Gå til innhold

Skattepenger ??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Ethereal

Hadde heller ikke fått mine sist jeg sjekket (i går kveld). Det er nok kommunen som somler, kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk brev om at det skulle sjekkes nærmere - får de ikke før i oktober... :o :o :evil:

...vi er vel noen av den promillen de dobbelt-sjekker årlig... :evil: :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får baksmell på ca. 8000 så jeg har ikke akkurat bråhast med å få likningsoppgjøret :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama
skatten kommer innen slutten av måneden har jeg hørt....

Kommunene fikk det på fredag, og avhengig av farta på dem, og bankene, så får vi pengene. Jeg, og min samboer, og mange andre, fikk dem på freag. Mange får dem i dag, og noen i morgen, men de aller fleste skal innen i morgen ha fått dem (bortsett fra dem som ikke får dem før til høsten da)

Definitivt i løpet av måneden, men altså egentlig i løpet av denne uka, ja begynnelsen av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Stemmer ikke helt det Malama. Selve skatteoppgjøret kom i alle fall til min bokommune for en uke siden. Skattepengene står på en konto som Staten "eier", men som skatteoppkreverne i de forskjellige kommunene disponerer og betaler ut fra. Utbetalingen blir sendt på en datafil til banken som betaler ut. I min bokommune ble pengene utbetalt til de som ikke hadde trekk eller lignende allerede 17. juni, mens de som skulle motregnes eller hadde trekk fikk pengene 18. juni. I min skattekommune er praksisen annerledes, der sender de først ut papirer som viser hva du får til gode, så betales pengene ut noen dager etterpå. Og de har fortsatt ikke betalt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Malama

Javel, det jeg beskrev der er bare det jeg leste i avisa skulle skje, nemlig at pengene ble overført fra staten til kommuneutdelerene på fredag (men det kan umulig stemme helt siden mange sier de fikk dem torsdag, men det var det det sto) og at det avhengig av bankene og kommunene ville bli utbetalt til oss fredag, eller "over helgen".

Vi, og mange med oss, fikk dem i alle fall på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...