AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #1 Skrevet 10. juni 2014 Hva er greia med Linkedin? Har fått en forespørsel på mail fra en kjenning om å registrere meg der, har ikke så mye kontakt med han så gidder ikke spørre han Anonymous poster hash: c2ab4...7f0
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #2 Skrevet 12. juni 2014 Jeg lurer på det samme. Er det vits i å være der bortsett fra at man viser hvor mange man kjenner? Følger denne tråden.Anonymous poster hash: 94178...0ac
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #3 Skrevet 12. juni 2014 Jeg lurer på det samme. Er det vits i å være der bortsett fra at man viser hvor mange man kjenner? Følger denne tråden.Anonymous poster hash: 94178...0ac Mange bruker sine Linkedinkontakter når de ønsker å spre en forespørsel f.eks om noen har eller kjenner noen som har en ledig jobb til dem f.eks. Anonymous poster hash: badb4...61a
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #4 Skrevet 12. juni 2014 Hva er greia med Linkedin? Har fått en forespørsel på mail fra en kjenning om å registrere meg der, har ikke så mye kontakt med han så gidder ikke spørre han Anonymous poster hash: c2ab4...7f0 http://no.wikipedia.org/wiki/LinkedIn " LinkedIn er et sosialt nettverk som brukes hovedsakelig i forretningsøyemed. Det ble grunnlagt i desember 2002 og lansert i mai 2003.[2] Tjenesten har 200 millioner registrerte brukere (januar 2013) fra over 200 land og territorier.[3] Samfunnet brukes til å samle profesjonelle kontakter og forretningsforbindelser. Det kan benyttes av brukere til å finne jobber, ansette og til å bli oppdaget. Profesjonelle rekrutterere representerer en større del av de betalende kundene, mens hoveddelen av brukerne er ikke-betalende. I Norge var det ca. 100 000 brukere per februar 2008.[4]" Anonymous poster hash: badb4...61a
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #5 Skrevet 12. juni 2014 " Funksjonalitet LinkedIn lar brukere opprette profiler bestående av omtrentlig den informasjonen det er vanlig å inkludere i en CV, slik som utdannelse, jobberfaring, nåværende jobb og organisasjonsmedlemskap, samt bilde og status. Brukerne kan invitere hverandre til å bli kontakter og må da oppgi hvor de kjenner hverandre fra. På bakgrunn av dette dannes nettverk hvor en bruker er i nettverket til kontakter tre ledd unna. Altså bruker → brukerens venner → brukerens venners venner → brukerens venners venners venner. Innenfor nettverket kan man be om introduksjoner, for dem utenfor nettverket ditt kan du kjøpe introduksjon. Når du oppretter en bruker linkes du til organisasjoner du oppgir i CV-en din, disse organisasjonene har også profiler som kan redigeres og utforskes. Linkedin har også funksjonalitet for jobbutlysning og spørsmål og svar, i tillegg kan brukere anbefale hverandre. Det er rapportert at LinkedIn benyttes av firmaer som rekrutteringskanal.[7][8][9] Linkedin tilbyr brukerne mulighet for å oppgradere kontoen for ytterligere funksjonalitet, de tre oppgraderte kontotypene er Business, Business Plus og Pro. LinkedIn følger EU-regler rundt sikkerhet og personvern. Tjenesten blir ofte sett på som det profesjonelle svaret på Facebook.[10] Siden finnes kun på engelsk." Anonymous poster hash: badb4...61a
Tøytigern Skrevet 12. juni 2014 #6 Skrevet 12. juni 2014 Linkedin er en telefonkatalog med navn og bilder på dem du har vært i kontakt med i forbindelse med møtevriksomhet på jobb. I tillegg så brukes den til å fiske fram nye businesspartnere og jobbmuligheter. Kun jobbrelatert. Ingenting annet. Det er ikke et "sosialt medie" og kan ikke sammenlignes med Facebook, selv om de som har utviklet siten vil det skal oppfattes sånn. Det gir en oversikt og et jobbrelatert nettverk over kunder, kontakter og samarbeidspartnere. 1
Tøytigern Skrevet 12. juni 2014 #7 Skrevet 12. juni 2014 (endret) Der opptrer du som profesjonell, og er aldri privat eller personlig. (Hvis du ikke vil ødelegge for deg selv.) Med andre ord ikke et sosialt nettverk men et yrkesfasade-nettverk. (Eller "gule sider" og "1881" som inneholder all yrkesrelatert info om deg.) Endret 12. juni 2014 av Tøytigern 1
Tøytigern Skrevet 12. juni 2014 #8 Skrevet 12. juni 2014 Jeg lurer på det samme. Er det vits i å være der bortsett fra at man viser hvor mange man kjenner? Følger denne tråden.Anonymous poster hash: 94178...0ac Det er absolutt vits i å være der hvis jobben din består i å snakke høflig med japanske forretningsforbindelser og gi et godt bilde av bedriften din...
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #9 Skrevet 12. juni 2014 For oss andre..innen andre sektorer som kultur eller pedagogikske yrker?Anonymous poster hash: 94178...0ac
Timza Skrevet 12. juni 2014 #10 Skrevet 12. juni 2014 Kjenner flere som har blitt headhuntet ved å ha en god profil på Linkedin. Han ene har nå en lønn på 7 sifre, så det kan være lønnsomt å bare ha en profil der. Dvs hvis den er oppdatert og du har en imponerende CV.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #11 Skrevet 12. juni 2014 Ikke bare for økonomiyrker/finans og privat næringsliv ?Anonymous poster hash: 94178...0ac
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #12 Skrevet 12. juni 2014 Jeg er sosionom så neppe noe for meg da? Takk for svar! TSAnonymous poster hash: c2ab4...7f0
Cata Skrevet 12. juni 2014 #13 Skrevet 12. juni 2014 For min del er det nyttig for å holde oversikt over mine kontakter. Folk bytter gjerne jobb innimellom og da er sjansen liten for at mennesker som jeg ikke holder jevnlig kontakt med ellers tenker på å gi meg beskjed. Dermed er det et svare strev å finne dem igjen dersom jeg har bruk for å finne dem igjen senere. LinkedIn husker de stort sett å oppdatere.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #14 Skrevet 12. juni 2014 For min del (et kreativt yrke) er det svært relevant. Anonymous poster hash: 3c2ba...b5e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå