, men ikke fett. Og det kommer også an på hva du bruker av sminke. Anonymous poster hash: d8384...e73
Professor Orm Skrevet 17. juni 2014 #16 Skrevet 17. juni 2014 For all del, unngå produkter som inneholder mye aromatiske planteessenser, feks Decléor. Du må ikke irritere huden din, det vil gjøre vondt verre. I dag har jeg bare brukt fuktspray fra md formulations, det holder ofte for folk med veldig fet hud.
2shy Skrevet 17. juni 2014 #17 Skrevet 17. juni 2014 Og det er for fet hud? Har du vurdert å bytte? Personlig er jeg ikke noe fan av Vichy. Jeg anbefaler md formultations skrubb (bruk en til to dager i uken), ansiktsvasken til md formulations og denne hudkremen. md formulations kan du kjøpe på www.midwestskincare.com eller i ebaybutikken til midwest skincare. Husk at huden trenger fuktighet selv om den er fet. Ellers overproduserer den bare talg. Fuktighet, men ikke fett. Og det kommer også an på hva du bruker av sminke.Anonymous poster hash: d8384...e73 MD går ut av produksjon nå i sommer. Har heller ingen god erfaring med Vichy. Ved problemhud ville jeg oppsøkt en hudpleier for veilledning om hva slags produkter du trenger
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #18 Skrevet 17. juni 2014 Prøv å smør sæd i ansiktet ditt. Anonymous poster hash: f87d8...4b9
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #19 Skrevet 17. juni 2014 Nei det blir kun trukket fra det europeiske markedet. Du kan fremdeles kjøpe fra USA og altså midwest skincare. MD går ut av produksjon nå i sommer. Har heller ingen god erfaring med Vichy. Ved problemhud ville jeg oppsøkt en hudpleier for veilledning om hva slags produkter du trenger Anonymous poster hash: d8384...e73
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #20 Skrevet 17. juni 2014 Det KAN være et symptom på HIV... Huden prøver å bli kvitt viruset ved å prøve å skylle ut alt av avfallsstoffer i huden, slik at man får ekstremt fet hud. En slags forsvarsmekanisme. Det trenger selvfølgelig ikke å være det, men det hadde sikkert vært lurt å sjekke opp! Lykke til! Anonymous poster hash: b1efa...4e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå