AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #1 Skrevet 11. juni 2014 Du som er på Facebook: Hvor mye kontakt hadde du hatt med mennesker på vennelista dersom du slettet Facebook? Jeg slettet nylig Facebook, eller dvs jeg deaktiverte kontoen siden jeg ikke skjønner hvordan man sletter Facebook. Men jeg er ikke der inne lenger i allefall. Og forventer egentlig å miste all kontakten med folk jeg hadde på vennelista, ikke at det gjør noe, men hadde du opplevd det samme, eller har du kun venner på vennelista som har tlfnummeret ditt, og som du er omgangsvenn medAnonymous poster hash: cbd5b...9ba
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #2 Skrevet 11. juni 2014 Hadde mistet kontakten med 80/90 % av alle der inne. Hadde jeg bare hatt folk jeg snakket ofte med i RL på Facebook, hadde jeg sikkert endt opp med 10 venner der inne Anonymous poster hash: 3fd9f...051
Lettpåtå Skrevet 11. juni 2014 #3 Skrevet 11. juni 2014 Tror Mark zuckerberg ville ha blitt sur om du sletta Facebook For å være seriøs: Du skriver at du forventer å miste kontakten med dem nå som du sletter Facebookkontoen din. Hvor godt forhold har du til disse menneskene fra før? 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #4 Skrevet 11. juni 2014 Like mye som nå. De jeg liker snakker jeg med uansett, resten gir jeg faen i. Anonymous poster hash: eb1de...944
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #5 Skrevet 11. juni 2014 Tror Mark zuckerberg ville ha blitt sur om du sletta Facebook For å være seriøs: Du skriver at du forventer å miste kontakten med dem nå som du sletter Facebookkontoen din. Hvor godt forhold har du til disse menneskene fra før? He he, FacebookKONTOEN da Mange av dem har jeg et overfladisk forhold til, dvs jeg kan nikke og hilse når vi går forbi hverandre i byen. Enkelte (få) kan jeg slå av en overfladisk prat med og prate om gamledager (tidligere venner og klassekamerater). Men vi har vokst ifra hverandre. Det blir for dumt å late som vi ønsker å ha noe med hverandre å gjøre, utenom å snoke på profilene til hverandre... Er vel en ti-femten stk på vennelista som er "familie", de forventer jeg også å miste kontakten med, flesteparten av dem. De har ikke vist noen tegn på interesse eller et ønske om å beholde kontakten. Så utover det å deaktivere FacebookKONTOEN min, kommer jeg heller ikke til å møte opp i bursdagsfeiringer og gavetigging.Anonymous poster hash: cbd5b...9ba
Gjest Alohaa Skrevet 11. juni 2014 #6 Skrevet 11. juni 2014 De jeg snakker med irl hadde jeg hatt kontakt med uansett, den andre % jeg har på facebook snakker jeg ikke så mye med uansett
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #7 Skrevet 11. juni 2014 Jeg slettet min for en stund siden, og har mistet endel kontakt. Men de beste vennene har jeg masse kontakt med. Savner litt av den sporadiske kontakten, men heller det enn å være avhengig av ett sosialt nettsted.Anonymous poster hash: 39096...e2d
Druid Skrevet 11. juni 2014 #8 Skrevet 11. juni 2014 (endret) Du som er på Facebook: Hvor mye kontakt hadde du hatt med mennesker på vennelista dersom du slettet Facebook? Jeg slettet nylig Facebook, eller dvs jeg deaktiverte kontoen siden jeg ikke skjønner hvordan man sletter Facebook. Men jeg er ikke der inne lenger i allefall. Og forventer egentlig å miste all kontakten med folk jeg hadde på vennelista, ikke at det gjør noe, men hadde du opplevd det samme, eller har du kun venner på vennelista som har tlfnummeret ditt, og som du er omgangsvenn medAnonymous poster hash: cbd5b...9ba 90%. Ulempen med å ha isolert meg i bushen. Hadde nok fortsatt hatt noe RL kontakt, men betraktelig mindre siden sperren med å ta kontakt ville vært større. I dag kan jeg oppleve at venner jeg kjenner er på samme område som meg, selv om ingen er hjemme. Og det er enklere for meg å vurdere om jeg skal forstyrre dem når jeg er i deres område, når jeg vet hva de driver med. I forige uke var en kompis hjemme for å male, og jeg kunne ta med meg en 6-pack og gi han en hånd ett par timer fordi jeg visste at det var det det gikk i. Normalt sett hadde jeg blitt sittende på hotellet med jobb. Også elsker jeg at jeg kan holde folk oppdatert, så jeg slipper å ha unødvendige kontakt med dem.... som svigermor :-) Endret 11. juni 2014 av Druid
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #9 Skrevet 11. juni 2014 90%. Ulempen med å ha isolert meg i bushen. Hadde nok fortsatt hatt noe RL kontakt, men betraktelig mindre siden sperren med å ta kontakt ville vært større. I dag kan jeg oppleve at venner jeg kjenner er på samme område som meg, selv om ingen er hjemme. Og det er enklere for meg å vurdere om jeg skal forstyrre dem når jeg er i deres område, når jeg vet hva de driver med. I forige uke var en kompis hjemme for å male, og jeg kunne ta med meg en 6-pack og gi han en hånd ett par timer fordi jeg visste at det var det det gikk i. Normalt sett hadde jeg blitt sittende på hotellet med jobb. Også elsker jeg at jeg kan holde folk oppdatert, så jeg slipper å ha unødvendige kontakt med dem.... som svigermor :-) Ja, det er jo klart, men du kan vel også sende en sms? Kom på noe nytt: jeg har funnet ut så mye "dritt" om folk via Facebook, og jeg fant ut at det er bedre å slette hele greia enn å vite alt sånt om folk. Ja, jeg velger å heller leve i uvitenhet. Så kan jeg slutte å irritere meg over falske mennesker, siden jeg ikke vet hva de holder på med i sosiale medier. Anonymous poster hash: cbd5b...9ba
goldenstove Skrevet 12. juni 2014 #10 Skrevet 12. juni 2014 Hadde hatt like mye kontakt. Bruker egentlig bare facebook til å sjekke hva månedens forelskelse driver med, legge ut linker til venners bedrifter, la min dramatiske roomie sjekke hva de som har blokka henne driver med, snakke med de som glemmer at de må sende sms hvis de skal få svar før en uke er gått og å sjekke arrangement jeg er invitert til. Jeg lever livet slik at de som er i livet mitt til vanlig sender meg melding. De jeg har sporadisk kontakt med møter jeg heller over en øl, evt en øl over Skype for de som er langt unna. Liker ansiktsuttrykk, ikke emoticons.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå