Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min har nå mistet den tredje jobben på tre måneder, og jeg holder på å bli gal. Han jobber en uke eller to, så får tydeligvis teamet han er på sparken/alle slutter osv sånn at han også må gå siden det ikke er lønnsomt å ha han der alene. Jeg tror såklart på han, men jeg blir så utmattet at jeg jobber og sliter og han ikke engang holder på en enkel telefonsalgjobb. Dette er bare tankene mine. Jeg sier ikke dette til han, men prøver å være så støttende jeg kan. Har til og med ordnet med fire intervjuer på bra jobber før han begynte å jobbe igjen nå sist.

Er det virkelig vanlig at salgsjobber er SÅ ustabile? Husker jeg jobbet med telefonsalg for noen år siden, og der fikk man prøve seg 4 mnd før man mistet jobben.

Det er så dumt at han mister jobben nå rett før sommerferien, for vi må egentlig begge to jobbe masse for å få råd til husleie i ferien. Nå ligger alt ansvar på meg frem til han får en jobb igjen.

Kjenner jeg er oppgitt og sliten. Lei av å slite meg ut på jobb for at vi skal ha råd til å betale for hus og hjem. Jeg har vært så stolt av han som ordnet seg denne jobben og ble ordentlig lei meg da jeg fikk vite at han mistet den etter under to uker.

Har noen erfaringer, tips, råd, trøst eller lignende til meg? Noe jeg kan si til min kjære for å trøste og motivere han?

Anonymous poster hash: 28d9c...bcc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke ta en telefon til jobbene han har hatt og nøste opp litt i hva som har skjedd? Jeg kjenner jeg er veldig skeptisk til slike gåpådagenslutterijobben...

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at han faktisk har vært i jobb, og ikke bare er noe han sier? Virker jo VELDIG merkelig å skulle miste tre jobber på så kort tid.

Kanskje han later som om at han er i arbeid for å slippe mas hjemme vedrørende arbeid?

Anonymous poster hash: 6d9b0...3ed
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke ta en telefon til jobbene han har hatt og nøste opp litt i hva som har skjedd? Jeg kjenner jeg er veldig skeptisk til slike gåpådagenslutterijobben...

Jeg synes det er så dumt også. Jeg vil ikke gå bak ryggen hans og leke detektiv. Jeg stoler på han og vil vise at jeg har tillit til han. Men ja, sier meg enig i at det er merkelig at han bare skal gå på dagen. I dette tilfellet så skulle han få beskjed på fredag om de kom til å fortsette med hans team. Men frem til det trengte han ikke komme på jobb.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er så dumt også. Jeg vil ikke gå bak ryggen hans og leke detektiv. Jeg stoler på han og vil vise at jeg har tillit til han. Men ja, sier meg enig i at det er merkelig at han bare skal gå på dagen. I dette tilfellet så skulle han få beskjed på fredag om de kom til å fortsette med hans team. Men frem til det trengte han ikke komme på jobb.

Den arbeidsplassen virker særdeles useriøs om dette er tilfelle. Har han signert noen jobbkontrakt?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at han faktisk har vært i jobb, og ikke bare er noe han sier? Virker jo VELDIG merkelig å skulle miste tre jobber på så kort tid.

Kanskje han later som om at han er i arbeid for å slippe mas hjemme vedrørende arbeid?

Anonymous poster hash: 6d9b0...3ed

Jeg vet han har vært på jobb. Jeg jobber mye kveld og han mye dag. Så jeg er hjemme når han er på jobb. Tidene han kommer hjem stemmer også med toget. Uten at jeg har sittet med stoppeklokke altså, tar bare tog hver dag selv så man blir kjent med tidene.

Jeg synes også det er ordentlig merkelig. Men jeg vet også at det er vanskelige tider for telefonselgere på vår/sommer.

AnonymBruker
Skrevet

Nei de sparker ikke et helt team tre ganger på rad. Det å avskjedige folk er vanskelig og i hvert fall flere. Han lyver.

Anonymous poster hash: faa8b...732
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Den arbeidsplassen virker særdeles useriøs om dette er tilfelle. Har han signert noen jobbkontrakt?

Ja, han har sitt eksemplar av kontrakten her hjemme. Tenkte jeg skulle ta en rask titt på den om det står noe. Dersom det er oppsigelsestid, har han da krav på noe kompensasjon i tiden han er uten jobb? Pleier jo å være minst 14 dager gjensidig. Så han burde vel bli betalt de to ukene? (Dersom det står i kontrakten at det er oppsigelsestid altså).

AnonymBruker
Skrevet

Nei de sparker ikke et helt team tre ganger på rad. Det å avskjedige folk er vanskelig og i hvert fall flere. Han lyver.

Anonymous poster hash: faa8b...732

Jeg synes bare det er veldig merkelig om han skulle lyve. Ikke at han lyver, for det har han hatt en tendens til å gjøre mye av gjennom tidene. Men at han skal lyve om å miste jobben på den måten. Han har i kveld sett etter jobber på Mail, snakket med en headhunter og også kontaktet en venn som driver med samme type salg. Om han bare hadde sluttet eller noe hadde skjedd så ville han vel ikke søkt etter akkurat det samme?

Skrevet

Ja, han har sitt eksemplar av kontrakten her hjemme. Tenkte jeg skulle ta en rask titt på den om det står noe. Dersom det er oppsigelsestid, har han da krav på noe kompensasjon i tiden han er uten jobb? Pleier jo å være minst 14 dager gjensidig. Så han burde vel bli betalt de to ukene? (Dersom det står i kontrakten at det er oppsigelsestid altså).

Jeg vil nå tro at det er en viss oppsigelsestid i enhver gyldige kontrakter. Hva med lønnen hans?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil nå tro at det er en viss oppsigelsestid i enhver gyldige kontrakter. Hva med lønnen hans?

Timelønn + provisjon? Hvordan det? Han får utbetalt dette, men er jo ikke så alt for mye på bare to uker.

Skrevet

Timelønn + provisjon? Hvordan det? Han får utbetalt dette, men er jo ikke så alt for mye på bare to uker.

Så han har vært på jobb de antall timer og dager han skal, før han plutselig kommer og sier han har fått sparken...?

Gjest Blomsterert
Skrevet

Jeg synes bare det er veldig merkelig om han skulle lyve. Ikke at han lyver, for det har han hatt en tendens til å gjøre mye av gjennom tidene. Men at han skal lyve om å miste jobben på den måten. Han har i kveld sett etter jobber på Mail, snakket med en headhunter og også kontaktet en venn som driver med samme type salg. Om han bare hadde sluttet eller noe hadde skjedd så ville han vel ikke søkt etter akkurat det samme?

Kanskje han skulle søkt på annen type jobber??

Syns det ville vært veldig logisk med erfaringen han har!

Skrevet

Jeg ville faktisk bedt om å få se lønnsslippen hans.

Både for å se om han har fått det han har krav på, og om han faktisk har jobbet de timene han sier han har.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Så han har vært på jobb de antall timer og dager han skal, før han plutselig kommer og sier han har fått sparken...?

Han har møtt opp til alt han skal ja. Opplagt, pent kledd, i tide osv. Han har ikke direkte sagt han hadde fått sparken.

Det er et nytt firma hvor det ble ansatt et helt team. Alle bortsett fra kjæresten min og en til hadde sagt opp denne uken og dratt (ifølge han), så i dag kom de bare to på jobb. Derfor sa sjefen at han skulle forsøke å få tak i flere ansatte og at de ikke trengte å komme på jobb før han eventuelt fikk tak i noen. Han sa han skulle ringe fredag.

Det at det ikke er vits i å jobbe med så få på jobb kan jeg tro på. Jeg jobbet som sagt selv med salg, og da ble vi sendt hjem tidligere dersom mange var syke osv. Det var fordi jo færre som ringte jo sjeldnere kom samtalene. Det var automatisk oppringing på callsententeret vårt. Der han jobbet og der jeg jobbet er underlagt samme større firma, så vil tro de har samme ringesystem.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han skulle søkt på annen type jobber??

Syns det ville vært veldig logisk med erfaringen han har!

Det er ikke så lett uten noe utdanning overhodet dessverre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville faktisk bedt om å få se lønnsslippen hans.

Både for å se om han har fått det han har krav på, og om han faktisk har jobbet de timene han sier han har.

Vi har felles økonomi, så pengene kommer inn på konto og de stemmer med hvor mye han har jobbet.

Han har jobbet mye for å beholde den, og jeg tror på han. Han synes ikke det er noe gøy å være arbeidsløs og fattig.

AnonymBruker
Skrevet

Telefonsalgtype jobber er ustabile, ja, men dette hørtes voldsomt ut.

Jeg arbeidet med telefonsalg selv en kort periode, og der var det en måneds prøvetid. Var man helt håpløs og ikke klarte å selge et kvekk på denne perioden, så fikk man ikke fortsette. Men om man kom seg gjennom prøvetiden, så var det nokså uproblematisk å fortsette så lenge man bare gjorde en god innsats. Ingen krav om å være toppselger, men man måtte PRØVE for å klare å selge noe. For øvrig gjensidig normalt oppsigelsestid så snart man hadde bestått prøveperioden og fått fast ansettelse.

Enten er han svært uheldig, eller så egner han seg dårlig til denne type arbeid. Kan han ikke søke på noe helt annet nå? For øvrig må han jo ta kontakt med NAV og melde seg arbeidsledig, noe støtte har han garantert krav på.

Hvis han ellers en en frisk og oppegående voksen mann kan han sikkert påta seg småjobber i sommer for å få littegrann inntekt? Se f.eks. http://www.finn.no/smajobber/?o=ikon

Anonymous poster hash: 945cb...8bc
Skrevet

Han har møtt opp til alt han skal ja. Opplagt, pent kledd, i tide osv. Han har ikke direkte sagt han hadde fått sparken.

Det er et nytt firma hvor det ble ansatt et helt team. Alle bortsett fra kjæresten min og en til hadde sagt opp denne uken og dratt (ifølge han), så i dag kom de bare to på jobb. Derfor sa sjefen at han skulle forsøke å få tak i flere ansatte og at de ikke trengte å komme på jobb før han eventuelt fikk tak i noen. Han sa han skulle ringe fredag.

Det at det ikke er vits i å jobbe med så få på jobb kan jeg tro på. Jeg jobbet som sagt selv med salg, og da ble vi sendt hjem tidligere dersom mange var syke osv. Det var fordi jo færre som ringte jo sjeldnere kom samtalene. Det var automatisk oppringing på callsententeret vårt. Der han jobbet og der jeg jobbet er underlagt samme større firma, så vil tro de har samme ringesystem.

Du kjenner han jo, så hva tror du selv det er som foregår? Men jeg skjønner det er en kjedelig situasjon, spesielt når dere trenger pengene for å betale utgiftene. Kunne han registrert seg hos nav som arbeidssøker hvis det er sant at jobben har sagt han opp?

Skrevet

Hva var grunnen de to forrige gangene han mistet jobben da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...