Gjest Ketchupjenta Skrevet 10. juni 2014 #1 Skrevet 10. juni 2014 (endret) slettet Endret 28. mai 2016 av Ketchupjenta
Gjest Runforit Skrevet 10. juni 2014 #2 Skrevet 10. juni 2014 Idag snakket en vennine av meg om at hun hadde gått ned 16 kg på en sommerferie, uten å telle en eneste kalori! Lavkarbo sa hun Jeg ble utrolig nysgjerrig på dette, men litt skeptisk også må jeg innrømme. I og med at min anoreksia tankegang ikke klarer å la vær å telle kalorier. Jeg tror kanskje dette kan være bra for meg! I og med at overspisingen min har gjort at muffinmagen er tilbake igjen... - Hvor mange karbohydrater pr. dag? - Hvor mange kalorier? (om man skal telle dem?) Synes det er litt farlig å svare deg om du fremdeles har anorektisk tendenser. Høyde, alder og vekt og aktivtetsnivå? 2
Gjest Ketchupjenta Skrevet 10. juni 2014 #3 Skrevet 10. juni 2014 Synes det er litt farlig å svare deg om du fremdeles har anorektisk tendenser. Høyde, alder og vekt og aktivtetsnivå? Kroppen er normal Vil bare bli slankere. 170 cm og 59 kg
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #4 Skrevet 10. juni 2014 er veldig sunt, men kommer an på blodtypen man har. type a har godt av korn og rug etc. er hovedsaklig for type o det er så sunt er hva jeg trodde. jeg vet ikke hvilken blodtype jeg har selv, har aldri hatt noen fødselsattest eller klokkeslett etc i bebibok. men dette er hva jeg trodde at a trenger korn og rug og sånt men o trenger mindre av slikt. men jeg kan 0 om blodtyper. bare eksperimenterer med mat selv. men for meg, hvis jeg gambler på at jeg har blodtype 0 siden jeg aldri har fått vite det, så tenker jeg at det er sunnest med lavkarbo. det er jo både a og b og a+? 0 og alt mulig. hm. kanskje man skulle googlet det da. hm. skulle ønske jeg visste min. Anonymous poster hash: 9f1db...a09
Gjest Ketchupjenta Skrevet 10. juni 2014 #5 Skrevet 10. juni 2014 er veldig sunt, men kommer an på blodtypen man har. type a har godt av korn og rug etc. er hovedsaklig for type o det er så sunt er hva jeg trodde. jeg vet ikke hvilken blodtype jeg har selv, har aldri hatt noen fødselsattest eller klokkeslett etc i bebibok. men dette er hva jeg trodde at a trenger korn og rug og sånt men o trenger mindre av slikt. men jeg kan 0 om blodtyper. bare eksperimenterer med mat selv. men for meg, hvis jeg gambler på at jeg har blodtype 0 siden jeg aldri har fått vite det, så tenker jeg at det er sunnest med lavkarbo. det er jo både a og b og a+? 0 og alt mulig. hm. kanskje man skulle googlet det da. hm. skulle ønske jeg visste min. Anonymous poster hash: 9f1db...a09 Hva? Haha, hvorfor forteller du dette?
Gjest avocadoen Skrevet 11. juni 2014 #6 Skrevet 11. juni 2014 Jeg gikk ned fra 62 til 52 kilo på en mnd uten å telle kalorier. Endret ikke kostholdet i det hele tatt. Jeg spiser helt normal mat. Spiser brødskive eller knekkebrød, jeg spiser sjokolade på helgene og jeg spiser til og med frukt hver dag. Det handler om hvor mye man spiser og hvor mye en rører på seg. Kroppen er normal Vil bare bli slankere. 170 cm og 59 kg Du trenger absolutt ikke gå ned. Tren kondisjon og styrke og IKKE vei deg. Bruk heller målebånd om du må. Eventuelt kan du bare ta bilder. Vekt er veldig misvisende. Jeg veier nå 55 kilo fordi jeg har gått opp i muskelmasse og det ser utrolig mye bedre ut enn da jeg veide 52. Bruker også akkurat samme klesstørrelse. Selv om man går opp i vekt så blir man ikke feitere alltid
Gjest Runforit Skrevet 11. juni 2014 #7 Skrevet 11. juni 2014 Kroppen er normal Vil bare bli slankere. 170 cm og 59 kg Du er slank. Så du skal ikke på noe slankekur. Alt du trenger er å trene slik at du får mer muskler. Da vil fettprosenten automatisk synke og du vil få en mer fit og stram kropp. Om du bare går ned i vekt så blir du bare en magrere, men like slapp versjon av den du er nå. Når det kommer til lavkarbo så er det masse fordeler, absolutt. Man får et mer stabilt blodsukker, man har godt med energi og overskudd og iallefall ble min mage mer stabil og mindre oppblåst(som var grunnen til at jeg la om til lavkarbo). Det man slipper å telle kalorier er litt så som så. Man bør jo han en viss peiling på ernæring da mange har en tendens til å kaste i seg alt for masse fett(man kan f.eks spise gange mange nøtter før en blir mett). Det er viktig at man setter sammen måltidet rett og at man bruker tid på å kjenne etter når man faktisk er mett. 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #8 Skrevet 11. juni 2014 Du er slank. Så du skal ikke på noe slankekur. Alt du trenger er å trene slik at du får mer muskler. Da vil fettprosenten automatisk synke og du vil få en mer fit og stram kropp. Om du bare går ned i vekt så blir du bare en magrere, men like slapp versjon av den du er nå. Når det kommer til lavkarbo så er det masse fordeler, absolutt. Man får et mer stabilt blodsukker, man har godt med energi og overskudd og iallefall ble min mage mer stabil og mindre oppblåst(som var grunnen til at jeg la om til lavkarbo). Det man slipper å telle kalorier er litt så som så. Man bør jo han en viss peiling på ernæring da mange har en tendens til å kaste i seg alt for masse fett(man kan f.eks spise gange mange nøtter før en blir mett). Det er viktig at man setter sammen måltidet rett og at man bruker tid på å kjenne etter når man faktisk er mett. Spiser du lavkarbo? Er dette noe du har skiftet til nylig? I hver eneste kostholdsreåd anbefaler du jo mat med mye karbo, som knekkebrød og slikt.Anonymous poster hash: 50420...56b
Gjest Runforit Skrevet 11. juni 2014 #9 Skrevet 11. juni 2014 Spiser du lavkarbo? Er dette noe du har skiftet til nylig? I hver eneste kostholdsreåd anbefaler du jo mat med mye karbo, som knekkebrød og slikt.Anonymous poster hash: 50420...56b Tja, moderat lavkarbo der fokuset er på mye proteiner og fett og mindre karbs der karbsene skal ha lav GI. Lavkarbo er ikke det samme som LCHF. Nå har jeg dager der jeg så og si ikke rører karbo så har jeg andre dager der jeg sper på med litt havregryn, rugknekkebrød og søtpotet. Jeg kjenner etter hva kroppen trenger. Når det kommer til mine anbefalinger til kosthold så anbefaler jeg gode og sunne løsninger med normale matvaregrupper folk er kjent med. Med mindre noen spør om lavkarbo eller andre ting så ser jeg ikke poenget med å gjøre det mer avansert enn det trenger å være for en som spør etter enkle kostholdsråd. Jeg ser ikke fullkornsris/pasta som noe folkefiende. Jeg la om fordi min mage reagerer godt på et kosthold uten raske karbs og sukker etc. Vekta mi er den samme som den var før. Jeg la om for velvære ikke for vektnedgang. 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #10 Skrevet 11. juni 2014 Tja, moderat lavkarbo der fokuset er på mye proteiner og fett og mindre karbs der karbsene skal ha lav GI. Lavkarbo er ikke det samme som LCHF. Nå har jeg dager der jeg så og si ikke rører karbo så har jeg andre dager der jeg sper på med litt havregryn, rugknekkebrød og søtpotet. Jeg kjenner etter hva kroppen trenger. Når det kommer til mine anbefalinger til kosthold så anbefaler jeg gode og sunne løsninger med normale matvaregrupper folk er kjent med. Med mindre noen spør om lavkarbo eller andre ting så ser jeg ikke poenget med å gjøre det mer avansert enn det trenger å være for en som spør etter enkle kostholdsråd. Jeg ser ikke fullkornsris/pasta som noe folkefiende. Jeg la om fordi min mage reagerer godt på et kosthold uten raske karbs og sukker etc. Vekta mi er den samme som den var før. Jeg la om for velvære ikke for vektnedgang. Hvilke fettkilde bruker du til de forskjellige måltidene? Avokado? Olje? Anonymous poster hash: 26c13...a49
Chizue Skrevet 11. juni 2014 #11 Skrevet 11. juni 2014 Hva? Haha, hvorfor forteller du dette? Jeg følger blodtype diett, jeg er blodtype B, jeg går ikke på den dietten for å miste vekt, men for å få mer energi + mye av maten som er sunne for andre blodtyper har jeg null effekt av. Den næringen taes ikke opp eller jeg reagerer på det AB du som ikke vet hvilken blodtype du er så kan du spørre fastlegen om du kan få vite det Da jeg går rundt med både armbånd og "dog tag" med blodtype i tilfelle jeg plutselig blir påkjørt eller er utfor ei ulykke og trenger blodoverføring xD
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #12 Skrevet 11. juni 2014 Blodtypedietten er jo bare pisspreik. At folk faktisk går på dette tullet er rart.Anonymous poster hash: af999...978 1
Chizue Skrevet 11. juni 2014 #13 Skrevet 11. juni 2014 Blodtypedietten er jo bare pisspreik. At folk faktisk går på dette tullet er rart.Anonymous poster hash: af999...978 Pisspreik? At jeg føler at jeg får mer energi av å følge den, men om jeg spiser de andre tingene så blir jeg oppblåst og dårlig form? Jeg var skeptisk til den før, men den funker jo for meg.. Så da velger jeg å følge noe som gir meg energi utover dagen...
Gjest Runforit Skrevet 11. juni 2014 #14 Skrevet 11. juni 2014 Hvilke fettkilde bruker du til de forskjellige måltidene? Avokado? Olje? Anonymous poster hash: 26c13...a49 Kokosolje, avokado, nøtter, peanøttolje, peanøttsmør etc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå